neo eller 3GS

Diskussion i 'Xperia neo' startad av pappa, 16 aug 2011.

  1. pappa

    pappa Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ska man köpa en xperia neo eller en iphone 3GS
    någon som han erfarenhet av båda vill gärna höra vilken man ska välja och gärna varför o_O
     
  2. jonnyj

    jonnyj Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Gick från en 3gs som jag var helnöjd med till en Xperia Arc och kommer aldrig köpa en iphone igen!
     
  3. kmpm

    kmpm Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har haft iPhone 3G bara och inte 3GS men jag har en iPad och har haft HTC Legend, Samsung Nexus S, Xperia x10 mini.
    Nu har jag en Neo och trots att den senaste uppdateringen strulade lite för mig så tycker jag att det är en underbar telefon.
     
  4. Sethai

    Sethai Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Allt är enligt mig väldigt bra med SE Neo, det enda man kan klaga på är att att de kör högblank plast som skal, visserligen bra kvalitét för vara plast men det har alltid samma problem. Repor syns lätt, den slits snabbt och ser lite trist ut fort. Funktionen är grym, och Neo:n är säkert en av de mest prisvärda telefonerna på marknaden men jag skulle vilja veta (och eventuellt skicka hundskit i brev :P) till personen som kom på ett högblankt plastskal på en annars awesome telefon.

    Allt som allt väldigt nöjd med min neo, men rekommenderar att köpa ett skyddande skal till telefonen ifall du vill behålla "ny-känslan" ett tag.
     
  5. pappa

    pappa Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    ni upplever inte att den segar ner efter man använt den ett tag för det gör min HTC wildfire man får köra taskkill och det har jag aldrig upplevt på iphonen som frun har
     
  6. DRo

    DRo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Under de två veckor jag hade mobilen så kände jag inget behov utav task killer. Det enda jag upptäckte var att om man höll på med många program samtidigt och sedan gick till huvudskärmen kunde det ta 2 - 3 sek innan ikonerna dök upp men det var sällan och bara när telefonen var tungt belastad med program.
     
  7. Larss00n80

    Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    1 624
    Mottagna gillanden:
    186

    MINA ENHETER

    Vad vill du göra med den? Vill du modda så att den fungerar och liknande saker eller vill du bara ha en telefon som fungerar hela tiden utan något moddande?


    iPhonen är ju nästan 1,5 år gammal också medans neon är ca 2 månader!
     
  8. Bejje

    Bejje Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2011
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Förutom att min Neo startar om sig ibland så är den en underbar telefon. Flera ljusår bättre än min förra som var en Samsung spica. Att den startar om verkar dock inte vara något som Neo dras med då ingen annan verkar ha samma problem som mig.
     
  9. tokani

    tokani Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2011
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Neo är en bra mobil. Jag har haft min i 2 mån nu och är nöjd. Jag har tidigare haft iPhone 3G och 3GS. De är också bra. Dessutom har jag en kort tid haft HTC Desire.
    Jag bytte till Android för att jag är trött på Apple. Inte så mycket för att jag tycker iPhone är dålig.

    iPhone vinner över Android när det gäller hur snabbt den svarar på tryckningar. Det händer (typ) aldrig att man undrar om man har tryckt här eller där, den svarar direkt. Med Android händer det ganska ofta att man inte vet om tryckningen har tagit. När man scrollar t.ex. så händer det att den inte hänger med, eller trycker på nån knapp så tar det tid innan man märker att det händer nåt. Jag har svårt att avgöra om appar startar snabbare eller långsammare på en iPhone eller Android, det är bara det att på iPhone så kommer det upp (motsvarande) timglas alltid om det skulle dröja. Det gör att man aldrig är tveksam om den hänger med eller inte. Så upplever i alla fall jag det.

    Däremot så är kamera och GPS bättre på neo än iPhone. Sen kan man ju ha lite olika åsikter om vilka appar man gillar bäst.

    Men känslan av frihet med Android till skillnad från att vara ägd av Apple är ju bara ett stort plus, tycker jag.
     
    pappa gillar detta.
  10. pappa

    pappa Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    NEO är beställd och dyker upp i veckan ska bli kul att börja om att ladda ner och sy ihop det som man vill ha det
     
  11. pappa

    pappa Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    så nu har jag fått hem den och första jag tycker är att skärmen är väldigt mörk när jag jämför med min htc wildfire
     
  12. BennyBlack

    BennyBlack Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 sept 2009
    Inlägg:
    300
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    du skulle valt iPhone, men det är din huvudvärk grabben...:teeth:
     
  13. Bejje

    Bejje Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2011
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Känns dumt att köpa en iphone4 nu när snart nya kommer.
     
  14. stroem1894

    stroem1894 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2010
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    iphone 3gs är skitseg och har slö processor.