Desire vs Nexus?

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av trass, 22 feb 2010.

  1. trass

    trass Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Asså, jag fattar inte. Skillnaden är alltså utseendet och att Desire kan streama radio? Personligen så gillar jag utseendet mer på Desire, men kommer det komma lika många apps till desire som nexus?

    Sen skiljer väll sig nexus UI mot HTC UI:et, -sense (det är sexigt O_O) men det kan man ju få iaf, va? Nån snubbe hade lagt in det på sin nexus.
    Borde man köpa Desire istället för nexus?
     
  2. topgun

    topgun Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2010
    Inlägg:
    256
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  3. Ogglord

    Ogglord Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2009
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Den frågan kan ju bara du svara på!
    Själv tycker jag Google Nexus är coolare, billigare och släpptes tidigare.
    Det finns EXAKT samma antal apps och Sense kommer portas i viss utsträckning. Man kommer förmodligen vara tvungen att köra en desire-ROM.

    Jag ser ingen anledning att köra Desire förutom radio och om man föredrar utseendet framför N1
     
  4. noShame

    noShame Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    topgun: Äh den tråden är för alla Desire fans :)

    Ang mjukvarusidan kvittar det väl mer eller mindre då man kan lägga in desires rom i nexusen, eller stänga av sense i desiren/lägga in en custom rom. Där är det väl oavgjort.

    Sen har man konstaterat att det finns en fm sändare/mottagare i nexusen också så radio kommer nog till den också.

    Sedan till det viktigaste, bakåtknappen. Den är väl den mest använda knappen av dem alla och ändå envisas HTC att lägga den på ett ställe som är jobbigt att komma åt med enhandsfattning för en högerhänt. Så antigen är alla på HTC vänsterhänta eller så tror de att folk alltid håller i telefonen med båda händerna. Tacka Google för att de lagt den på vänstra sidan där den hör hemma.

    Ang fysiska knappar, visst jag hade föredragit det också men samtidigt kan jag ej klaga på nexus ones knappar då jag tycker att de funkar väldigt bra, sällan att jag missar en knapp (trycker förvisso nån mm ovanför men de är ju inga problem). Har ni så stora problem med touchknapparna?

    Sedan får vi inte glömma att desire saknar dockpiggar nedtill. En viktig funktion tycker jag inte minst när bildockan dessutom är på väg. Alla ni som redan har bordsdockan uppskattar nog smidigheten och funktionaliteten med piggarna.

    Dessutom har inte desire voice cancellation (en funktion som höjer priset rätt mycket på nexusen) som jag tycker är guld och funkar klockrent. Inte förens man testar och vänjer sig med vissa funktioner som man inser vad man har missat och saknat.

    Ang utseende så är det ju en smaksak. Personligen tycker jag att nexusen är bland de finaste mobiler någonsin, stilren. Sedan föredrar jag den snygga kulan som lyser så fint på nexusen, att man känner motstånd när man vrider på den är bara ett plus.

    Slutsats: Nexus, ingen snack om saken!
     
  5. Snappahead

    Snappahead Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har också noterat det. Tryck lite i överkant på knapparna så funkar det varje gång. Inga problem alls bara man vet om det.
     
  6. Berthram

    Berthram Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det verkligen voice cancellation i den? Jag tror snarare att det rör sig om NOISE cancellation, hehe. Att ha voice cancellation i en mobiltelefon vore väl lite dumt :P

    (ledsen att vara en besserwisser, men jag kunde bara inte låta bli!)
     
  7. noShame

    noShame Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hehe jo det har du nog rätt i, skrev lite fort där antar jag :innocent:
     
  8. Blondyz

    Blondyz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 314
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Bara det faktum att TrackBallen på nexusen lyser vid notification är guld värt enligt mig, gillar dessutom utseendet och Vanilla Android bättre :)

    Så är det med den saken, hejhopp.
     
  9. Hessi

    Hessi Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 189
    Mottagna gillanden:
    349

    MINA ENHETER

    Finns det någon chans för de på XDA att plocka ut HTC's Widgets från Desire-ROM:en? :P
     
  10. amc0

    amc0 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2009
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    kommer inte gå, måste ha HTC's framework för att de skall funka och enda sättet att göra det är att flasha HTC Desire rom.
     
  11. Simpo

    Simpo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur är din hand skapt? Jag kommer åt den oavsett om den sitter till höger/vänster...
     
  12. noShame

    noShame Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Så du menar att om du håller mobilen i din högra hand (någorlunda stadigt och realistiskt) så att du når hela skärmen inklusive det vänstra övre hörnet så känns det lika naturligt att på nexusen trycka bakåtknappen som det gör att trycka sökknappen? Då har du bra viga händer eller håller mobilen långt nere samt har extremt långa tummar.

    Det är klart att jag kan trycka på sökknappen men det känns högst onaturligt och rätt påfrestande. Ingen rörelse man vill göra så ofta som man behöver trycka på bakåtknappen vid aktivt användande...