ROM: MIUI.us UNITED WORLDWIDE 2.8.3

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av conny85, 14 apr 2011.

  1. Swedr0id

    Swedr0id Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fungerar Theme-appen som den ska för er andra?

    Jag kan inte importera teman med den, och ser inga teman under "Online Themes". Många har sagt att det finns, men tar lång tid att ladda. Jag har väntat i ~10 minuter men fortfarande inte sett några spår av online-teman varken under "Top Rated" eller "Latest".
     
  2. Mikael R

    Mikael R Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2009
    Inlägg:
    1 506
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Det funkar inte så väl för mig heller faktiskt, dock så kan du kolla på XDA och lägga in i theme mappen. :)

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  3. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Funkar fint på min lur. förstår om retar dig på att tjänsten inte funkar. Vilken version av Twooey är du på?
     
    Last edited: 13 aug 2011
  4. Swedr0id

    Swedr0id Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    MIUI-Twooey v2

    Har också märkt att SMS-appen verkar ha bytt plats på avsändare och mottagare... Jag får notification när jag skickar sms, men inte jag tar emot. Det står också "Recieved" på de sms som jag skickar. :P

    Det kanske är temat det är fel på? Kör på något iPhone 4 tema jag hittade här
     
  5. Tocator

    Tocator Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Finns det ingen möjlighet att höja ljudet på vanliga samtal? Har max men det är lågt ändå?
     
  6. borelis

    borelis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Ber verkligen om ursäkt om det är avhandlat tidigare, men går det inte att använda front facing camera? Blir bara randigt i camera appen?

    MVH Jag

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  7. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Ledsen för sent svar. jag kände att jag behövde komma ifrån datorn en stund då det har varit intensivt sista tiden. Åkte till min mors landställe och hälsa på.. Att du får notification är något du själv kan välja att få via i sms / menu / settings

    Gällande thema problemet skulle jag till att börja med råda dig att ta bort nuvarande apk för themes och lägga in versionen som finns i Twooey I. Skulle inte det funkar är det en omflash som ligger närmast till hands.

    Tyvärr . Inte vad jag känner till. Men kan mycket väl finnas någon mod för det , men har inte sätt till någon för miui. Du får börja med att vaxa ur innan du ska prata ;) (sarkastiskt menat)
     
  8. Klashosh

    Klashosh Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2010
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

  9. Mantiss

    Mantiss Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2010
    Inlägg:
    167
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det är väl att Galnet lägger till sin personliga touch på det. Han utvecklar det han tycker borde vara med och det som går att förbättra från den officiella MIUI. Som t.ex så har han förbättrat batteritiden drastiskt till skillnad från officiella.
     
  10. hackeron

    hackeron Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    672
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    As we have been busy working on the development of the ROM, we thought you guys would like to be able to have a sneak preview at how the rom changes, so we decided to have a section of the site for VIP+ members!

    This section is not free to get into, but it is phenominal value for money at £9.99 a year. Yes, a whole YEAR! The money that you pay goes directly back into the ROM and allows us to develop on even more devices!


    hahaha

    "Phenomenal value"..

    Först trodde ja galnet va helt ok.. Men nej nej, det handlar bara om en stor scam, marknadsföra på xda.. få över alla till sin egna sajt. och nu börja be om årliga avgifter.. seriöst.. Snubben hävdar att dom gör MASSOR med jobb... men det går tyvärr inte göra så mycket eftersom det är closed source.. så Det är falsk marknadsföring. Det är ingen stor skillnad på vanliga miui och detta ens.. Jag är ledsen om jag gör många besvikna men ..

    Om nu galnet jobbar så hårt så borde den ju vara bättre än dem andra miui.. Ni kan ju prova själva och jämföra:
    http://miui.us/

    Vad är det som är bättre med Galnets?
     
    Last edited: 14 aug 2011
  11. weede

    weede Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag håller med dig hackeron. Har visserligen inte prövat någon annan miui, men känns som galnet har fått alldeles för hög status på detta forum. Jag får nästan lite "Sekt-känsla" över alltihop. Missförstå mig inte. jag gillar han ROM, men det är ju inte så jag kommer i brallan direkt :P
     
  12. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Där har du helt fel Hackeron och ska du komma in här och anklaga Galnet för scam så ska du ha en jäkligt bra grund till det än vad du kommit med...

    För det första är det helt valfritt om man vill bli VIP+ eller inte ..
    Själva poängen med att införa denna tjänst är så att framtida enheter kan finansieras och därmed kunna föra vidare denna rom till andra telefoner.

    Genom att köpa nya enheter kan dom där med kunna arbeta med dessa och därefter ger alla möjlighet att uppgradera sina telefoner till nyare modeller och ändå kunna använda galnetmiui på dessa nya enheter. Dom kommer inte att släppa rom oprövade på enheter som dom inte stödjer.

    Den slutliga releasen kommer att vara gratis och kommer alltid att vara. Dom kommer inte att ge VIP-gruppen extra funktioner under perioden.

    Vad VIP-grupp får är betaversioner av deras nästa stora release som kommer att kallas Chameleon. Medan dom utvecklar Chameleon, kommer dem fortfarande att uppdatera Twooey.

    Så för att sammanfatta det hela :

    Alla slutliga releaser kommer alltid att vara gratis.

    Det blir inga extra funktioner för VIP medlemmar.

    Genom att bli VIP medlem kommer dem att kunna utveckla för nyare enheter, så att ni alla kan uppgradera och ändå kunna använda deras rom.


    Varför hans rom är annorlunda en Miui.us är helt enkelt att dom inte använder sig av den kinesiska framework. US miui översätter den helt enkelt bara till Engelska och lägger ut den. Dom gör inga tweaks , förbättringar, tillägg eller liknande som galnet tillför till sin version.

    vad galnet har lyckats göra är att ha utvecklat ett helt unik framework där han helt kan arbeta utan vara beroende av dom kinesiska utvecklare . Han utvecklar det han tycker borde vara med och det som går att förbättra från den officiella MIUI. t.ex så har han förbättrat batteritiden drastiskt till skillnad från officiella. Men vissa koder är han beroende av som dom kineiska utvecklarna vägrar släppa, så innan han får dom är det vissa saker han inte kan ändå på direkten utan då får man mer utveckla det på egen hand med sitt team. Gällande kernel sidan jobbar dom hård för att få den optimal.

    Skillnaden mellan dessa två är stor även om det inte syns på ytan. jag har kört med miui.us flertal månader innan , och visst är den bra , men bättre än galnets rom? Knappast , inte ens i närheten.

    Som sagt romen kommer INTE kosta i framtiden . ALLT kommer fortfarande vara gratis ..

    VIP tjänsten är ett sätt för dom att finansiera nya enheter för att kunna utveckla romen till dessa mobiltelefoner.


    Ska man jämföra så som du precis gjort kan man undra varför man ens ska använda någons rom? du menar att man inte kan göra så mycket, men Varför ska man då använda tex Jewes Smart edition, eller Darkys rom , varför ska man hålla på byta kernel till jetpack OM nu allt ändå är closed source som inte går att förbättra enligt dig så bör man lika gärna ligga kvar på stock


    MIUI ROM är under "Apache License" "Kernel är under GPL" http://source.android.com/source/licenses.html

    The "Android OS" is under the Apache Licence, and although it was released as open source, we do not have to publish sources for our changes (Just look at MIUI or any OEM who charge you for their additions), I know Cyanogen has released free and that was his decision.
    Any part of Cyanogen code we use is also on github, again available free.

    The "Kernel" is under the GPL licence, and that does require source releases, and they are up to date available on github.

    Neither of these licence's prevent us from attaching a 'fee' to the compiled binary formats that we release.
    You must also note that MIUI is only available free while in Beta, they may decide to charge for it soon, now their phone is about to be released.

    We are operating in FULL complacence with the licences.

    I'd like to point out that your argument is flawed too, you mention "Darky" I have yet to find up to date sources for their kernels or in fact any changes they apply to Cyanogen code or the Voodoo project.
    They are operating under the same licence as we are, yet I don't see you pissing and moaning at them to release their GPL Licensed source code.
    Another thing to consider is Cyanogen & Voodoo (and most other developers) have released key applications on Android Market that require you to pay a 'fee' for them to be fully utilised, they are still requesting a 'fee', just in a different manor.

    As always what we consider stable releases will be published without any attached 'fee'.
    The VIP+ 'fee' is what allows us to continue development, relying purely on donations to cover our server fee's just does not cover it.


    Du bör vara glad att det finns såna som galnet som jobbar så hårt för att du ska få en ta del av din telefon på bästa sätt.. Han lägger all sin fritid på detta. Det kanske inte är så mycket värt i för dig, men att det finns såna människor som verkligen gör detta jobb och lägger ner sin själ i detta är en enorm bedrift i sig.

    Och som sagt. Det är INGEN som tvingar dig att köpa VIP+ utan du kan i lugn och ro njuta av galnets rom kostnadsfritt
     
    Last edited: 14 aug 2011
    Zerion123, Plajz0r och choyboy gillar detta.
  13. borelis

    borelis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Någon?

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  14. Swedr0id

    Swedr0id Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Inga problem för mig i alla fall. Det fungerar bra i Camera-appen, har inte testat videosamtal eller så.
     
  15. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Hur menar du med randigt? Flasha om romen utan att göra format.
     
    Last edited: 14 aug 2011
  16. hackeron

    hackeron Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    672
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Ja jag är på stock rom. Grejen är att cm7 uppdateras dagligen och miui veckovis. Det galnet gör är att skriver om förbättringar så att det ska framstå som att det är unikt för galnets miui. När det i själva verket är MIUI och cm7 som fixat saker och ting.

    Du säger att han gjort massa förbättringar... Exakt vad är det han har fötbättrat? Tror du man kan trolla fram förbättringar i oändlighet utöver det som CM7+MIUI ger ut?

    Missledande information om sitt så kallade framework,( han har bytt tema ok och tagit bort lite bloat ok). Men annars är är dom stora förändringarna/förbättringarna från cm7 och miui.

    Ja tycker det är dålig stil och utnyttja XDA som är baserat på open source och öppenhet, sen skapa sin egen sajt och flytta allt dit. När det väldigt uppenbart är pengar som är syftet bakom hela detta projekt. Jag frågade Galnet på mirc hur mycket han faktiskt kan ändra från det som han får från miui. och som väntat fick jag inget svar :D
     
    Last edited: 14 aug 2011
  17. DroidMan

    DroidMan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Samsung galaxy fold 4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung galaxy fold 4
    Då var 3an släppt ...happy flashing!!

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  18. Klonis

    Klonis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  19. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Det är verkligen inga små anklagelser du kommer med.. Och det är i mina öron bara rent bull**** från din sida..

    Du har inte en minsta inblick i vad dom har och inte har/ vad dom kan åstadkomma.

    Kolla changelog och jämför mot miui.us och cm7.

    Det där är bara dina egna fantasier . Det är ingen som utnyttjar någon. Många av dessa stora romutvecklare skapar eget forum , bla darkys.. Hur skulle det se ut annars.. Anser du att en arbetare som jobbat i ICA är en bluff om han slutar och startar egen affär? har han utnyttjat ICA till sin fördel då menar du???

    Det handlar inte alls om pengar utan det ligger andra tankar bakom det som jag skrivit om , men uppenbarligen vill du inte läsa det..

    Det är klart han inte svarar . Varför ska han diskutera såna viktiga frågor med en radom kille som inte alls har med saken att göra..

    Går du till en magiker och ber han avslöja sina tricks och sen förväntar dig ett svar? knappast..

    Jag lägger ner denna diskussion då jag vet att det inte leder någon vart. Det kommer alltid finnas personer som inte uppskattar andras jobb så är det. Du får jätte gärna vara här inne men då vill jag inte se massa smutskastning för då kan du lika gärna bespara oss och dig själv massa kraft.
     
    Last edited: 14 aug 2011
    choyboy gillar detta.
  20. Swedr0id

    Swedr0id Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER