Är detta ett bra sätt att få mer minne?

Diskussion i 'Blade' startad av Tom200, 30 aug 2011.

  1. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    http://levelx.me/technology/how-to/how-to-force-move-to-sd-on-froyo-without-rooting/

    Verkar mkt bra men vad är haken? Och kan terminalen nås inifrån mobilen? Antar det kräver root. Annars har jag läst lite om link2sd m.m.

    Har bara 29mb kvar efter att jag tagit bort en del appar och rensat cache. Fattar inte hur de appar jag har installerat kan ta 121mb. Nån app som på smidigt sätt kan visa exakt vad som tar allt intern-minne?

    Anar att det ligger en hel del onödigt skräp i internminnet som jag inte kan se, p.g.a. jag inte rootat. Kör 1 click clear. Finns det nåt annat som är bättre för att rensa cache/skräp?

    Tacksam för svar.
     
    Last edited: 30 aug 2011
  2. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Ingen som vet detta här? Annars kanske en mod kan flytta inlägget till Android allmänt?
     
  3. gerhard

    gerhard Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Vad som beskrivs i artikeln är ju att tvinga fram en inställning som utvecklaren inte gjort. Nästan alla appar har app2sd påslaget redan, så det borde inte göra stor skillnad mot att flytta alla manuellt.
    (De appar som uppdaterats det senaste halvåret och inte har app2sd har begränsningar om de flyttas till SD, tex widgetar fungerar inte från SD).
     
  4. Deadly Nightshade

    Deadly Nightshade Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja det är ett bra sätt.
    Långt ifrån alla appar har det där påslaget (App2SD) - ibland av en orsak, men ofta pga slarv.

    En tumregel är att du inte flyttar över något som har widgets.
    Jag har själv flyttat över saker som CNN-appen, Facebook-appen, mm och jag har inte stött på några problem alls med detta.
     
  5. csidroid

    csidroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2011
    Inlägg:
    359
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    ett bra sätt är att lägga in någon custom rom som stöder ext2 ext 3 eller ext 4
     
  6. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Används då en partion av SD-kortet som interminne? Då kan man väl inte lägga widgetar där?
     
  7. csidroid

    csidroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2011
    Inlägg:
    359
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    jo man kan lägga widgets där fast dem försvinner från startskärmen efter reboot