HTC Evo 3D videotest

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av Totten, 12 aug 2011.

  1. Totten

    Totten Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Såja, då har den största besvikelsen framkommit gällande Evo 3D, videoinspelningens kvalité lämnar mycket att önska, har lagt upp en kort videosekvens på YouTube som visar hur den laggar när man sveper kameran sidleds. Inspelat inomhus mitt på dagen med relativt bra ljus.

    Utomhus i dagsljus så laggar den inte på samma vis, men kvalitén är dålig, ser ut som filtereffekten "smart oskärpa".

    Jämfört med min Desire HD så får får Evon stryk gällande kvalitén på videoinpelning.

    Börjar misstänka att det föreligger något fel med telefonen... har kontaktat HTC-support, får se vad dom har att säga.

    Här är länken till videosekvensen: HTC Evo 3D Videotest - YouTube
     
  2. jonathan.karlsson

    jonathan.karlsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2011
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Sådär ser det verkligen inte ut på min.. Det flyter på hur bra som helst. Jag håller mer om att kvalitén inte är den bästa, om man jämför med vissa andra (fast om man inte har telefonen bredvid en annan så märker jag inget ändå). Men lagg är det inget tal om när jag filmar på min. Du kanske har fått en defekt telefon, med tanke på det du skrev i en annan tråd att den startade om sig själv?
     
  3. Totten

    Totten Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Med tanke på att du inte verkar ha något problem med lagg på din så börjar jag starkt misstänka att min telefon inte är riktigt kry, har även sett ett par videosnuttar på näten och där ser filmerna helt okej ut.

    Fick precis svar ifrån HTC-supporten och där föreslogs det att plocka ut batteriet 30 sekunder och se om det hjälpte, men det gjorde det förstås inte.
     
  4. jonathan.karlsson

    jonathan.karlsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2011
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ja jag misstänker det också. Jag antar att du har garanti kvar, så du kan prova att lämna in den/byta till en ny, om du störs mycket av det? Vet inte annars hur du skulle kunna bli av med lagget. Det känns som om det är något hårdvarufel iaf.
     
  5. Totten

    Totten Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Har fått ett nytt svar ifrån HTC-supporten, dom misstänker att minneskortet inte är tillräckligt snabbt.
    Telefonen levererades med ett 8 GB klass 4 minne och det är ju inte det snabbaste visserligen, men jag tycker att det vore konstigt att dom skickar med ett minne som inte klarar kamerans krav gällande skrivhastigheten.
    Ska dra iväg och inhandla ett klass 10 minne och se om det blir någon förbättring.
    Det verkar inte va något fel på minnet som sitter i telefonen, har testat med 2 andra med samma resultat, dock var dessa också klass 4.

    Det hade varit intressant och få veta klassningen på minnet i din telefon?
     
  6. jonathan.karlsson

    jonathan.karlsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2011
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER


    Hmm okej.. Nej, jag har ju också bara det som följer med från början. Men det är värt att prova. Hoppas det blir bättre för dig.
     
  7. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

  8. TjReal

    TjReal Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tycker ingen av de HTC telefoner jag haft klarar av att filma laggfritt, därför blir det byte till annat märke nästa gång..