Problem med halebop surf

Diskussion i 'Telia, Fello & Halebop' startad av ice., 1 sept 2011.

  1. ice.

    ice. Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Har nu av och till (mest av)haft problem med att surfa med mobilen (SGS9000).
    Har haft kontakt med halebop ett flertal gånger, och råden är lika hela tiden:
    Pröva ett annat simkort
    Prova kortet i en annan mobil
    Testa lägga in inställningarna på nytt och starta om telefonen
    Det skumma är att det oftast går igång sent på kvällarna, för att sen på morgonen och dagen ligga nere helt.
    Visar i fönstret att det finns täckning för 3g och H
    Kan ibland få igång appar skicka e-post osv. Men så fort jag ska starta webbläsaren står den bara och tuggar. Har även testat med en annan webbläsare utan framgång.
    Nästan helt säker på att det är fel på halebops grejer (nån server kanske) men tänkte höra om fler upplever det samma.
     
  2. kebj0100

    kebj0100 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag hade problem med Halebop att ladda ner appar från market då fick jag tipset att rensa Proxy och portnummer till proxy 8080 i inställningar för surf under mobila nätverk menyn.
    Detta löste mitt problem, vet inte om det kommer lösa ditt problem men kan vara värt att testa :-).
     
    hothotdell gillar detta.
  3. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 686
    Mottagna gillanden:
    925

    MINA ENHETER

    Sök inställningar på nytt och välj Telias inställningar i stället. Jag gjorde så till en arbetskompis funka klockrent
     
  4. ice.

    ice. Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Testade att rensa proxy rutan helt (portnummer var redan 8080) och nu fungerar det igen. Man blir ju både darr och skakis när det inte fungerar.