[ROM]CM7 Optimus 2X

Diskussion i 'Optimus 2X - ROM-filer och utveckling' startad av Gilgamesh, 31 mar 2011.

  1. hobs0n

    hobs0n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    För mig varierar det, oftast dåligt för mottagaren men bra för mig. Ibland är det skitbra ljud för båda, har inte kommit på varför..
     
  2. rejj

    rejj Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Försvunna widgets brukar ha att göra med att man installerat appen med widget på SD kortet vad jag förstått iallafall.

    Vad jag förstått så kan eventuellt detsamma gälla tangentbord, men hade fått för mig att det det inte skulle gå att använda tangentbord som installerades på SD överhuvudtaget. Annars har jag ingen aning.
     
    marcuspresident gillar detta.
  3. rejj

    rejj Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Vad jag förstått har det att göra med vilken mediabärare du får, 2g eller 3g men jag är inte hundra på detta. Och jag minns säkert inte vilken som skulle vara bättre, men jag tror det är 3g.
     
  4. TinyTerror

    TinyTerror Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2010
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag har fått ett problem bara över natten... nu vägrar den att ansluta till 3G jag kan dessutom inte skicka SMS...om man kollar på "status" under "om Telefon" så står det att "Status för mobilt mobilt nätverk" är Frånkopplat även fast det är aktkiverat...
    jag har tele2 och mina APN inställningar ska stämma, några tips? :D
     
  5. marcuspresident

    marcuspresident Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    628
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Det kan vara så. Installerade senaste #124 Nightly och då fick jag alla widgets att funka/synas.

    Körde för första gången en uppgrade via nyinköpta ROM Manager. DÅ blev det så där struligt att allt var tvunget att läggas in manuellt. Trots att jag valde restore i Titanium...:(
     
  6. hobs0n

    hobs0n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Mjo det lär ha med det att göra, orkar dock inte undersöka det ;) ska pröva byta till band 218, kanske blir bättre då :)
     
  7. macvald

    macvald Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2010
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Rekommenderar dig att köra 502/530 då jag provat 218 och upplever den snäppet sämre. 502 är dock långt ifrån perfekt, om man inte använder handsfree då alla baseband jag provat ger bra ljud för mottagaren!
     
  8. jonas9000

    jonas9000 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2011
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har skrivit om detta problem i forum här och på XDA, men inte fått något bra svar. Själv gör jag så här: I recovery måste du göra factory reset innan du installerar CM7 rom. Jag använder titanium backup för att backa upp alla apps m.m. När du har gjort factory reset får du nu möjlighet att logga in på nätverket (sim kortet). Det jobbiga är att sedan får ingen reboot göras, då måsta allt göras om. Även när du uppdaterar rom till ny version måste denna process göras.Du kan fått en reboot under natten, som gör att du tappat nätverket. Kan någon lösa bekymmret så är jag tacksam.
     
    Last edited: 30 aug 2011
  9. Sir_Moomin

    Sir_Moomin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2009
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  10. rejj

    rejj Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Nix.

    Saknas källkod för att ställa in ljudrouting fortfarande såvitt jag vet.
    Det som ändrats är att den inte bygger en del av koden för enheter som inte är preparerade för FM-radio.
     
  11. Fiddelito

    Fiddelito Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tror ni att vi någonsin kommer få en "färdig" version av CM till O2x?
     
  12. Snytbaggen

    Snytbaggen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2011
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ända sedan jag installerade CM7 en lång tid tillbaka har min pekskärm haft en dödzon i kanterna där den inte registrerar något. Detta problem finns inte på stock utan bara på CM7. Det är ingen större fara, men det är lite irriterande när man inte kan spola tillbaka musiken helt eller när man tappar ett ord så fort man ska skriva a, å eller ä med slideit :P Finns det någon fix på detta?
     
  13. rejj

    rejj Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det las in en fix för detta relativt nyligt om jag inte missförstått något.
    Möjligt att fixen inte löser hela problematiken, men ska såvitt jag förstod iallafall förbättra situationen. Källa (Länk).
     
  14. xfs

    xfs Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2009
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Oj, detta problemet minns jag att jag hade lite i början av CM7, men uppdaterar minst 1 gång i veckan till nightly, och har inte tänkt på det på länge, men problemet existerar inte för mig i den versionen jag kör just nu (08312011-NIGHTLY).
     
  15. Flexxy

    Flexxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    594
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Till er som kör CM, fungerar blåtand nu? Så man kan strömma musik och så?
    Har precis fått tillbaka telefonen så har inte hållit mig uppdaterad..
     
  16. pellemannen

    pellemannen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2011
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nej, dom har inte fått koderna för det än :(
     
    Flexxy gillar detta.
  17. M1ntos

    M1ntos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Hallå folket! Tänkte fråga hur voddoo sound går för o2x, har inte hållit mig uppdaterad. :-)
     
  18. pitrus-

    pitrus- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    1 011
    Mottagna gillanden:
    762
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    Utvecklingen på voodoo-fronten har stått stilla. Fortfarande version 1 som är inbakad i senaste vorkernel (20110901).
    Den fungerar förvisso dugligt och gör sitt jobb, men det skulle inte skadat att få ett fullvärdigt stöd för ljudhårdvaran vad gäller både spel och emulator. Hur less är man inte på alla dessa enkla spel som UNO och dylikt som kämpar med att spela upp flera samtidiga ljudströmmar.

    Nä faktum är att mycket har stått stil. De gamla problemen med kraschande basebands med CM7 och dess derivater i växling mellan 2G/3G stöter man på kort efter byte från original Froyo rom.

    Vi väntar å ena sidan på källkod från ena övermakten, och på officiell GB från andra.... An interesting future lies ahead får vi hoppas.

    Sent from my Optimus 2X using Tapatalk
     
  19. hobs0n

    hobs0n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Bra sagt :) jag tycker att det händer väldigt lite, cm7 känns buggigare å buggigare, som du säger, samma gamla problem som inte fixas :/ ser ju på polarnas s2 hur mkt bättre den fungerar lixom.. Kanske är som windows xp, funkar finfint efter 5års buggfixande ;)
     
  20. Alto

    Alto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    616
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    är CM build servern nere igen eller? senaste builden va 31a och det ligger massor i changeloggen <.<