Tele2 & Edge!

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av LaZe, 5 okt 2010.

  1. Dmt

    Dmt Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    T2 Edge

    Tele2 har nu aktiverat Edge i Linköping. Kom i mitten av veckan
     
  2. Blomsternisse

    Blomsternisse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2009
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Vi som vill ha 3-4 dagars batteritid med våra mobiler med synk aktiverat i stället för 18-24 timmars batteritid (som man får ut med 3g); så är det alltid trevligt med högre hastigheter och ändå kunna behålla den långa batteritiden. :money:
     
  3. Festan

    Festan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    För min del är det mer att ha acceptabel fart på ställen där man inte har 3G täckning. Nu är det iofs på dom flesta ställen där jag är så det gör inte allt för mycket att Tele2 inte har edge på så många ställen.

    Här i Göteborg har jag märkt att E:et har dykt upp lite här och var men det är fortfarande på för få ställen för att vara något man kan räkna med.
     
  4. pjb

    pjb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Bäst är 3G och H men det funkar att surfa i E också till skillnad från G.
    G är omöjligt att surfa i. Tror det står för GPRS=GSM.
    Så nu när E dykt upp på många ställen här i stockholm som förut hade bara G är det bra, om än inte lika bra, som 3G och H som väl finns mest
     
  5. Husknuten

    Husknuten Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Edge och Gprs är två tekniker för att skicka data i GSM-nät. Så G står för Gprs, ja.
     
  6. krstec

    krstec Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Edge med tele2 verkar vara ganska så uttbygt i göteborg nu, finns både i centrala stan och hela vägen ut till hisingen etc.... Själv bor man i gammalt hus som lyckas skärma all teletrafik så rikigt nice att slippa använda 3g (har såklart wifi hemma) då man tappar färre samtal när telefonen måste byta från 3g till gsm hela tiden.

    Sedan är det någon som vet det där med batteri tid. Som jag förstått så får man bättre batteri tid att ligga hela tiden i gsm om det är dålig 3g täckning i området men ingen större skillnad om man har bra 3g täckning?! Någon som orkat testa någon gång?? :-)
     
  7. Moby

    Moby Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    712
    Mottagna gillanden:
    402

    MINA ENHETER

    Det stämmer ju som du säger. När telefonen byter nät så signalerar den lite grann till nätet så det drar ju lite ström så rent logiskt är det ju bättre för batteritiden att bara vara på ett nät. Men telefonen signalerar ju ändå ibland och särskilt mycket ström drar det inte så det utgör nog inte många procent. Vet inte varför det är så viktigt. Använd telefonen som du vill och låt dig inte begränsas av batterirädsla. Ladda den varje natt så är det väl inga bekymmer :-)
     
  8. leffe42

    leffe42 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Verkar som Telenor också uppgraderar GSM nätet med EDGE. Har fått ett E i Nv. Skåne
     
  9. jimpa77

    jimpa77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2011
    Inlägg:
    659
    Mottagna gillanden:
    291

    MINA ENHETER

    Märkte idag att jag fått EDGE genom tele2 också här i gävle.
    För i min lgh så är det ett ständigt skiftande mellan 3G/2G,GPRS är ju som sirap tycker jag,EDGE var bra mkt snabbare så det tackar jag för.
     
  10. Soptunnan

    Soptunnan Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    16 okt 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det är nästan ingen skillnad alls på standby-tiden. Men ska du ringa så får du lätt ut dubbla taltiden med GSM.