Problem med MP3 uppspelning efter 2.3.3 uppdatering

Diskussion i 'Xperia X10 - Allmänt' startad av MathiasE, 4 aug 2011.

  1. Pitzi123

    Pitzi123 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har talat med SE telefon support som vill ha in information om telefonen, minneskort och en fil som jag vet hackar... De har fått in flera rapporter och kommer att skicka vidare till berörda enheter för felsökning.
     
  2. Ziboez

    Ziboez Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    561
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    har också fel med musiken..
     
  3. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    De sa detta till mig med, men mitt problem är bara puts borta. Nu är jag helt säker på att mitt BT-headset är boven o dramat för hack som ibland uppkommer. Jag råkar stöta till mojängen och hacket uppkommer. Mobben hackar inte ens när man väcker eller släcker den, problem som fanns tidigare. Min är som den ska. Helskumt!
     
  4. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
  5. Radioman62

    Radioman62 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2010
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Fixen fixade ljudet

    Även jag har detta med ljudet som hackar upptäckte jag nu.

    Får säga som Westholma4t ovan, även om jag inte är religiös.
    Fixen i länken ovan fixade det. Vad skönt.

    Undrar vad som dyker upp härnäst? o_O
     
  6. Radioman62

    Radioman62 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2010
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Alla musikfiler hackar i alla musikprogram, oavsett om det är mp3 eller som jag kör i Power player, FLAC. Sedan hackar det mer när man släcker displayen eller knappar runt.

    Vi är ju många om detta! Konstigt att Ericsson missar sånt här. I android 2.1 kunde de inte ens få till rätt vecka i almanackan :(
    Erbarmligt dåligt.

    Jag gjorde inga formateringar på SD kortet utan laddade ner z_X10_audio_stutter_fix.zip och använde xrecovery i min rootade 2.3.3 telefon för att uppdatera med den zippen.
    Voila, felet är borta.
     
  7. Grotesco

    Grotesco Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Ingen som vet vad som xda har fixat i fixen och kan hjälpa SE med vad som är fel. Har ingen lust att roota 2.3:an då man väl ska flasha in en förrootad ROM. Min rootade 2.1-installation hade många spontana omstarter och de har jag inte på 2.3 och dessutom funkar ju tethering nu.
     
  8. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Mm, tror jag såg en förklaring någonstans. Återkommer... :-)

    Här är förklaringen enligt denna sida

    Edit 2: Apropå detta med att de vill ha någon av våra mp3, förstår jag faktiskt inte. Verka som SE tror det är för på våra mp3:or. Jag kan inte se att detta skulle lösa något faktiskt. Jag har då inte hack på samma ställe i musiken varje gång, utan snarare är det då på olika ställen som inte är förutbestämt. Jag tro ärligt talat att samma problem gäller för alla mp3 filer, så de kan köra egna mp3:or och få exakt samma resultat. Annars är det konstigt tycker jag. För spelar jag filerna på datorn, eller i andra spelare, funkar det hur bra som helst. Jag har t o m rippat av nya skivor och lagt över, och samma problem.Så problemet beror inte på några mp3-filer utan snarare på hur 2.3.3 läser ifrån minneskortet. Jag har iallafall tröttnat lite på problemena, och har nu bestämt mig för att lämna in den på reparation för dessa problem.

    - Trasig lampa. (Ja, irriterat mig mycket på den nu... hehe, men mobilen har funkat bra med 2.1 så inte haft något riktigt skäl att skiljas ifrån den)
    - Mobilen blir nära på obrukbar vid synkningar. Går knappt göra något med den. Lyssna på musik är helt omöjligt. Har inte haft problem med detta tidigare med 2.1.
    - Hack i musiken vid avspelning och det gäller vid avspelningen då musik ligger på minneskortet i största del.
    - Musikspelare Krashar om man skiftar spelare ifrån Stock till Spotify T ex. även tvärtom
    - Drar man ut eller sätter i 3.5mm kontakten kraschar även det ibland spelare, eller blåtandsprofil.
    - Flyttar appar till SD-kort, eller ifrån SD-kort till mobilen, gör hack i musik och lagg.

    Undrar om de kommer få plats med allt detta i felbeskrivningen. :-)
     
    Last edited: 23 aug 2011
  9. Westholma4t

    Westholma4t Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    1 378
    Mottagna gillanden:
    177
    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung tab s6
    Övrigt:
    acer Chromebook cp315-1h, mk802 HDMI.
    mina hack i t.ex. spotify har återkommit lite smått den sista veckan... löste sig genom att flasha in fixen på nytt! :)
     
  10. Grotesco

    Grotesco Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Jag tänkte snarare på vad fixen innehåller, snarare än hur man installerar den på sin rootade telefon. SE Support kommer ju aldrig säga att du ska roota din telefon för att lösa ett problem. Om man kan få reda på vad som fixen gör och berätta det för SE support så kanske de kan fixa en lösning och skicka ut den. Risken är förstås att det inte går då du inte kan ändra på telefonens mjukvara utan SU-behörighet. Och jag tror inte att man kan göra det via ADB heller utan SU-behörighet.

    Fast det är kanske att hoppas för mycket. Det trodde jag att de skulle göra med veckonummerfelet i 2.1 (Inte för att det ströde mig då jag kör med Lancher Pro Plus-kalendern). De vågar kanske inte skicka ut en fix utan stora regressionstester av hela 2.3.3-mjukvaran och jag är helt övertygad om att det här var den sista uppdateringen någonsin från SE till X10.
     
  11. Radioman62

    Radioman62 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2010
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag har inte lyckats läsa mig till någon teknisk förklaring, annat än att lösningen är en "workaround" (för tekniskt insatta, intresserade nördar som lyckats roota telefonen).
    Det är ett så stort och påtagligt fel att de borde kunna fixa det. Men några större förhoppningar vågar man kanske inte ha, med tanke på almanackan?

    Jag är ändå riktigt förvånad att de fixade till 2.3.3 med flash play funktion mm. Fast de är kanske tvingade att visa att telefonerna, som fortfarande säljs nya, ändå får de uppdateringar som krävs? Det har nog varit en hel del tryck från användare.
    Men Gingerbread blir väl den sista stora uppdateringen för det gamla flaggskeppet X10.

    Eftersom källkoden till X10 för kerneln är släppt så tror jag att denna gamla telefon kan bli legendarisk och långlivad med ännu fler uppdateringar från användare och developers. :)
     
  12. Radioman62

    Radioman62 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2010
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Nej, jag kör med stock och sedan rootning som beskrivs överst i X10 forumet.

    Sedan är det ju enkelt att patcha zippar, som t.ex. FPS uncap, ljudfixen för hackande ljud, Bavaria engine och Ray loadern, t.ex.

    Man bootar in i Xrecovery som följer med och installeras i samband med rootningen i Rootningstråden. Först kan man göra en backup image av systemet i stock SE orginal innan man börjar patcha.

    Jag, som ju är en gammal fabror, har ju lyckats så ni som läser detta fixar det enkelt. Jag hade aldrig trott jag skulle få en så alert och bra telefon som jag lyckats få de sista dagarna :)
    Stor skillnad mot Android 1.6 som jag hade i julas ;)
     
  13. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM

    Ok, jag tycker nog detta är en förklaring varför: :) De skriver något om att ljudhacken kommer sig utav en bugg i den interna ramverket som någon flitig person på XDA lyckats identifiera och rätta till.

     
  14. Grotesco

    Grotesco Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Jag hade min 2.1 rootad

    Men eftersom kommentarerna efter första inlägget är t.o.m. så gamla att de hör till rootningen på 1.6 så blir jag osäker

    Till 2.1 använde jag ju flashtool och "Root"-knappen. Att flasha in en ny kernel. Påverkar det som är installerat på telefonen, eller måste jag backa upp mina grejer?
     
  15. Radioman62

    Radioman62 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2010
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Uppgradering till 2.3.3 rensar allt. Du måste backa upp.

    Men rootningen därefter förstör ingenting. Det spelar ju IOFS ingen roll när du ändå gör den direkt efter SE Stock uppgraderingen.
     
  16. Radioman62

    Radioman62 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2010
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Är jag en Baby Droid? Nä så f..an ;)
    Här går det raka spåret mot nördträsket .)
     
  17. Grotesco

    Grotesco Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    2.3 har jag varit på länge. Men nu har jag fått bekräftat att rootningen på 2.3 inte wipe:ar luren
     
  18. Aprilia019

    Aprilia019 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag formaterade minneskortet och vips inget hack what so ever. Har ni provat 16GB kort? Segare eller?
     
  19. Grotesco

    Grotesco Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    16 GB kort, omformaterat.

    Hacket finns ju även på Spotify och andra stremade lyssningar. Men det får nog bli en root, och ljudfix, och så får jag slänga in FPS Uncap ;)
     
  20. coopdeo

    coopdeo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    554
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Min hackande har börjat komma tillbaka trots omformatering.