ROM: MIUI.us UNITED WORLDWIDE 2.8.3

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av conny85, 14 apr 2011.

  1. borelis

    borelis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Fungrade för mig trots att jag hade över en GB kvar.

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  2. burton666

    burton666 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    198
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag har haft problem med battery-drain väldigt länge nu och verkar inte som att jag blir av med det.

    Körde på twooey III i någon vecka och batteriet höll bara i 4-5 timmar sedan dog mobilen. Innan jag flashade in den nya betan så körde jag en wipe som rekommenderades för att få bort drain buggen.

    Men nu efter 7 timmar så har jag bara 20% kvar. Och då har jag knappt gjort något alls. Jag har även provat att starta om mobilen flera gånger utan resultat. Och även köpt ett nytt batteri. Finns det något annat att prova? Som det är nu är mobilen helt värdelös när den inte äns räcker en halv arbetsdag.

    Kollar jag på battery stats så har android OS dragit 48% Ska jag flasha/wipa ännu en gång?
     
  3. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Jag har skrivit tidigare att det är battery drain bugg i twooey III Du kan göra hur många factory reset som helst , det kommer ändå inte lösa dit problem. Därmed rekommendera jag i tidigare inlägg att gå till Twooey II eller flasha Chameleon beta 11 som är grym gällande batteritid.

    länk finns på första posten. factory reset är att föredra innan samt cleaningscript .
     
  4. burton666

    burton666 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    198
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Tackar för svaret, men jag skrev att jag körde på den nyaste betan i nuläget.
     
  5. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    ah sorry, läste för hastigt . ber om ursäkt. Gör en factory reset igen och flasha om.. Om problemet kvarstår så kolla i battery stats om det är någon app som gör så att telefonen inte går in i sleeping mode.
     
  6. burton666

    burton666 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    198
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Ok, skulle jag även ha kört cleaning scriptet när jag gick från 3:an till betan?
     
  7. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    ja det är en fördel för att slippa problem
     
  8. weede

    weede Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hade lite dåligt batteri först också. Men jag prövade att formatera sd-kortet sen flashade jag om. och la sedan in endast några spel från backupen. efter det verkar det fungera betydligt bättre. Är dock inte helt övertygad än då jag bara haft betan nu i cirkus 12h
     
  9. Swedr0id

    Swedr0id Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ni som har så bra batteritid med betan, vilken kernel använder ni? Och vilket modem rekommenderas?

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  10. Zerion123

    Zerion123 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2011
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har märkt en sak att jag tycker min mobil är grymt seg jämfört med original miui, eller twooey 2 och 3. Själv har jag nya betan. Och tycker att den va otroligt mycket segare än föregångarna. Undrade om det är nått jag kan göra så att det blir bättre? Har gjort : Wipe data / Factory reset. Wipe Cache partition, wipe dalvik och wipe battery stats?
     
  11. Stajlerboy

    Stajlerboy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Tja. Du skrev detta till en annan medlem.
    Men om jag vill flasha in Stock ROM som jag laddat ner via SamFirmware och det är bara en fil så ska man inte köra re-partition om jag fattat det hela rätt i Elofs Lathund.
    Det ska bara vara att flasha in den som PDA i Odin över MIUI korrekt?

    Eller måste man göra något annat innan?

    En fråga till: Om jag lägger in en Gingerbread NEE firmware går den att uppdatera via KIES?
     
    Last edited: 22 aug 2011
  12. Samsung Galaxy

    Samsung Galaxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2011
    Inlägg:
    803
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    +1


    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  13. guerillerox

    guerillerox Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2010
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Låter otroligt bra batteri tiden på Betan, får bli att dra upp den senare ikväll.
     
  14. Plajz0r

    Plajz0r Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi4C

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi4C
    ROM:
    MIUI v7
    Platta:
    Xiaomi MiPad
    ROM:
    MIUI v7
    Platta 2:
    ASUS tf300
    ROM:
    CM11
    Jag kör den kerneln som kommer med i 1200 hz

    jag använder JVO
     
  15. DoidLupus

    DoidLupus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2011
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Måste helt klart vara något fel. Denna version är extremt snabb för mig och jah har testat både 2 och 3 av galnets Miui. Körde du cleanscript innan du drog in betan? Jag rekommenderar även att köra en format av sd card också för att få en så "ren" och snabb telefon som möjligt. Givetvis backup av sådant du vill spara så att det inte går förlorat i processen.
     
  16. tommyW

    tommyW Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Körde in denna idag, och trivs riktigt bra med den :D Men glömde köra kernel cleaning scriptet, och körde ingen wipe data/cache efter heller. Rekomenderas jag att göra det även om det funka bra?

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  17. Jappse

    Jappse Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    677
    Mottagna gillanden:
    114
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    ROM:
    Xiaomi.eu 12.5.4
    Var kan jag hitta uppdaterade teman? Allt jag googlar på verkar vara stenålder.
     
  18. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Ledsen att jag inte har svarat på era frågor idag men jag har åkt på en jäkla förkylning med feber och halsont så jag har mest varit sängliggande


    Gött :D

    Låter som en "bad Flashning" vilket kan hända trots att man har gjort "rätt" Gör bara factory reset kör script och flasha Chameleon beta .



    Varför skulle man inte kunna använda Re-partition bara för att det är en PDA fil? det är bara att se till så att man inkluderar Pit filen.

    man kan välja att inte köra re-partition även på rom med PDA PHONE CSC och då utesluter man PIT fil..

    Det är en valmöjlighet man har att partitionera.

    Kernel som är inkluderat har stöd för OC UV samt voodoo colour . Sedan är den anpassad för romen så den duger fint ;)

    Modem får du prova dig fram. Det är olika beroende på vart man håller hus. Ett modem kan funka bra för en person medans den kan vara dålig för en annan. Du får testa.

    Det är inte ett krav att köra cleaningscript men det är rekommenderat för att utesluta problem vid kernelbyte vid flashing av rom.

    har du inga FC eller liknanade ser jag inget hinder med det att köra på som det är.. I vissa fall får man battery drain om man inte gjort factory reset innan flash. Men lirar allt fint för dig så behöver du inte tänka mer på det.


    Finns massvis här bla som uppdateras dagligen med nytt materiel : http://forums.miuiandroid.com/forumdisplay.php?31-Theme-Releases

    Hojta till om du vill ha fler länkar.
     
    Last edited: 22 aug 2011
    Jappse gillar detta.
  19. drkrupp

    drkrupp Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    769
    Mottagna gillanden:
    102

    MINA ENHETER

    Jag hade en hel del problem med battery drain igår kväll och under dagen idag så jag håller på att återställa allt efter en factory reset för tillfället, så ska vi se om det löser det.
    På köpet fick jag ett helt annat tema, detta är ju helsvart! Innan har jag gått från Twooey III > tillbaka till Twooey II > Betan, och fått minimala förändringar i temat, såsom knappar och av/på-grejer och val osv var knallröda och sms-klienten hade stora orangea/grå bubblor i betan. Nu efter factory reset blev det nåt helt annat o_O

    :)
     
  20. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Anledningen till att du inte såg förändringen innan var för att du gick tillbaka och sedan till betan utan att göra factory reset mellan bytena så då stannar den kvar på original temat.. Gör man på det sättet måste man välja temat igen och välja apply, då byter den till det förvalda temat för den romen man är på.. Och eftersom du nu har gjort factory reset så finns inget minne för det tidigare temat och därför blir det då det de nya temat som är inkluderad som original i romen..

    Hoppas jag inte snurra till det allt för mycket för dig :P