Hur Skyddar ni eran Nexus

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av TossiToker, 3 feb 2010.

  1. admm

    admm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2010
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Funderar på att köpa ett likadant "fodral" som krutbjörn, någon annan som har ett sånt?
    http://cgi.ebay.com/BLACK-Frosted-E...wItemQQptZPDA_Accessories?hash=item3a56f2589c
    Landar frakten verkligen bara på $1 ?

    Tycker det inte finns så stort utbud, men det kommer väl så småningom..Kikar även på denna http://www.fommy.com/view-full-page...oogle+Nexus+One+PB99100&cat=Cases&skuno=86573
    Någon som har ett sådant? vad tycker ni om det?

    Kanske denna från expansys http://www.expansys.se/d.aspx?i=195924 ?

    Någon som har nått tips på något annat?

    / admm
     
    Last edited: 22 feb 2010
  2. Snappahead

    Snappahead Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kör helt utan skydd på min. Ser ingen anledning för en kontorsråtta att skydda telefonen :-) Kunde inte bry mig mindre om baksidan blir lite repig, och glaset ska det nog mycket till om det blir repigt. Det är väl ändå dags att byta telefonen till nåt nytt efter ett år ;-)
     
  3. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag skyddar den inte alls. det känns bara fel, skärmen kommer inte att repas och känslan blir sämre, och resten skiter jag i. vad är Det för vits att ha fin mobil som man ändå alltid har i ett repigt fodral som dessutom gör mobilen större?
     
  4. Christopher

    Christopher Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Syftar du på skärmskyddet som kom med när man köpte sin N1 från international-orders.com??

    Har inte vågat sätta på det ännu, men vad finns det för nackdelar med det?
     
  5. kottkrig

    kottkrig Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    207
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Efter att jag såg den där videon där en kille drar rakblad över skärmen och även försöker skrapa baksidan med en sax utan att lyckas så känner jag mig ganska så säker. :)

    Jag kör min telefon barbacka.
     
  6. henq

    henq Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2009
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    Samsung S6 Edge

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S6 Edge
    Har beställt ett gult silikonskydd men kommer bara ha på det typ i skidbacken. Är inte det minsta rädd över att repa telefonen däremot så blir den jävligt hal utan skydd (har redan haft telefonen i backen en vecka i Chamonix :)
     
  7. bjoli

    bjoli Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    1 713
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

  8. Splix

    Splix Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Haha, låter ju grymmt! :P Har du någon länk?

    //Splix
     
  9. GriZzm0

    GriZzm0 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    När jag inte jobbar har jag inget skydd. På jobb (-27 grader i en frys) har jag det medföljade fodralet samt en strumpa som jag hänger runt nacken och har den innanför jacka och tjocktröja för att förhindra fuktskador. :P
     
  10. Unquestionable

    Unquestionable Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  11. heinrisch

    heinrisch Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    346
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

  12. drarmi

    drarmi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2010
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag beställde också ett Zagg InvisibleShield när jag beställde telefonen. Det satte jag på telefonen nrä jag inte hade så gott om tid på mig vilket medförde att jag stressade lite. Ingen bra idé. Gäller att ha gott om tid på sig så man kan ta det lungt och försiktigt. Till min förvåning blev det ändå väldigt bra.

    Jag är dock inte helt nöjd med skärmskyddet som i mitt fall var flammigt på något konstigt sätt redan när jag plockade ur det ur förpackningen. Måste var något galet på det. Man får ju ett nytt men det är ju helklyddigt att skicka tillbaks och så .... får se om jag pallar eller bara låter detta sitta. Alternativt kör bart på skärmen.

    Som det är nu känns denna produkt riktigt bra och om den inte blir missfärgad med tiden så är den klockren. Har sett några youtube klipp där de klagat på missfärgning efter 3 månader.
     
  13. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER



    Varför ska du ha ett jävla skärmskydd som sabbar känslan och gör att allt ser sämre ut? Skärmen är typ helt omöjlig att repa! o_O
     
  14. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Bra fråga. På Dream/G1 och Magic minskade ju sådana ofta fingeravtrycken på skärmen men senare modeller har ju coating för att motverka detta så kan bara hålla med. :)
     
  15. drarmi

    drarmi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2010
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ja alltså ... jag körde utan skydd tills jag fick mitt Zagg och då nyttjade jag den svarta Android påsen man fick med telefonen. Den är snygg och skyddar definitivt telefonen MEN urk va jobbigt att först plocka telefonen ur fickan när det ringer sen plocka telefonen ur skyddsfodralet ...

    Hade gärna kört oskyddat ( ;-) ) men vet inte om man vågar. Vill inte ha massa repor och skador på telefonen. Framför allt inte på skärmen.
     
  16. mmanson

    mmanson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  17. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Förstår som sagt inte hur du tänker. Det är 100000000 gånger fulare med en jävla plastbit på skärmen och sen ett STORT FULT JÄVLA fodral på telefonen. Vad är det då för vits att ha en liten snygg telefon om man aldrig visar den? HTC har redan satt ett skal på den och ett glas som är repfritt i stort sett. Det är skydd nog.
     
  18. Jaykob

    Jaykob Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    JAG HAR LYCKATS! Fick en repa på skärmen idag!!! :cry: :mad:
    Ganska liten men det är det ABSOLUT värsta jag vet med repor på skärmen. Körde utan den irriterande lilla "påsen" man fick med. Dumt...

    Någon som vet om det finns något sätt som faktiskt funkar så att jag kan bli av med repan? :O Allt kanske inte heller funkar till en touchskärm. Vet att teknikmagasinet har någon typ av polish som tar bort mindre repor. Någon som testat?
     
  19. Gagg3

    Gagg3 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2009
    Inlägg:
    444
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

  20. Droid110

    Droid110 Guest

    Känns ju onödigt med skärmskydd för Nexus då jag har sett film på hur hårdhänt man kan vara mot skärmen, men surt om man skulle få en repa iallafall på nåt mystiskt sätt, blir nog att köpa en sån där invisible shield :(.

    EDIT: Bokade en hos katshing nu.
     
    Last edited by a moderator: 28 feb 2010