kan inte installera honeycomb 3.1

Diskussion i 'Acer' startad av Miller01, 3 sept 2011.

  1. Miller01

    Miller01 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Sedan släppet av HC 3.1 har jag ännu inte lyckats uppdatera systemet. Jag kör alltså fortf på 3.0.

    Fortfarande kommer rutan upp, jag kan ladda ner paketet... det packas upp och systemet startar om. När ikonen för installeringen med progress baren kommer upp och den installerat c.a. 30% stannar den upp och ikonen ändras till en varningstriangel. Har kontaktat acer för mer än en månad sen' men dom har fortf inte hittat nån lösning.

    Är det någon som kan gissa vad problemet kan vara??

    Jag själv har aldrig mixtrat med mjukvaran. Men jag köpte den begagnnad (1 mån gammal), och kan inte helt säkert säga det om förra ägaren.
     
  2. Json_81

    Json_81 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    535
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Har du kollat om den e rootad?
    Root checker finns på market.
    Kan ju vara så att den som haft den innan dig grejat lite.

    Annars kan du ju prova fabriksåterställning.

    Sent from my HTC Vision using Tapatalk
     
  3. Miller01

    Miller01 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nae, inte så insatt i hela root historian. Kan du rekommendera någon app som kan kolla rooten snabbt? Hittade en som heter root checker... men förstod inete mkt av resultatet.
    Om den nu varit rootad, vad innebär det? Kan man återställa den på något sätt?

    Har testat att fabriksåterställa också, fungerade inte.

    Fler förslag? :-)
     
  4. Miller01

    Miller01 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kollade precis om den ÄR rootad. Fick ett $ tecken även efter jag skrev "su" i terminal appen. Det innebär väl att den inte Är rootad just nu. Men hur ser man om den varit rootad?
     
  5. jai134

    jai134 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Titta i xda-forumet för development av a500. Där finns dom senaste uppdateringarna att ladda ner som zip-filer. Roota din platta, installera acer recovery-installer från market. Kör det och installera custom-recoveryt som appen föreslår. Sen tar du och zippar upp uppdateringen, lägger den på externa sd-kortet, startar om i recovery-läget och gör factory-reset, install zip från sdcard och väljer där din update.zip. Om du som jag väljer den uppdatering som har lägst nummer så kommer du att få notifiering om uppdatering. Gör den. Stock ROM, senaste versionen. Recoveryt röjs bort och rootningen också. Jag tog den tidigare zip-filen för att se att allt funkade. Det gjorde det. Du kan naturligtvis ta den senare. Slutresultatet lär väl bli detsamma.