Tillbaka från service :(

Diskussion i 'Desire HD' startad av mbs, 2 sept 2011.

  1. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 455
    Mottagna gillanden:
    403

    MINA ENHETER

    Efter att ha gått och "gruvat" mig ett par månader tog jag mod till mig och lämna in min DHD för service via Telia-butiken jag köpte den in.
    Hade skrivit ner en felbeskrivning (en kort med noggrann sådan) med de fel jag upplever som mest störande.
    GPS'en fungerar nästan aldrig (spelar ingen roll om jag står under klar himmel mitt i stockholm).
    Volymknapparna fungerar inte, går varken att höja/sänka eller zooma i kamera.
    Tappar teckning där den inte ska.
    Slukar batteri som en tok (har ominstallerat telefonen själv för att se så det inte inte är någon app).
    Mobildata går segt som attans.

    Eftersom min fru har en DHD med exakt samma abonnemang, och hennes DHD fungerar klanderfritt så torde det ju faktiskt vara en defekt DHD jag har.

    Nu vet jag att det är Anovo som kör servicen, så jag hade inte så stora förväntningar. Men jag blev ändå lite förvånad över deras svar:
    "Angivet fel har ej kunnat återskapas eller konstateras, enheten har uppgraderats med senaste mjukvara."

    Hur fan lyckas man inte återskapa felen?
    Har de super GPS-teckning i Västerås, mitt över anhalten?
    Har de något fulknep att använda för volymknapparna?
    Telia mobilmast mitt i lokalen?
    Trådlös batteriladdning?

    Till och med personalen i Telia-butiken tyckte det var underligt och bad mig testa en snabbis och komma tillbaka.
    Men jag vill inte, jag är nöjd med DHD (om den fungerar som den ska), jag vill inte behöva hålla på och skicka in den, bara för att få tillbaka den och göra om proceduren för att kunna reklamera. Det är bara tidsödande, kostsamt både för mig och för alla inblandande.

    Jag bara ahh, ahhh, ahhhh var tvungen att skrika av mig lite, sorry.

    Men om någon vet hur man snabbt och enkelt kan få sin DHD fixad utan bök får gärna ge tips.
     
  2. Blup

    Blup Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Utan bök är det väl inte riktigt, men prova att flasha cm7 t ex?
     
  3. Stric

    Stric Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag skickade in min till TDC Service (eftersom den är köpt genom TDC) för snart en månad sen, petade på dem häromdan för att höra nånting alls från dem.. Får se vad som händer. Min LCD sprack internt och den drar på tok för mkt ström.
     
  4. Barbie

    Barbie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    599
    Mottagna gillanden:
    91
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS
    Telefon 2:
    HTC x2, iPhone, iPhone, iPhone
    Platta:
    Spånplatta
    Roota mobilen och kör in CM7 som ovan nämnt. Kan nog hjälpa dig en bit på vägen iallafall.
    Det är riktigt tråkigt att hålla på att skicka in mobil fram och tillbaka, och väntan på att få tillbaka den - missnöjd. Nä du, testa andra lösningar som sagt. Jag hade rootat och kört in CM7 iallafall. LYCKA till!
     
  5. woundead

    woundead Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Stå på dig och skicka in. Få Teliapersonal att skriva på att de bekräftar att felet finns( efter du visat dem.)

    Du skall inte sitta med en sketen telefon för att inte undersöker den riktigt.

    Kan tänka mig att undersökningen gick till att de satte på Maps, lät den ligga i en timme sen konstaterade att den hittat position och att det fanns batteri kvar.


    Sent from my iPhone :( using Tapatalk
     
  6. Frrr

    Frrr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Drygt :(
    Har själv skickat in min DHD för att volymknapparna slutat fungera, den har legat på anovo i två veckor nu utan att något hänt :/
    Hur länge fick du vänta?
     
  7. chucken

    chucken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    1 166
    Mottagna gillanden:
    317

    MINA ENHETER

    Min är inne oxå hos anovo nu :(
    För se om dom lyckats fixa gpsen för mig...
     
  8. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 455
    Mottagna gillanden:
    403

    MINA ENHETER

    Anovo uppdaterade inte statusen så ofta men 10 dagar fick jag vänta, då tog det dem 4 dagar att få den enligt deras statussida.

    Jag vet inte hur jag ska göra. Orkar inte med att skicka in den, skulle vilja roota och in med ny rom, men har inte tiden...
    Vi får se vad jag gör... o_O
     
  9. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 455
    Mottagna gillanden:
    403

    MINA ENHETER

    Om de lyckats, hur löd din felbeskrivning?
     
  10. Talvathir

    Talvathir Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2011
    Inlägg:
    2 023
    Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Stock, så in i bänken stock.
    Telefon 2:
    OnePlus 5
    Det tar en kvart, kanske kan vara värt det....?

    Sent from orbit
     
  11. chucken

    chucken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    1 166
    Mottagna gillanden:
    317

    MINA ENHETER

    Jag sa bara att den tar lång tid på sig att få mottagning och när den väl får det så är den svag.
     
  12. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 455
    Mottagna gillanden:
    403

    MINA ENHETER

    Hmm, har läst lite, men jag är ju totalt "grön" på detta. Men vad jag har fattat så måste jag först nedgradera och ha mig.. kan tänka mig att det tar en kvart, för er som "kan det där", men för en som mig, tja ett par timmar. och så får man räkna med att nått går fel och man får börja om ;)
     
  13. Stric

    Stric Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Och där fick jag svar.. Ej garantiärende, yttre påverkan säger de. TDC skickade själva telefonen till Anovo verkar det som.

    2198+moms i arbetskostnad för byte av display och chassi (varför nu det ska bytas). Övriga garantifel (dvs tokhög strömförbrukning, vilket den hade när den var ny, lär inte va mitt fel) kommer att behandlas när kostnadsförslaget är behandlat.
     
  14. woundead

    woundead Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Känns ju jävligt ovärt :mad:

    Blir nog billigare att sälja den defekta och köpa en ny.
    Slipper du sannolikt strömdragarfelet också.


    Sent from my iPhone :( using Tapatalk
     
  15. pebo

    pebo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Allt som har med sprucken skärm är yttre åverkan enligt Anovo,
    enligt dom kan en skärm inte gå sönder på nåt annat sätt...
    Det kan inte vara interna spänningar i skärmen pga tillverkningsfel
    eller andra orsaker till att en skärm går sönder, det kan bara vara
    yttre åverkan enligt dem...
     
  16. antonholmstedt

    antonholmstedt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2010
    Inlägg:
    983
    Mottagna gillanden:
    183

    MINA ENHETER

    Hur har det gått för dig, hört nåt om hur det gick? Har själv en strulande GPS men har lite ångest över att behöva lämna in den...
     
  17. chucken

    chucken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    1 166
    Mottagna gillanden:
    317

    MINA ENHETER

    Nej jag har inte hört ett ljud från dom ännu :(
    Jag lämna in den 24/8...
     
  18. willd

    willd Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag mailade och frågade Anovo, de har visst "väldigt många ärenden" just nu..

    Min var framme i Kristinehamn den 19e, sen dök den plötsligt upp i Västerås den 25e och har inte rörts sen dess..
     
  19. Frrr

    Frrr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Min har också legat "Ankommen" i Västerås sedan den 24/8 :(
     
  20. Stric

    Stric Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Suck.. mer fördröjningar..

    Skickade in min telefon den 4:e augusti.. En månad senare sa de "yttre påverkan" och att jag skulle svara på kostnadsförslag via brev, epost eller fax. Jag valde epost. En vecka senare fick jag påminnelse. Faxnummer finns för övrigt inte angivet nånstans. Grr.