Kommande mobiler m. QWERTY?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Cupcake, 21 aug 2011.

  1. Cupcake

    Cupcake Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,

    1. Vad har SE, HTC, iPhone, Nokia m.fl. i antågande fram till årsskiftet?
    Är ute efter de som har dolt QWERTY som Desire Z, Nokia N97 etc.

    2. Är det värt att vänta några månader för fler val av dolt QWERTY? eller ska man införskaffa en NU?

    3. Varför har inte iPhone ngt alternativ med dolt QWERTY?
    Kommer det släppas?

    Jag har fastnat för HTC Desire Z. Då främst vad gäller utseendet, jag har inte haft någon Android, utan har i dagsläget en SE T707 som jag är rätt nöjd med.
    Men det känns surt att vara bunden och fortsätta vara det, med en lur som inte är värt det s.a.s.
     
  2. albatorsk

    albatorsk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag tycker att du ska titta på Motorola Milestone 3. Den är baserad på en platform som är en generation nyare än Desire Z, med bland annat dubbelkärnig 1GHz CPU jämfört med Desire Zs enkelkärniga CPU på 800MHz.

    Det finns en trådär här om den: https://swedroid.se/forum/38618-motorola-milestone-3-a.html
     
    Last edited: 21 aug 2011
  3. Hunnert

    Hunnert Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    1. Ingen expert på området direkt, men antar att du sett att SE kommer med nya mini pro? Har en kompis med den gamla som jag tycker är förvånansvärt bekväm att skriva på trots sin litenhet. Dock liten skärm också förstås, upp till dig att avgöra där. Övriga kanske någon annan vet något om? Desire Z är väl lite väl ny för att det skulle komma ut med en till modell från HTC skulle jag gissa.

    2. Alltid en svår avvägning ju.. men tänker du ha din mobil länge så kanske du kan vänta lite längre också? Hur pressande begär är det?
    Upp till dig i slutänden förstås, man kommer ju vänta ihjäl sig om man alltid ska vänta på det senaste, för det kommer konstant nytt liksom.. :P

    3. Jag tror apple kommer nog inte komma ut med någonting någon gång i den närmsta framtiden direkt, känns inte som att det skulle stämma med deras profil... Men vem vet vad tystlåtna äpplet någonsin tänker?

    För övrigt så har jag en Z och är mycket nöjd med den (särskilt efter rootningen, vilken var rätt enkel med basala datorkunskaper och tog nån timme eller två. Klart värt det imho). Skulle jag köpa nytt idag (jag är en sån som använder samma mobil tills den fysiskt ruttnar av ålderdom) så skulle jag nog kolla lite mer på albatorsks tips om Milestone 3 som på papperet verkar mycket lovande. Verkar ju dock oklart om den kommer komma med åäö? Annars är ju min högst personliga åsikt att Z är bra värde även idag.
     
  4. Tokas

    Tokas Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    569
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Med tanke på att man kan köpa en Desire Z idag för 3000kr på Dustin så finns det ingen anledning att vänta, enligt mig.

    Galet bra pris får en sjukt bra telefon.
     
  5. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Har själv en Z och älskar den. Efter rootning så vart det en grym telefon. Motorolan kanske är nyare och kvickare men behöver du det? Min Z klarar att emulera de flesta PS1 spel i full hastighet och det är ett bevis för att jag inte behöver någon kraftfullare telefon. Går att klocka upp till 1.5Ghz men det behövs inte för den är tillräckligt rapp ändå.
     
  6. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    SE xperia pro kommer om någon månad den tror jag kommer bli riktigt bra.
     
  7. JoeH

    JoeH Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Nu är den här tråden jävligt gammal men jag försöker endå.
    Är det några nya qwerty mobiler ute eller på gång?

    är rätt sugen och det är abonnemangsförnyelse pågång.