SE NEO eller vänta på kommande modeller?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av tourqe, 26 aug 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. tourqe

    tourqe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,

    Har täntk att köpa en bra kameramobil till frugan.

    Den jag tänkte köpa är sony ericsson NEO, då den har bra kamera och hyffsat pris just nu.

    såg att det är nya modeller från SE på väg nu, vad tror ni? ska man köpa NEO:n eller skall man vänta på de som är på väg?

    kravet är att det skall vara android och en bra kamera.

    Mvh
     
  2. KraXarN

    KraXarN Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det kommer alltid nya mobiler så ska man vänta så kan man ju göra det för evigt. Tycker att ni ska göra med en lista på funktioner och krav hon har och köpa en mobil som uppfyller kraven.

    Så länge hon inte är hardcore användare så kanske hon inte kommer att märka av de nya funktionerna och uppdateringarna. Men visst är det alltid kul och bra och ha en mobil som precis har släppts då den bör vara mer framtidssäker för nya uppdateringar än en äldre modell i samma klass (men det kräver ju att man uppdaterar den och känner till ändringarna för att glädjas åt det) dock är nog den nyare modellen dyrare.

    Sen beror det också på vad hon har för befintlig modell desto mindre skillnaden är mellan gamla och nya mobilen desto mindre viktigt är det kanske att byta ut den då kanske man kan vänta lite till.

    Sammanfattning av vad jag tycker du ska tänka på
    Priskänslighet
    Funktioner
    Typ av användare
    Typ av äldre mobil
     
    Last edited: 26 aug 2011
  3. Fraise

    Fraise Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2011
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag köpte en Neo för ca 1 månad sedan och jag är jättenöjd men min, har inte haft några som helst problem.
     
  4. 4305ms

    4305ms Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    1 369
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    Jag tycker du ska ge frun en iphone4. Jag gav min det och jag skulle säga att den är perfekt för en kvinna med svalt intresse för teknik men stort intresse för fotografering och facebook.

    Rimliga priser hittar du såklart på blocket eller om du ger henne ett abonnemang, den kastas på folk nu när ip5 snart är här.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  5. IvanBoring

    IvanBoring Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    146

    MINA ENHETER

    Ligger en del i vad du skriver. Våra vackra underbara kvinnor har en tendens att förvandlas till ursinniga demoner när tekniken krånglar. Bara att lisma och vara sockersöt i munnen och erbjuda sin enorma kompetens inom området och rätta till problemet ;) Därför kan iPhone 4 vara ett bra alternativ.

    Sedan är det faktiskt så att min kära hustru har en SE Arc och den påminner ju i högsta grad om Neo. Hon har inte haft några allvarliga incidenter med Arcen så hon klappar och kramar den nästan mer än vad hon gör med mej ;)

    Alltså, svårt läge men jag tror en Neo kan bli alldeles utmärkt :)
     
  6. 4305ms

    4305ms Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    1 369
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    Där sa du några sanningens ord min vän!
    Skrattade gott åt "klappar den.. ..mer än mig" :D
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.