Galaxy s stänger av sig själv

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av barq, 18 aug 2011.

  1. barq

    barq Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej

    Jag vet inte om detta har uppmärksammats tidigare men jag har en ny galaxy s, 1 vecka gammal bara, och nu har jag märkt att den stänger av sig lite då och då. Jag kan inte starta upp den genom och trycka ner knappen vid sidan utan måste ta ut batteriet och sätta tillbaka och då startar den. Det som är ännu konstigare är att när luren väl har startat har batteri nivån sjunkit mycket. Har även idag varit med om att den startat om sig själv...

    Jag kör 2.3.3 gingerbread vilket kom med mobilen. Har installerat lite appar från första dagen som copilot, skype och lite gratis spel

    Har någon annan haft detta problem?? Vad tycker ni jag skall göra? Har precis gjort en Reset av luren, får se hur den uppför sig nu..
     
  2. Edici

    Edici Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Verkar väldigt skumt, eftersom du kör med allt original.
    Reklamera om den fortsätter att bete sig skumt, och be om en ny!
    DOA är nog iaf minst två veckor, tror inte att nått företag har mindre.
     
  3. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Samsung är märkliga på det viset. Antagligen kommer luren funka bra efter en fabriksåterställning. Det har varit så för mig och även alla jag känner som har/haft en sgs... Det borde stå i manualen att det första man ska göra är en reset. :P

    Sent from my personal Dis-organizer GT-I9000
     
  4. barq

    barq Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har du och folk du känner haft samma problem som jag med "slumpmässiga" avstängningar vilket löst sig efter en reset? Elller menar du att rent allmänt så löser problem sig med en reset?
     
  5. ulwur

    ulwur Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    slumpmässiga avstängningar, oavsett märke, beror nästan alltid på batteriglapp.

    Tar ur batteriet, bänd upp blecken lite och putsa av dem med sprit på ett topz, suddgummi funkar också bra, om det är en inte allt för "blöt" sort.

    standard åtgärd på alla teleofoner som spenderat ett år eller så i svettiga byxfickor.
     
    senar gillar detta.
  6. barq

    barq Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Telefonen är 1 vecka gammal. Om inte den legat i någon annans byxficka..:ehm:
     
  7. LewmpZ

    LewmpZ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2011
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem ! Telefonen är helt original. På söndag (21/8) är den 2 veckor gammal. Vill ha pengarna tillbaka! Är DOA tiden 2 veckor ? Ska ringa till Teknikmagasinet imorgon och höra vad dom säger om det här.

    Tacksam för snabba svar ! Mvh LewmpZ
     
  8. barq

    barq Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Min är precis som din ochså köpt från teknikmagasinet för ca 1 vecka sedan och jag har samma problem som dig. Har läst på många utländksa forum det verkar som problemet är mer vanligt än vad jag trode. Folk skriver att det har med 3G anslutningen att göra och att galaxy S kan få problem då det blir dålig mottagning.

    Mina problem uppstog efter ett par dagar bara.. Men jag har inte lämnat in den ännu då jag nyligen gjort reset:at telefonen och har inte haft problem nu i allafall 24 h. Skulle problem uppkomma igen så tar jag tillbaka den och ifall de vägrar så reklamerar jag dem. För en ny telefon skall ej uppföra sig så här..

    Prova att göra en reset så här:

    PRESS AND HOLD VOLUME UP + Home Button
    Keep Power button pressed for 4 Seconds
    Still KEEP pressing Volume up + Home Button

    sedan kommer du till en bild där du med hjälp at volym knapparna scrollar ner och väljer "factory reset". Allt kommer återställas och förlorar alla appar,sms kontakter osv.

    Prova det och återkom sedan igen och berätta hur det har gått. Jag kommer skriva mera här med om hur det går för mig.
     
    LewmpZ gillar detta.
  9. LewmpZ

    LewmpZ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2011
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag brukar dock aldrig ha 3g igång då jag inte har surf. Problemet har inträffat för mig ca 3 gånger under 12 dagar och jag tycker att det är oacceptabelt för en så pass ny telefon. Ska kontakta TM imorgon och rapportera här vad dom svarar.

    Edit : Sen att den tappat en massa i pris under knappt 2 veckor gör att man kanske lämnar tillbaka den till TM och köper en ny billigare på MM , för det är en kanon telefon annars.

    Mvh LewmpZ
     
    Last edited: 20 aug 2011
  10. barq

    barq Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har inte på 3g. Men eftersom telefon är inställd på att ta emot både GSM/3G så kan det vara det. Men jag vet inte... Det är ingen som vet.. Har inte hittat ett bra svar förutom att ta tillbaka telefonen.

    Sen angående teknikmagasinet så kommer dem säkert fråga oss om vi kan bevisa problemet.. Detta händer ju slumpmässigt... Hur kan vi bevisa det?? Vad betyder DOA?? och ifrån vart har ni fått att man kan lämna tillbaka telefonen inom 2 veckor?? Tror dem kommer jävlas med oss så mkt dem kan..
     
  11. LewmpZ

    LewmpZ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2011
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER


    Om de ber oss bevisa det så går det ju inte , men det verkar ju vara ett standard fel på denna enhet. Doa betyder dead on arrival. Alltså att din produkt varit felaktig sen du fick den. På TM i Luleå verkar dom vara trevliga att ha och göra med iaf, sen om det stämmer när man försöker lämna tillbaka en produkt kontra när man köper en kan ju vara helt olika. Ska iaf ringa dom imorgon och meddela här vad dom säger.

    Godnatt , Lewmpz
     
  12. barq

    barq Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag var hos Teknikmagasinet idag och delade med mig av problemet och dem säger att DOA är på 7 dagar och eftersom jag nu har haft telefonen i 9 dagar så gäller inte DOA... Dem vill sända in then till Samsung.... Jag frågade vad dem gjort om jag kommit inom dessa 7 dagar som DOA gäller, dem svarar att du hade varit tvungen att bevisa problemet och om du inte kunnat så hade vi kontaktat samsung och frågat ifall detta är ett kännt problem och om det varit så hade du fått en ny telefon och inte pengarna tillbaka...

    Så LewmpZ om du har bättre tur än mig så dela gjärna med dig... Jag tycker det här är skit dåligt av Teknikmagasinet att dem gör så här.. Hade det varit någon annan produkt hade man bara lämmnat tillbaka den via öppetköp.. Jag kan leva med att jag köpte den för 2999 kr och att ett par dagar senare har ELgiganten den för 2495kr, och nu har även en del mediamarkt den för 2222 kr.. Men jag kan inte leva med att den inte funkar som den skall och att jag måste lämna in den på service vilket kommer resultera i "NOLL" för dem kommer alldrig upptäcka problemet på service då det händer helt slumpmässingt...

    Dela med er av era synpunkter..
     
    Last edited: 20 aug 2011
  13. Tagonite

    Tagonite Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nästa gång den stänger av sig tar du med den till teknikmagasinet och ber dem att starta den. De kommer inte att lyckas utan att ta ur batteriet.
     
  14. senar

    senar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2010
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Min e nästan ett år gammal och har börjat starta om sig ganska ofta. Oftast behöver jag inte ens skriva in sim koden utan det blir nån snabbomstart av något slag... men ibland fastnar den också svart så jag måste ta ut batteriet. Kan detta också bero på batteriglappet som beskrivs ovan? Eller e det bara att den behöver den där uppdateringen som e på g?
     
  15. barq

    barq Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Testa med att återställa telefonen.. funkar inte det kan du sätta ett litet papper under locket så att batteriet sitter lite bättre.. Annars vet jag inte vad det kan vara.. Min har inte strulat sen jag återställde den för nästan 7 dagar sedan. Jag har inte installerat några appar förutom skype och copilot..

    Googla upp det på nätet och du kommer finna många med samma problem.
     
  16. senar

    senar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2010
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tack

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  17. ruva

    ruva Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    1 016
    Mottagna gillanden:
    265
    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6
    Telefon 2:
    Nexus 6P
    Telefon 3:
    iPhone SE
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Samma problem här och började med 2.3 uppdateringen. 1 år gammal telefon.



    Ppp
     
  18. Brix

    Brix Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Min SGS har startat om sig själv ett antal gånger nu sen jag köpte den... Väldigt irriterande -_-. Det jag funderar på är om det kan bero på att den får brist på RAM? Ibland är den nere på bara 40-50MB, vilket jag tycker är grymt lite. Hade en Desire innan och den gick i stort sett aldrig ner under 100MB.
     
  19. ruva

    ruva Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    1 016
    Mottagna gillanden:
    265
    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6
    Telefon 2:
    Nexus 6P
    Telefon 3:
    iPhone SE
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Jag tror det beror på att batterierna drar ur sig. Alltså, har en nyladdad telefon, lägger den i fickan och åker till stan där jag ska träffa någon. Lovar att jag ska ringa när jag kommer fram till centrum en timma senare. Telefonen är dock död. Startar den och mini batteritid kvar så det inte går att ringa. Som sagt, man bör inte åka iväg utan extratelefon om man äger min Samsung Galaxy S.

    Och sagt igen, tycker, om man ska referera till just min telefon, Samsung Galaxy S skulle vara en Top of the Line men är en flop. Usel samtalskvallité, skämt till GPS och batteritiderna efter ett halvår är rena skämtet. 2200 kr är ett för högt pris för skräp (om man ska gå efter min lur).
     
  20. Brix

    Brix Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Tycker du överdriver en hel del nu men :) Bortsett från batteritiden och random rebootsen så är det en riktigt grym enhet.
    Men visst, klart att man blir besviken när saker inte funkar som dom bör.