Gingerbread till HTC Desire

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av jaxos, 19 maj 2011.

  1. Macke.M

    Macke.M Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    294
    Operatör:
    Chili
    Telefon:
    Xiaomi Mi 9T Pro 256/8GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Chili
    Telefon:
    Xiaomi Mi 9T Pro 256/8GB
    ROM:
    Evolution X (Pixel baserad)
    Info:
    TWRP
    Telefon 2:
    Google Pixel 3 XL 64GB
    ROM:
    CalyxOS
    Info:
    De-Google/MicroG
    Telefon 3:
    Nexus 6P 128GB
    ROM:
    Havoc OS, Android 10
    Info:
    Magisk, TWRP
    Jag har förstått det som att den officiella uppdatering är en unroot/RUU, så de är bara köra direkt med den :)
     
  2. DSD

    DSD Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    487
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Jag har försökt att få telefonen att ansluta sig via HTC Synk men den säger bara att den inte kan hitta HTC Sync på datorn. Jag har provat med två stycken olika datorer bägge med Windows 7. På en av dem hade jag inget HTC Sync installerat sedan tidigare, men det verkar inte gör någon skillnad. Har också provat att starta om telefon och dator utan skillnad.

    Kan detta ha att göra med att jag har rootat min telefon?
     
  3. kozlov51

    kozlov51 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag kan inte hitta denna uppdatering, någon som vet vad det kan bero på? Har inte rootat eller ngt sådant.
     
  4. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 647
    Mottagna gillanden:
    621
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
  5. Claes B

    Claes B Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    39
    Telefon:
    Pixel 4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 4
    Telefon 2:
    Pixel
    Man lägger inte in den med HTC-sync, det är ett installationsprogram så det är bara att se till att telefonen har kontakt med sync och sen köra programmet och följa instruktionerna. Gick hur smidigt som helst, skulle ta 10 minuter enligt anvisningarna men jag tror bara det tog 5.
     
  6. Etienne

    Etienne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    703
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    En första buggrapport

    OK, nu efter cirka en veckas testning så kan jag säga att jag bara har sprungit på ett enda problem som jag inte sett i FroYo.

    Under vissa omständigheter, när man har ganska dålig täckning, så kan själva telefonen "haka upp sig" i cirka 30 sekunder.

    Problemet artar sig på så vis att man ringer en person, som efter ett flertal signaler inte svarar. När jag sedan lägger på så ser allt ut som vanligt på telefonen, förutom att den gröna samtals-ikonen i notification bar fortfarande är kvar. När jag sedan drar ner listan med notifications så står det att det är ett samtal igång, till "_unknown_". Lägga på-knappen fungerar inte, och det går inte att ringa andra under tiden. Problemet försvinner av sig själv efter en kort tid, cirka 30 sekunder.

    Jag har råkat ut för problemet 3 gånger, och alla gånger har det varit på ställen med väldigt dålig täckning (okänt om det har något med saken att göra).

    Någon annan som råkat ut för samma sak?


    Det har man väl gjort sedan FroYo?
    Interfacet ser förvisso lite annorlunda ut. Men att få en lista med vika appar som finns/inte finns på internminne SD-kort har varit där tidigare.
     
  7. carnaval

    carnaval Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2010
    Inlägg:
    563
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Handscents led notifiering?

    Jag har kört den några dagar nu och förutom mitt mailproblem som jag skriver om i en annan tråd, https://swedroid.se/forum/49693-epost-tar-stor-plats-efter-uppdateringen.html, så undrar jag om någon mer än mig upplever att Handscent krånglar?
    Det är inget stort, men jag kan inte längre välja vilken färg som led-dioden ska blinka med när jag meddelande.
     
  8. Stromma

    Stromma Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3
    Info:
    Stock/root
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4+
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Samma sak händer mig med jämna mellanrum på min Incredible S. Jag har bytt telefon en gång pga av det dåliga samtalsljudet, och även den första betedde sig så vid några tillfällen. Jag har uppdaterat båda telefonerna till 2.3.3 med den OTA uppdatering som finns för Incredible S.

    Så det är troligen en bugg i 2.3.3 :(
     
    Last edited: 8 aug 2011
  9. Brix

    Brix Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Jasså? Jag fann aldrig nån sånn lista.. Jag var iaf. tvungen att gå in på varje app separat för att kunna se det.
     
  10. JpHenrik

    JpHenrik Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag kan se vilka som ligger på kortet iallafall. Längst uppe till höger kan jag välja "kortet" och se vilka som är installerade på det.
     
  11. Brix

    Brix Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Vilka som ÄR installerade på kortet ja, men nu snackar jag om att kunna se vilka som KAN installeras. Nån sånn lista finns inte i 2.2 vad jag vet.
     
  12. JpHenrik

    JpHenrik Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Aha, nä de har jag inte sett
     
  13. red-nuht

    red-nuht Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  14. ducce996

    ducce996 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det någon som har synk problem efter uppdateringen från 2,2 till 2,3 ,jag får medelande att processen " com.htc.bgp avslutades oväntat" tror den tillhör Friend stream uppdatering av den.
     
  15. candyraver

    candyraver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    1 376
    Mottagna gillanden:
    136
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10e
  16. Etienne

    Etienne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    703
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Jag är faktiskt lite glad över att den gamla Androidgubben (helbild, stående) är tillbaka vid utgående samtal till personer utan bild. Jag tycker den gamla gubben är roligare än den nya (inzoomat på överkroppen, vinkande).

    Ah, klantigt läst av mig. Det stämmer!
     
  17. Hasse

    Hasse Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Motorola Moto G52

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Motorola Moto G52
    Kan inte någon av alla kunniga människor här en gång för alla göra en instruktion för uppgraderingen för "Dummies" och sedan kanske låta den stå som en klistrad separat tråd? Gärna med pedagogiska skärmdumpar osv.

    Frågeställningen lär ju ständigt återkomma under denna forumsdel (Desire allmänt) så länge som det finns användare kvar av Desires.

    Jag har själv kommit så långt att jag uppdaterat Sync till senaste version, och laddat ner filen för uppgradering.

    Vad gör jag sedan? Klickar jag på installationsprogram i HTC Sync? Där hittar jag inte filen, men det kanske beror på att jag måste ha ett program för att öppna rarfiler, vilket program är bra att installera för det? Osv Osv.

    Är alltså en nyfiken "dummie" som behöver lite stöd:scared:
     
  18. Pahlen

    Pahlen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

  19. Etienne

    Etienne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    703
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    1. Ladda ner uppdateringspaketet från HTC, HTCdev - HTC Kernel Source Code and Binaries
    2. Extrahera uppdateringspaketet (det är alltså en ZIP-fil *) och komponenterna i det.
    *
    Numera verkar det vara en RAR-fil man tankar ner istället för en ZIP-fil. Googla för att hitta massor av program som man kan använda för att extrahera såna filer. Har man beslutsångest så kan man köra på WinRAR, från www.rarsoft.com. I övrigt fungerar allt enligt ovan.

    Fortsätt därefter med följa de steg som listats i informationsfilen som följde med paketet. ;)
    Klart!

    Alternativt, om man är för slö för att läsa informationsfilen så kan man fortsätta med att

    3. Installera HTC sync, om du inte har gjort det tidigare.
    4. Kör EXE-filen som heter "RUU_HTC Desire Android 2.3 Upgrade (Gingerbread).exe"
    5. Följ instruktionerna på skärmen. (för ens egen skull så bör man läsa detta själv. Eftersom det framgår ett och annat viktigt här som man bör vara införstådd i innan man kör in uppdateringen)
     
    Last edited: 13 aug 2011
  20. inact_0030

    inact_0030 Guest