Wifi problem X10

Diskussion i 'Xperia X10 - Allmänt' startad av niemi, 14 aug 2011.

  1. niemi

    niemi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!
    Har en Xperia X10 som har funkat felfritt sen jag köpte den förra sommaren. Men nu när jag uppdaterade den till senaste programvaran så funkar inte Wifin. Funkade utan problem tidigare.. Wifi ikonen kommer fram med en varningstriangel framför den och så står det ''Ansluten till bla bla men med begränsad anslutning'' och kommer inte ut på internet alls med den.

    Någon som vet hur man kan fixa detta?
     
  2. mgman

    mgman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    670
    Mottagna gillanden:
    68
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z
    Telefon 2:
    One+3
    Platta:
    Asus
    Platta 2:
    Lenovo
    Har ingen lösning men sitter i samma situation som dig. Väldigt irriterande. Hoppas någon sitter inne med idéer och gärna en lösning.
    Mgman
     
  3. Boshak

    Boshak Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hejsan.
    Det meddelande du får visar att du har kontakt med routern men att den sen inte ger dig kontakt med yttervärlden.
    Det du bör försöka med är att starta om routern, detta brukar för det mesta lösa sådana problem.
     
  4. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Man kan få motsvarande fel i MS Windows också. Då betyder det att man inte fått någon dynamisk IP address från routern. Kan tex. bero på att man angett felatigt lösenord till det skyddade nätverket edy.
     
  5. QosmioRage

    QosmioRage Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har fått samma problem efter uppdateringen och det beror inte på min router eller nåt annat, det beror på uppdateringen. Ett alternativ är såklart att göra om uppdateringen och hoppas att det löser problemet. Men det där undviker jag helst.

    Någon som har en bättre/enklare lösning?
     
  6. camhol

    camhol Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Inte säkert att du har samma fel men,
    Precis så blev det för mig och jag TROR att jag skrev in fel lösen till mitt trådlösa nätverk.
    När jag gjorde om och skrev in lösen igen så fungerade det sedan utan problem.
     
  7. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Har du kikat under Inställningar "Trådöst och nätverk|WiFi inställningar och sedan under WiFi-nätverk" ? Kika på din routers namn och se vad som står därunder (brukar stå vad den pysslar med). Har du tur kanske den kan ge en ledtråd till ditt problem.
     
  8. Boshak

    Boshak Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Om det står ''Ansluten till bla bla men med begränsad anslutning'' så betyder det att man har lyckats logga in den på routern/modemet.
    Däremot så ger inte routern åtkomst till Internet, och detta kan bero på ett antal olika saker t.ex. att ip-adressen på något sätt är låst (inte riktigt frisläppt)
    Det som oftast hjälper i detta läge är att göra routern/modemet strömlöst (dra ut strömsladden), vänta en liten stund 10-15 sek, och sen sätta i strömsladden igen.
    Detta kommer att göra att alla adresser frisläpps ordentligt och andra låsningar upphävs.