Prefixer [app-tips]

Diskussion i 'Applikationer' startad av 253°below, 14 jun 2010.

  1. Slangaren

    Slangaren Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,

    Jag har länge letat efter en app som kan slå på el av "ringa med dolt nummer".
    Jag ringer oftast via telefonboken och alla nummer ligger inne med +4670 etc.

    Kom nu på att om jag använder "profixer" och talar om att den skall ringa med prefixer #31# för alla samtal samt lägger upp widgeten på min homnescreen så borde jag ringa dolt när widgeten är aktiv och inte dolt när den är avslagen.

    Men så är icke fallet.. Icke dolt i båda fallen..

    Var tänker jag fel?
     
  2. 253°below

    253°below Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Ja precis så borde det vara!

    Vad händer när Prefixer är aktiv och du ringer ett samtal? Meddelar Prefixer dig om att numret har ändrats?
    Och till sist... Vad kör du med för telefon (gärna info om den är rootad eller liknande)?
     
  3. Slangaren

    Slangaren Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Japp,

    Den säger "uppringt nummer ändrar av prefixer".
    Min phone är en rootad Desire (ej HD), med Android 2.2.
     
  4. 253°below

    253°below Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Hmm... Om du går in i menu > preferences från huvudskärmen så antar jag att "Dialing fix" är ikryssad?

    I normala fall behöver användare med HTC Desire ha "Dialing fix" aktiverad. Dock har jag fått enstaka rapporter om att rootade Desire-lurar absolut inte ska ha den ikryssad (vilket för mig hittills är helt oförklarligt). Testa att avaktivera "Dialing fix" och prova att ringa ett samtal igen. Förhoppningsvis ska det fungera!
     
  5. Slangaren

    Slangaren Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kanon,

    Det funkade när jag avaktiverade "uppringningsfix"..

    Tackar
     
  6. mlmhakan

    mlmhakan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hej jag har en wildfire och prefixer fungerade på outgoing innan jag uppdaterade till 2.2.1
    sedan får jag det inte att fungera med ett prefix. vet du varför
     
  7. 253°below

    253°below Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Hej!

    Har inte hört om några problem med HTC Wildfire, så det bör fungera för dig. Har du testat med att aktivera/avaktivera "Dialing fix" enligt ovan och sett om det hjälper något?
     
    mlmhakan gillar detta.
  8. strankan

    strankan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Perfekt att ni har lagt till möjligheten med prefix för specifika grupper. Nu är det här en given app för mig! Tack!
     
  9. mlmhakan

    mlmhakan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    +46 ??

    Hej jag har en wildfire och ringer via en vxl och har ett 060xxx som prefix och det fungerar kanon, men när kontakterna ligger med +46 går det inte men om det står 0046 i kontakten då går det... har kollat läääänge med fattar inte hur jag ska göra... kan jag få hjälp med detta??
     
  10. 253°below

    253°below Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Hej!
    Jadå, så klart du kan få hjälp! Du får dock gärna beskriva i lite mer detalj vad du vill åstadkomma så jag kan hjälpa dig med att sätta upp/justera regeln.
     
  11. mlmhakan

    mlmhakan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    prefix +46 bort

    Jo jag ringer via en vxl som jag har ett prefix till som funkar kanonfint, om alla nummer jag slår inte börjar med +46 då funkar det inte. så kan jag med någon regel göra så att de nummer jag har i kontakter eller får via typ eniro mm som är med +46 xxx xx xxx, vill ha att det görs om så att +46 försvinner och att tex 0046 blir istället för står det 0046 i början av numret så fungerar det. eller att man tar bort +46 och lägger dit 0 som tas bort vid +46. tack för svaret.
    //mlmhakan
     
  12. 253°below

    253°below Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Ok, om jag förstår dig rätt vill du alltså i de fall nummer börjar med +46, ersätta detta med 0046, alternativt ta bort landskoden helt och hållet och lägga tillbaka den borttagna 0:an? Inga problem alls! :-)

    Har skapat två regler för dig nedan. Välj den du gillar bäst...

    #1 - Regel för att ersätta + med 00
    Klicka här om du läser detta från din mobil.
    Klicka här för att istället generera QR-kod att scanna med din mobil.


    #2 - Regel för att ersätta +46 med 0
    Klicka här om du läser detta från din mobil.
    Klicka här för att istället generera QR-kod att scanna med din mobil.


    Hör av dig igen om det inte fungerar som du tänkte dig!
     
  13. Slangaren

    Slangaren Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min widget försvann???
    Blev det så med senaste uppdateringen?
    Har nu 0.9.3 på en rootad vanlig Desire..
    Programmet funkar men inte Widgeten..
     
  14. mlmhakan

    mlmhakan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    kör jag dina regler ensam gör det bra men när jag har prefixet till vxl före så lägger inte prefixer dit 00 eller 0.?? men som sagt utan pre till vxl så fungrrar det fint...
     
  15. 253°below

    253°below Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Det är inte så att du har valt att installera Prefixer på minneskortet?

    Samtliga applikationer som tillhandahåller widgets och samtidigt möjligheten att installeras på SD-kortet får problem så snart mobilen används i "USB mass storage"-läge (dvs, om du tex kopplar den till datorn för att föra över filer). Widgets tas i detta läge bort från hemskärmen och kommer inte tillbaka förrän du har bootat om telefonen. Tyvärr verkar det som att det ibland inte ens räcker med det...

    Så, ja, lite tvärt emot vad som rekommenderas har jag ändå valt att erbjuda möjligheten att välja var Prefixer ska installeras. Om du använder dig av widgeten råder jag dig däremot att flytta Prefixer till telefonen istället. Jag har sedan ett par veckor lagt till denna rekommendation i beskrivningen på Android market också.

    Om det nu skulle vara så att du inte har installerat Prefixer på SD-kortet är det uppenbarligen istället något som är galet! Oavsett vilket - rapportera gärna resultatet!
     
  16. 253°below

    253°below Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Prefixer har sedan igår förärats en ordentlig uppdatering igen och är nu äntligen uppe i version 1.0!

    Uppdateringarna i den senaste versionen är...
    Ny action: Autohantering av samtal. Låt Prefixer svara, tysta eller neka inkommande samtal automatiskt. Tiden innan Prefixer hanterar samtalet är konfigurerbart i inställningarna. Denna action är endast tillgänglig för mobiler med Android <2.3

    Nya inställningar:
    Språkinställning - välj språk på Prefixer oberoende av inställd locale. Tillgängliga språk är tyska (med support från Karim), italienska (support från Bruno), samt givetvis engelska & svenska.

    Möjlighet att låta Prefixer informera om vilken regel som har triggat vid uppringningstillfället.

    Buggfixar:
    HTC Wildfire och HTC Ace (myTouch 4G) har lagts till i listan över de mobiler som behöver "dialing fix" aktiverad.

    Listan över kontaktgrupper innehåller nu endast unika namn. Inga dubletter ska återfinnas.
     
  17. 253°below

    253°below Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    I väntan på den stundande uppdateringen av Prefixer som innehåller en del nya godsaker tänkte vi tipsa om att besöka vårt nyöppnade forum på http://forum.253below.com

    Där är det upplagt både för diskussioner om Prefixer och våra hittills utgivna spel Beads, Beads 2 och Switch'em. Passa gärna på att dela med er av användbara regler för andra användare och kanske hitta nya smarta att använda er själva av!
     
  18. Slangaren

    Slangaren Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jga har nu bytt telefon till en HTC Sensation från en desire (2.2).

    Jag har satt upp samma prefixer som tidigare #31# för dolt nummer utgående.

    Det som händer nu är att jag alltid får prefixer i samtalsloggen och nästa gång jag ringer får jag dubbla prefix..

    Det hjälper inte att jag ändrar inställningen för "lägg till i samtalslogg" till ursprungligt.

    Kör And 2.3 och prefixer 1.5.1.
     
  19. FlyingGnu

    FlyingGnu Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Lysande sista uppdatering! Nu fungerar det nästan exakt så som jag vill. Innan jag ringer har jag ställt in så att den frågar om den ska ringa orginal eller ändrat. Älskar att jag nu har denna möjligheten för varje samtal. Det jag skulle önska till framtiden är att jag kan sätta egna labels på knapparna, typ privat och jobb, samt att dessa knappar var större.

    detta gissar jag på är användbart för många då man utan problem skulle kunna byta ut "jobb" mot "dolt" eller liknade.

    denna app blir bara bättre och bättre, uppskattas grymt mycket!
     
  20. 253°below

    253°below Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Insåg nu att någon info om senaste versionen inte hade klistrats in här, men kul att den gillas! Tack! :-)

    Nyheterna i 1.5.1 är även presenterade i vårt nya forum här:
    http://forum.253below.com/viewforum.php?f=6

    Nytt villkor: WiFi (ansluten/icke ansluten)
    Nytt villkor: Icke medlem i kontaktgrupp
    Nytt villkor: Nummer-labels (tex Arbete, Mobil, Hem)
    Lagt till möjligheten att exportera/importera regler från och till fil (*.pfx)
    Lagt till möjligheten att ringa originalnumret från bekräftelsedialogen.
    Ser till att ¦ automatiskt ersätts med | i dialoger för reguljära uttryck för användare av HTC Sense-keyboarden.
    Regeleditorn har uppdaterats med ett standard och ett avancerat läge.
    Ny översättning: Franska (tack Alex!)
    Lagt till menylänk till vårt forum http://forum.253below.com
    Buggfix: Fixat problemet med att endast logga originalnumret till samtalsloggen.
    Buggfix: Lagt till HTC Evo 3D (PG86100) i listan över telefoner som behöver uppringningsfixen (Dialing fix) aktiverad
    Mindre omstruktureringar och fixar
     
    Last edited: 7 sept 2011