Vilken ROM?

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av jolerius, 26 aug 2011.

  1. jolerius

    jolerius Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Hej, jag vet att frågan har varit uppe tidigare. Men jag blir inte klok på alla ROM's som finns. Jag körde tidigare Juwe's men tyckte att den betedde sig lite konstigt med batteritiden och batteriprocent. Så nu är jag i takt med att installera om till en annan.

    Jag provade MUIU men kunde inte få in svenskt originaltangentbord i den. Vill helst inte köra swype.
    Sen testade jag F1, och där får jag FC så fort jag försöker skriva med efterinstallerat sv. tangentbord.

    Vilken ROM ska jag ha? Helst ska den va på svenska, måste ha svenskt tangentbord, måste vara gingerbread, och gärna hyffsat snabb med bra batteritid?

    Snälla hjälp mig någon?
     
  2. -Henric

    -Henric Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    1 695
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

  3. jolerius

    jolerius Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    ska testa det, men det är så himla många val.. vilken kernel ska jag välja om jag vill köra överklockning?? Vilken kernel tillåter andra boot animations?
     
  4. Slaneby

    Slaneby Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2009
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Stockrom med egen kernel är mitt förslag.

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  5. jolerius

    jolerius Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    vill gärna köra TW4, sen gillar jag de moddar som finns.. vet inte riktigt vrf jag inte gillar stock
     
  6. -Henric

    -Henric Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    1 695
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Jag har ganska dålig koll gällande stock firmware då jag under längre tiden av mitt SGS-innehavande haft antingen CyanogenMod eller MIUI på telefonen (AOSP, vilken bygger på annat filsystem). Men rekommenderad kernel från min sida är TalonDev Kernel eller Hardcore's SpeedMod kernel :) De 2 är, vad jag vet, de bästa stock kernels ute just nu. Snälla rätta mig om jag har fel, någon :)
     
  7. Edici

    Edici Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Förutom Damians, fast hans senaste fungerar inte med JVR helt har jag för mig, fast det finns juh äldre versioner för nedladdning om man vill ha.
     
  8. obsessionXYZ

    obsessionXYZ Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    jag till lika hydrik kör miui men innan körde jag bara darkys rom, vilket funkade utmärkt för mig

    /valle
     
  9. cooltman99

    cooltman99 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag kör Darkys v10.2 nu, men funderar på att testa miui.. Är det värt att byta till miui enligt dig? ;)
     
  10. garm

    garm Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2011
    Inlägg:
    294
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Samma sits som du... Har oxo fastnat för TW4. Har funderat på stock med speedmod, men jag tror jag kommer sakna det "extra" jag vant mig vid för mkt.

    Det jag främst tänker på är den extra knappen på hemskärmen och möjligheten att byta ut program, då jag inte kör med stock sms. Crt-off har också blivit kär i. Finns det fler fördelar med 4an? Va så länge sen jag körde 3an...

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  11. Slaneby

    Slaneby Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2009
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

  12. -Henric

    -Henric Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    1 695
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Jag skulle vilja säga att det absolut är värt det! MIUI är i en klass för sig själv. Testa det och ge det 1 veckas tid. MIUI är väldigt stilrent, snyggt, många smarta funktioner, många möjligheter till att göra det till DIN unika telefon. Supporten är väldigt givande också då det är många kompetenta personer som kan hjälpa dig med dina problem. Om du skulle ångra dig så kan du ju alltid gå tillbaka, eller hur? Så vad har du att förlora? :D
     
  13. Albin-132

    Albin-132 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    495
    Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    LG G6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G6
    ROM:
    HavocOS
    Jag kan starkt rekommendera Ficeto's JVR Base ROM. Den har sjukt bra batteritid och flyter på bra! Här är en länk
     
  14. Albin-132

    Albin-132 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    495
    Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    LG G6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G6
    ROM:
    HavocOS
    Sen har vi Galaxian Kernel också med OC/UV och sånt...
     
  15. -Henric

    -Henric Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    1 695
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    TalonDEV går helt utmärkt att överklocka och undervolta också ;)
     
  16. cooltman99

    cooltman99 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Men jag e för feg för att byta ROM nu..!?? Darkys har funkat as bra hela tiden (med att uppdatera mm oxå), så vet inte om jag vågar byta :o Men vet du om det finns någon guide hur man går från Darkys till MIUI och kanske tvärt om ifall jag inte är nöjd? :P
     
  17. -Henric

    -Henric Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    1 695
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Om du redan är jättenöjd med DarkyROM så kanske du inte skall byta ändå förän du känner att det är dags (att du vill/vågar testa något nytt). Men om du ändå vill testa MIUI så rekommenderar jag DENNA tråden då den innehåller allt du behöver veta :) Följ guiden "Stock/Custom Firmware --> Galnet MIUI Chameleon utan Bootloaderbyte .
    (krävs att du har CWM)" för att hamna rätt :) Skulle du tröttna på MIUI eller rent av vill testa ännu någonting annat så finns CyanogenMod, vilken även den är oslagbar :D
     
  18. cooltman99

    cooltman99 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Sweet! Måste garanterat testa denna :D Jag gillar inte riktigt att det står "(Rekommenderas inte) ovanför Stock/Custom Firmware --> Galnet MIUI Chameleon utan Bootloaderbyte"... Men det kanske inte gör så mycket... Sen vill jag ha så bra batteritid som möjligt, men då hittade jag att det stod "Gör detta om du vill ha bättre batteritid , det är inte ett krav att byta bootloader". Funderar på att göra ett försök utan detta, men är batteritiden kass, så får jag kanske fixa ny bootloader på nåt vänster.. :P

    Vet du om det även finns så man kan ladda ner andra teman till denna MIUI (är nybörjare, så vet inte så mkt) eller finns det bara utseendet som visas på bilderna?

    Och sen, vet du om det finns en tydlig guide hur jag ska göra för att gå från MIUI tillbaka till Darkys eller CyanogenMod?
    As STORT tack!!
     
  19. drkrupp

    drkrupp Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    769
    Mottagna gillanden:
    102

    MINA ENHETER

    edit: ups, fel tråd.
     
  20. -Henric

    -Henric Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    1 695
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Jag tar gärna på mig ansvaret och hjälper dig till rätta. Dock hade msn eller skype varit något att föredra. Skicka gärna via PM någon av dessa om du har :)

    *~*~*
    Tapatalked