Vilka erfarenheter har ni hos Anovo?

Diskussion i 'Blade' startad av Star, 2 apr 2011.

  1. Star

    Star Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, för tre veckor sen skickades min blade mobil till Anovo. Först dog mobilskärmen och touchscreen. Sedan lämnade jag tillbaka mobilen till Tele2 butiiken. Idag ringde en kvinna från butiken och sa att min mobil har kommit. De hade bytt skärmen till touch screen knappen. Jag vet inte om jag kommer få räkningar. Jag har än inte hämtat mobilen än. Jag tänkte höra era åsikter ni som har lämnat era rblade mobilen till Anovo. Har dem skött sig och fixat mobilen? Har ni fått räkningar/avgifter? När jag kollar på google om dem så får jag läsa negativa saker om dem och vad gjorde mot andras mobiler. Därför jag rädd att de har förstörd min mobil.

    Sen undrade jag en sak till, dagen som min mobilskärm dog så lyckades jag göra backup,överföra filerna till min datorn. Nu undrade jag om jag kan överföra från datorn till mobilen? Eller sparas det allt i Mybackup apppen och behöver jag installera om den appen för att hämta filerna???
     
  2. Notoriouz

    Notoriouz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2011
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag skickade in min för några veckor sen pga. 5-10 döda pixlar och damm under skärm.

    Dem tog bort dammet och lämnade massa j*vla torkspår under displayen. Resten av felen kunde ej hittas stog det på pappret.

    Ska skickas in igen, comviq sa att jag får en ny telefon om dem inte lyckas nästa gång.

    Riktiga clowner är dem.
     
  3. Frix

    Frix Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Lämnade in min Blade för damm under skärmen (massor i högra nedre hörnet!) och fick tillbaka den utan damm, med ny frontkåpa o glas, men med ett ofungerande ljud. Vasst o obehagligt, lät som om något satt löst därinne... Så nu är den på väg tillbaka till Anovo :-(
     
  4. kavve

    kavve Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Min erfarenhet är helt ok.. iofs så har touchscreenen byts ut 2 ggr men det är inte Anovo's fel... Båda gångerna så tog det 8 dgr från det att jag lämnade in den och fick tillbaka den..inga avgifter i samband med reparation...
     
  5. KHEEJS

    KHEEJS Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Min var inne och vände runt mars. Skärmen var trasig och det var därför jag lämnade in den, men det var även damm under skärmen. Fick tillbaka den ca 15 arbetsdagar senare, skärmen var lagad men dammet under displayen var kvar. Har även två svarta små skräp som de lämnade efter sig som är lite störande.

    Det var i alla fall inget problem vid inlämning eller snack om avgifter. Var väl godkänt.
     
  6. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

  7. micke.800

    micke.800 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag skrev detta i en annan tråd:

    Anovo verkar vara riktiga amatörer.
    jag hade min blade så service, när jag fick tillbaka den hade blåtanden slutat fungera.
    jag tog isär telefonen och såg att även en kontaktpinne till GSM-antennen var böjd åt helt fel håll. Böjde också lite på kontaktpinnen till blåtanden så det blev bättre kontakt och nu funkar min telefon perfekt :-)


    Edit:

    Nu ser jag att det är damm innanför skärmen också:-(
     
    Last edited: 17 aug 2011
  8. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Mitt råd är:

    Är det ett mindre fel du kan leva med, skicka absolut inte in telefonen till Anovo. Risken är fler fel har tillkommer, och då kan du räkna med att vara utan den i veckor eller månader. I slutänden får du kanske en ny mobil, men den kan vara defekt från början.
     
  9. adam.

    adam. Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    lämnade in telefonen på reparation för att på/av knappen inte funkade.Dom bytte mainboard, subboard,display och batteriluckan. Fick tillbaka telefonen som nu inte hittade sim kortet bara att lämna in den på reparation igen. andra vändan bytte dom mainboard ännu en gång ,telefonen var borta en vecka båda gångerna. Fick ett minneskort första gången jag lämnade in den
     
  10. sliddjur

    sliddjur Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2011
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Lämnade in min blade, fick tillbaka samma telefon. De hade bytt mainboard. Men - problemet återstod (spräckta högtalare? och dålig jävla microfon. måste använda headsettet för att höra något, och för att motparten skall kunna höra mig)
    Fick dock en nyhet - damm under skärmen....
    Sur man blir
     
  11. Kizzm0

    Kizzm0 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 5
    Från dag ett så frös min telefon under sms, pillandes i appar och vid multitasking. Skickade nu in min telefon för ca 3 veckor sedan och dom bytte moderkortet vilket löste problemet, fast då var dom tvungen att ha sönder mottagningen så nu har den skickats iväg igen då mottagningen var så dålig så att 1 av 20 samtal gick att göra, och surfa 3G var ju bara att glömma. Fick två nya SIM av Telia utan bättre resultat så vi får väll se om något annat är trasigt om 2 veckor :)

    Vid lagningen så blev även vibratorn kass, känner knappt av då någon ringer och håller man luren nära örat så låter det som gruskorn då man lyssnar på vibratorn.. Så jag gav det som notis också på felanmälan men jag ser väll om det var dumt gjort för då har dom väll sönder något annat.
     
  12. gustavl

    gustavl Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skickade telefonen till Anovo 11/8. Via postens paketspårning kan jag se att den kom till anovo 15/8. Jag kan fortfarande inte spåra telefonen via dess IMEI nr på deras hemsida(Tyvärr kunde inga uppgifter som stämmer med sökvillkoren hittas för tillfället.).
    Den 31/8 ringde jag Brightpoint(köpte telefonen från comviq) och undrade vad Anovo sysslade med. Tjejen lovade att kolla upp det och sedan höra av sig till mig(anovo har tydligen långa telefonköer). Jag har ringt brightpoint flera gånger, och de har lovat att de ska höra av sig till mig när de har fått svar på Anovo.
    Nu senast(9/9) pratade jag med samma kille som jag snackat med en gång tidigare(7/9) och han sade att han hade kontaktat anovo och de hade lovat att efterlysa telefonen och höra av sig innan helgen. Har fortfarande inte hört ett knyst från varken brightpoint eller anovo.

    Fortsättning följer...

    tl;dr: anovo verkar ha slarvat bort min blade.
     
  13. gustavl

    gustavl Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu har det löst sig för mig, efter att ha ringt till Brightpoint och tjatat varje vecka. I onsdags(21/9) ringde en kille från Brightpoint till mig och berättade att Anovo inte kunde hitta min mobil, och att de skulle skicka en ny till mig.
    Igår(26/9) fick jag en avi och kunde hämta ut ett helt nytt ZTE Blade startkit, så nu har jag dubbla laddare och lite annat trevligt. Mobilen verkar funka.

    I princip sju veckor tog det från att jag felanmälde luren till att jag fick en ny :(
     
  14. Yoron

    Yoron Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Använder Comviq dom också?

    Brrrrr scary :)
     
  15. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Istället för att skicka mobilen till Anovo, så testa denna procedur.

    1. Lägg mobilen på marken.

    2. Stampa på den.

    Det ger samma resultat, dvs mobilen blir sämre än den var innan.
     
  16. balroggen

    balroggen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7
    ROM:
    Orginal
    Telefon 2:
    Samsung S4
    ROM:
    Orginal
    Platta:
    Tab 3
    ROM:
    Orginal
    Anovo can kiss my Axx..
    Lämnade in telefonen för service... kom tillbaka stendöd.. Skyllde på fukt...
    Denna telefon funkade innan den kom dit... sedan fuckade dom väll upp och skylde på fukt...
    Alla fel som jag anmärkte på har fått sin lösning på annat håll... Så då var det inget fel på den när jag skickade in den.. Hur kan den då vara sten dö när jag får tillbaka den??
    Svart lista Anovo...
     
  17. darkshippo

    darkshippo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    2 165
    Mottagna gillanden:
    1 151
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Ungefär liknande erfarenheter har jag haft från Anovo. Jag fick ju pengarna tillbaka till slut, men nu har jag åter igen en Zte Blade. Den åker aldrig in till Anovo igen.!