Galaxy Z

Diskussion i 'Galaxy Z' startad av ReKuFeSiN, 2 aug 2011.

  1. ReKuFeSiN

    ReKuFeSiN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2011
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Till moderatorer

    Det vore trevligt med ett underforum under Samsung för nya Galaxy Z där vi som har köpt oss denna riktigt trevliga lur kan ta en diskussion runt densamma.

    Tack på förhand!
    /Fidde
     
    fredrik.johansson gillar detta.
  2. ReKuFeSiN

    ReKuFeSiN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2011
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Tackar för detta!
     
  3. tontmobil

    tontmobil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2011
    Inlägg:
    1 600
    Mottagna gillanden:
    471
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
  4. ReKuFeSiN

    ReKuFeSiN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2011
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Har kört Z:an i ett par veckor nu och är grymt imponerad av luren. Haft SGS lite drygt ett år innan och gillade faktiskt inte SGS 2 när jag klämde på den. Den ligger helt enkelt inte bra i min hand.
    Om ni är sugna på en riktigt bra lur och inte fastnat för S2 så kan jag bara djupt rekommendera Galaxy Z.

    Har egentligen bara positiva saker att säga. Bra skärm, fullt tillräckligt bra kamera, LED blixt, rapp som f-n samt både välbyggd och i mitt tycke snyggare än SGS2.
    Gå och kläm o känn på den.
     
    Inkognito gillar detta.
  5. flat7

    flat7 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    1 274
    Mottagna gillanden:
    511

    MINA ENHETER

    Har nu pillat och konfigurerat denna lur i ett par dagar och jag gillarn! Kommer från 2år med iphone 3gs. Galaxy z är rapp med suverän respons i skärmen. Tangentbordet är jag inte riktigt vän med och det skall på sikt bytas mot något med renare utseende. Min iphone 3gs är till salu för ringa 2000kr om någon är intresserad?
     
  6. Blodsvente

    Blodsvente Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Grymt trevlig lur! frugan fick den idag, och jag har pillat ihop allt åt henne under kvällen. Jämfört med min desire är den trevligare på alla punkter utom 1, skalet känns lite plastigt, framförallt den fysiska knappen på framsidan. Annars två tummar upp för denna lur.
     
  7. pulkamannen

    pulkamannen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har en S2:a och sambon skaffade nyligen Z:an med Tre pott 299 vilket jag tycker är ett riktigt bra erbjudande. Köp till lite tjänster och du kommer sällan över 300 spänn i månaden.
    S2:an går loss på 200 extra i månaden och det kan många tycka är för mycket.

    Visst att skärmen skiljer, men Z:an har definitivt ingen dålig skärm. När man läser text mot vit bakgrund är den betydligt ljusare i det vita än vad min får till och det kan vara ganska skönt.
    Den extra tjockleken är nog mest en smaksak, den känns absolut inte klumpig ut.
    Baksidan har ett lite annat material, lite åt metallhållet och ger ett gediget och lite rejälare intryck än S2. Tycker den är lite bekvämare att hålla i stående också.

    Kameran är helt klart okej. Kanske inte i S2:ans nivå. Men skriver man ut bilderna så hade jag nog inte sett någon större skillnad. Färger i Z:an kan ibland kännas något kallare än sin storebror.

    Den har tagit alla spel vi testat utan problem och batteritiden verkar vara ganska lik.
    Den känns inte riktigt lika varm om man hårdkör den, kanske för att den är lite tjockare!?

    Tycker det här är en riktigt bra mobil och med Tre:s abonnemang helt klart prisvärd om man orkar med bloatware från Tre. :P Köper man de kontant istället så är det ju “bara” en tusing som skiljer och då hade jag nog valt S2, men med abonnemang för du helt klart mer med Z:an om du inte ringer för mer än 500 i månaden (nu jämför jag bara med Tre, andra abonnemang kanske kan bli billigare).

    Om du inte bryr dig att det kostar att ligga på topp är kanske S2:an roligare att skryta med till polarna. Men summa summarum jag skulle lätt kunna kört med Z:an istället.
     
    Blodsvente gillar detta.
  8. Blodsvente

    Blodsvente Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Intressant att höra att skillnaden mot SII inte är jättestor. Hon har också Tres 299 pottabb. och jag har svårt att se att hon kommer spendera mer /månad. Den känns extremt prisvärd.
     
  9. Blodsvente

    Blodsvente Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Vet någon om där finns något skydd till den ännu? ingen copter, utan skydd som går runt luren?
     
  10. ReKuFeSiN

    ReKuFeSiN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2011
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Skit i Copter skydd och annat skräp. Och jag talar av egen erfarenhet.
    Igår tog jag upp luren ur min innerficka på jackan när det ringde och den slant ur min hand.
    Dundrade ner i backen med följden att batteriluckan och batteriet flög åt ett håll och telefonen åkte 1,5 meter på displayen på asfalten....

    Kan säga att det var med andan i halsgropen som jag tog upp den. Men bara för att konstatera att jag hade ett litet jack i ramen runt displayen vilket typ inte syns. Vad displayen beträffade torkade jag bort grus och damm som satt kvar och kollade och det finns fan inte ett märke....

    Men känner folk för att lägga 150 spänn med den enda effekten att de får en mycket otrevligare skärm så "fine by me".... :)

    By the way.....testa ovan med i iPhone..... *FLiN*
     
  11. Deathstar

    Deathstar Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad rekommenderar du då? Att köra helt utan skärmskydd och bara torka av?
     
  12. ReKuFeSiN

    ReKuFeSiN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2011
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Utan tvekan. Har inte kört med några skärmskydd eller annat crap på evigheter. Och med Gorilla glaset så ska du misshandla den rejält innan det repas.
    Och sen alla dessa skydd som finns runt telefonerna gör dem ju bara klumpiga.

    Undantaget är väl de som har ett jobb där det möjligen kan krävas lite extra stöttålighet....
     
  13. pulkamannen

    pulkamannen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tjejen är också helnöjd med sin, iof. sig hennes första smartphone. Kikade lite på SE Neo (samma pris) också men tycker Z:an helt klart verkar bättre. Större, snyggare, snabbare(?). Vet inte riktigt vad det mer finns för alternativ, LG, HTC, i den prisklassen som kan vara intressanta. Så fort hon såg Z:an var hon såld så hann inte kika på så många andra! :P

    Om det är någon som vill ha nått jämfört mellan S2:an och Z:an så säg till så ska jag försöka göra ett högst ovetenskapligt test. ;)
     
  14. cnord

    cnord Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    581
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Polaren skaffade en igår (fortfarande en månad kvar på mitt abb) och för oss med 3-abonnemang verkar den helt lysande. Framför allt var jag imponerad av svärtan i SLCD-skärmen. HTC Sensation och iPhone 4 med sina skärmar har INGEN chans mot svärtan i denna skärmen. Otroligt rapp i launcherpro+ och ligger enligt mig bättre i handen än en SGS2:a tack vare sin millimeter extra i tjocklek.

    Det enda som oroar mig är mängden utveckling. Jag vill gärna ha en tidig root och ICS till min nya mobil, vilket gör at jag sannolikt kommer att satsa på en SGS2:a eller vänta på Nexus Prime.
     
  15. Johankp

    Johankp Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjejen skaffade denna mobil häromdagen å jag med min X10 är duktigt avis på färgen å skärpan i hennes Z. Kvick är den oxå! Jag kan mkt väl tänka mig byta till en Z när min bindningstid går ut om någon månad.
     
  16. cnord

    cnord Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    581
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Den går för övrigt alldeles utmärkt att ta med Pott399 18 mån istället för 299 x 24. Något jag föredrar då jag helt enkelt spenderar mina 399 kr per månad!
     
  17. Bmsone

    Bmsone Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    1 066
    Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB
    Du kan förlänga om du har Tre som operator då det är 3 månader kvar på bindningstiden, och få med en mobil.
     
  18. cnord

    cnord Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    581
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Upp till 6 månader innan om du vill. Blev av med min telefon nyligen, så har därför fått dispens att förlänga med 399 x 18 mån på en Galaxy Z, när det väl "bara" är 6 månader kvar :)
     
  19. Bmsone

    Bmsone Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    1 066
    Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB
    Hur fick du det???
     
  20. cnord

    cnord Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    581
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Ringde kundtjänst? Man kan få Galaxy Z via hemsidan för 399 x 18 också..

    I princip förhåller det sig såhär: 3 är en skitbra operatör, om man ska ha telefon och abonnemang tillsammans med bindningstid. Om man däremot köper en telefon kontant, är 3 ingen bra operatör. Varför det? Jo för att mitt abonnemang ser ut enligt följande:

    Mobilsurf Plus 89:-
    3Vänner 69 69:-
    3Vänner Tele2 69:-

    Alltså mina fasta kostnader, utan att ha ringt ett enda samtal är 227 kr. Med mina samtal hamnar det oftast runt 370-390, i undantagsfall 400-410. Oavsett om jag har telefon eller inte, så betalar jag alltså uppemot 400 kr till 3.

    Så när jag ringde dem och förklarade att telefonen jag har hos dem är stulen, och att jag fått pengar av mitt försäkringsbolag att köpa en ny telefon för, blir jag ändå tvungen att byta operatör när bindningstiden går ut, om jag inte kan få förlänga i förväg. Med en kontant lur kan jag trots allt komma ner i 250 spänn i månaden hos typ Tele2 med ett Smart-abonnemang. Då sa han: inga som helsta problem, vi kan öppna förlängningsspärren upp till 3 månader i förväg just för situationer som dessa.
     
    Bmsone gillar detta.