Hjälp att hitta en vettig kalender

Diskussion i 'Applikationer' startad av Gubben Storm, 31 aug 2011.

  1. Gubben Storm

    Gubben Storm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2011
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag har precis köpt mig en Sensation, det var dags att byta ut min SE Satio. :) Gillar telefonen i övrigt men trots timmars letande har jag inte hittat någon kalender som jag kan synka med google calendar som liknar den inbyggda i Symbian. Framförallt är det funktionen att kunna ställa en påminnelse satt till en specifik tidpunkt och inte t.ex. två timmar innan eller så. Alltså till "2011-09-01 kl 13.30" istället för "En dag innan". Är ni med på hur jag menar?

    Är det nån som har nån aning om nån sån kalender? Gärna flera tips om det finns.
     
  2. niklassandin

    niklassandin Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    I originalkalendern när du skapat ny händelse.. Längst ner trycket du påminnelse sen anpassa
     
  3. Eda Lurk

    Eda Lurk Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Det finns flera trådar om kalendrar i forumet. Dessutom en omröstning. Där finns många tips och kommentarer. Många använder och gillar kalendern som heter Jorte. Jag testade den och några andra. Bestämde mig för business calendar. Den tilltalade mig. Du kan dock inte ställa in påminnelse i den att ringa vid exakt den tid något börjar, underligt nog, utan minst en minut innan ringer alarmet.
     
  4. Gubben Storm

    Gubben Storm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2011
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det alternativet finns inte på min Sensation.
     
  5. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 683
    Mottagna gillanden:
    2 038

    MINA ENHETER

    Jag kör pimlical (finns inte på market utan på deras hemsida) och om jag minns rätt så skrev de i någon changelog att det fanns någon bugg i android som gjorde att det inte gick att sätta exakt tid utan det blev en minut innan som du skriver.
     
  6. wigge70

    wigge70 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2010
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    !

    prova att köra med Jorte den kalendern kör jag på min desire.borde väl funka med sensation med...där finns massor med inställningar:-)

    / R:cool:
     
  7. Gubben Storm

    Gubben Storm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2011
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har kollat runt en hel del här och på market och provat närmare 30 olika kalenderappar men ingen har exakt tid så det är säkert som ni skriver att det inte funkar.

    Jorte verkar vara vettig i allt, förutom det, så de kör jag nog vidare på. Tack för hjälpen iaf!