Väska och skyddskläder

Diskussion i 'Magic' startad av Johan, 7 jul 2009.

  1. gnutten

    gnutten Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2009
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Damm tycker jag inte brukar vara något problem, men där i mot fingeravtryck, även om man har rengjort händer, telefon etc med sprit innan.
     
  2. SYNERGiST

    SYNERGiST Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2009
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej fick min HTC Magic idag som jag köpte på ebay, jag undrar också vilka skyddsfilmer för displayen som är bäst och vilka skal ni rekommenderar..

    Som ni postade tidigare, på bilden på ebay länken verkar det ju vara med skyddsfilm också fick ni med det eller beställde ni inget utan bara postade vad som är billigt?
     
  3. TheNano

    TheNano Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    1 709
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag har alltid gjort så, jag har alltså inte gått efter de med skeppade instruktioner då! märkligt.
    Bra bild!
     
  4. norrgrd

    norrgrd Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2009
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Använder sådan själv (använder alltid InvisibleShield), kör full body-varianten och den var lite halvdan, varit bättre passform på andra telefoner. Rekommenderar det starkt, går inte att repa telefonen om du inte använder typ en papperskniv.
     
  5. ehnvis

    ehnvis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2009
    Inlägg:
    1 302
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
  6. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 964
    Mottagna gillanden:
    11 015
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Jag har testat invisible shild på min gamla X1'a - Ruskigt tåligt och hyggligt lätt att applicera snyggt och bubbelfritt.
    Enda nackdelen är att ytan är lite gummiaktig, vilket gör att det blir lite jobbigt att använda touchen. Skärmen får ett lite halvtaskigt glid.

    Tänkte ta och beställa mig en uppsättning till min Magic inom kort.
     
  7. MaxH

    MaxH Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2009
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ehrm. Förlåt för sent svar.

    Så klart är skärmskydden bra då de sitter fast som fasiken på telefonen. När man väl fått dit dem utan damm eller bubblor under, som någon påpekade. Jag tycker det är svårare att få på dem rakt på telefonen (och man vill/bör inte dra upp dem och börja om). De har bra passningsform, nån millimeter här och var kanske för liten.

    Dock har jag märkt att de blir repiga ganska lätt. Jag har ett litet snöre med en plasthållare ytterst på min telefon, sån där man kan sätta fast på nyckelband om man vill (men jag tycker det är skönt att bara hålla i det när jag mecklar med telefonen för stabilitetens skull) (Hittade bild på den här). Den plastbiten har långt ifrån vassa hörn, men lyckades repa skärmskyddet. Men visst, hellre det än skärmen. Efter det kör jag min magic i det smågayiga fodralet jag fick med.

    Visst kan jag skicka om du vill, men du tjänar på att skicka efter själv för det priset. Det är eg ingen prisfråga för mig, jag skulle vilja behålla dem iom att de faktiskt repas/förbrukas :)

    Det där med att klippa i silikonfodralet ska du inte ha nojja för. Det är så mjukt att man inte märker när man klipper, man inser att de själva har skurit dem på samma sätt, om än automatiserat. Så länge man har rundade hört så tror jag knappast det är någon fara. Sätt på telefonen och mät och rita innan bara. :)
     
    Last edited: 11 jul 2009
  8. matte

    matte Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2009
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    För ni som bor i Stockholmsområdet rekomenderar jag starkt att åka till tullinge. Där finns ett företag som heter Clicon strömberg (strömbergs sadelmakeri) som tillverkar väskor och fodral till mobiltelefoner till hela världen. Jag lämnade in min Magic och fick ett snyggt svart fodral i äkta läder för 100kr. Det går självklart att snacka för att få egna ideer mm.

    Företaget ligger på sadelmakarvägen 9 i tullinge (brevid Guson Däck)
     
  9. gnutten

    gnutten Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2009
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kan du inte slänga upp någon bild på fodralet som du köpte ?
     
  10. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    jag kör med clasohlson's display skydd, lägre kvalite men kommer i 3 pack för 60kr. måste bytas 2 ggr i månaden lr nåt då själva ytan lätt blir sliten.
     
  11. matte

    matte Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2009
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tyvärr har jag glömt fodralet hos mina föräldrar i hbg men det ser lika dant ut som det vita fast med riktigt läder och svart. Tåler mycket mer när det är äkta skin och går att hålla rent på ett annat sätt. Insidan är täckt i något siden liknande matrial som gör det mjukt för telefonen samt håller den på plats.

    Så fort jag får hem fodralet ska jag lägga upp det
     
  12. gimbltweed

    gimbltweed Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2009
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    This is teh Shit vad det gäller skärmskydd (imo i alla fall).

    ZAGG | invisibleSHIELD

    Fotade min Magic med invisibleSHIELD applicerad.

    Sisådär kvalite på bilden, men som man ser, eller så att säga INTE ser - trots att jag fick med en skön lysrörsreflex - så syns inte denna alls. :rolleyes:
    Buslätt att applicera, tog 2 minuter, följer med ngn hemlig kemisk spray som man sprayar både fingrar och skydd med innan appliceringen, följer även med en gummiskrapa för att pressa ut eventuella fuktdroppar mellan skärm och skydd.
     
  13. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 964
    Mottagna gillanden:
    11 015
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)