Hörlurs knastret..

Diskussion i 'Xperia mini/mini pro' startad av Ekman, 15 aug 2011.

  1. Ekman

    Ekman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    1 851
    Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Hej! Köpte min mini pro ifrån Katshing o fick den i Torsdags förra veckan. (Nya mod) Allt är bra förutom att det knastrar från hörluren i bakgrunden vid samtal. även om man lägger den vid örat när man ej ringer så hörs det. Sett att det är fler som upplevt detta och väntar på nya telefoner. Jag väntar svar från katshing då jag efter att ha pratat med sony supporten idag att inom en vecka så har butiker sk doa alltså byter ut telefonen direkt. Men det gäller säkert inte Katshing antar jag. Bäst hade väl varit att köpa den i fysisk butik.. Vi får se. Uppdaterar här fortlöpande.

    Ni som får era utbytta kommentera gärna om felet finns i era utbytta med.

    H/ Matte
     
  2. FlyingGnu

    FlyingGnu Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har fått min utbytt, var inga problem med dustin i alla fall, de har samma regler som fysiska butiker. Problemet med knastret finns inte på den nya mobilen. Hur har det gått för dig?
     
  3. Ekman

    Ekman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    1 851
    Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Gick att skicka in den för DOA koll hos Katshing med. Men jag bad att få pengarna åter. Får se hur det går. Den måste ju gå igenom hoppas jag. För i min Neo är det inget knaster o bättre kvalitet på ljudet.
     
  4. Smiley76

    Smiley76 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2011
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Knaster.. är det samma sorts ljud som man kan få med dåligt isolerade högtalare där man kan höra GSM-signalen? typ "tap-tatatap tatatap tatatap"
     
  5. K4L

    K4L Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag vet inte alls om jag pratar om rätt knaster nu, men om du tittar på kommentaren från SonyEricsson (det är väl deras officiella youtubekonto?) så verkar det vara ett ganska vanligt problem:

    Sony ericsson xperia mini pro SK17i Video sample(720p Autofocus) - YouTube
     
  6. Fredd

    Fredd Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej! Har också knastret när man spelar in. Ljudet hörs även relativt tydligt om man har örat mot telefonens tangentbord i öppet läge. Antagligen det ljud som spelas in.
    Har redan fått en utbytt och funderar på att lämna in den andra också och få pengarna tillbaka. S-E känner till problemet men rädslan ligger vid att det är ett hårdvarufel och inte ett mjukvarufel och därför vill man använda sin DOA.
    Ni andra hör ni något konstant ljud från tangentbordet eller knaster vid uppspelning av inspelade filmer?
     
  7. Fredd

    Fredd Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Lämnade tillbaka den igen. Var inget problem alls. Jag väntar på xperia ray nu. Hoppas den fungerar bättre.
    Annars var det en bra telefon. Den var snabb, sämre kamera än väntat och det sista exemplaret var lite väl glappigt.
    Nu blire till att leta fram en extra mobbe i några veckor.
     
  8. Kaka!

    Kaka! Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Telefon 2:
    Xiaomi 11 Lite 5G NE
    ROM:
    PixelOS
    Har exakt samma problem, dvs. knaster/surr som kommer från baksidan av telefonen och hörs tydligt när man håller luren vid örat (som vid ett normalt samtal). Reklamerade telefonen p.g.a. detta + att 3G-mottagningen är urusel så fort man tar i telefonen. Trodde jag hade fått en måndagsexemplar, men när min nya telefon som kom idag var exakt likadan så börjar jag bli orolig för att det kanske är ett konstruktionsfel... :(

    Så även telefon nummer två åker tillbaka, den här gången kommer jag dock begära pengarna tillbaka.

    Himla synd, för jag gillade telefonen annars. Superskönt tangentbord och den var pigg & rapp jämfört med min gamla x10 mini.
     
  9. Ekman

    Ekman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    1 851
    Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Ja jag lär väl få räkna med att få tillbaka den med felet kvar då Katshing inte hittar felet.. wtf! Är ju bara att ringa ett samtal så hörs det ju! Nu har dom skickat den vidare till deras tekniker för bedömning.. Sista gången jag köper av dom. En fysisk butik hade ju varit lätt. Bara gå dit o ringa ett samtal o ge dom luren.. Känns som dom drar ut på det för att slippa återbetala:(
     
  10. Fredd

    Fredd Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Läste någonstans att det försvinner om man har usb sladden inkopplad. Tyder väl tyvärr på ett konstruktionsfel. När jag lämnade in mina två nallar inom loppet på två dagar så var det inget problem(Elgiganten). Detta leder även till att min Ray kommer inhandlas därifrån!
     
  11. Kaka!

    Kaka! Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Telefon 2:
    Xiaomi 11 Lite 5G NE
    ROM:
    PixelOS
    Min knastrar lika mycket oavsett USB-sladd i eller ur :(
     
  12. Ekman

    Ekman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    1 851
    Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Uppdatering.. 15:e aug skicka jag iväg den för doa. Först idag så kom ett mail att det blev godkänt. Men efter många påstötningar från mig. Tycker detta är för lång tid för ett så lättkollat fel.. Fysisk butik för mig hädanefter.
     
    Last edited: 5 sept 2011
  13. Knasen

    Knasen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hör knastret jag med när jag lägger örat mot tangentbordet. Knastret kommer med på filminspelningar men jag kan inte påstå att jag hör/störs av knastret i hörluren när jag ringer men sätter jag örat mot baksidan av telefonen så knastrar det lite där under samtal.
    Min lur knastrar konstant hela tiden när jag har skärmen igång, behöver alltså inte ringa för att få fram knastret. Blir nog till att besöka Mediamarkt där jag köpte min telefon och se vad de har att säga.
    Hur lång tid efter köp har man på sig att göra en DOA? Köpte min den 26:e augusti, borde väl vara lugnt?
     
  14. Knasen

    Knasen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

  15. Ekman

    Ekman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    1 851
    Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Inom 7 dagar ska doa ske. Jag skickade in min i tid. Dock så drog det ut på tiden..
     
  16. Knasen

    Knasen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Då är jag försent ute då. Aja... felet är ju där iallafall. Mailade MediaMarkt-butiken precis och fråga vad jag bör göra. Fårse om de läser email eller om de prioriterat bort kundservice och email-läsande helt till fördel för låga priser.
     
  17. dbpetrol

    dbpetrol Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Är det bara mini pro som har problemet eller gäller det mini med?
     
  18. Knasen

    Knasen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tycks bara vara Pro modellen
     
    dbpetrol gillar detta.
  19. dbpetrol

    dbpetrol Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    En fråga till: Hur mycket låter det egentligen? Har ju sett inspelade filmer men om jag t.ex. har den i fickan, hörs det då? Om jag ligger och försöker sova i ett tyst rum med mobilen på golvet ca 1 meter ifrån mig, hörs det mycket då eller hörs det bara när man håller telefonen mot örat? Om jag håller telefonen i handen och t.ex. surfar på den i ett tyst rum på armlängds avstånd från örat, hörs det då?

    Ja, ni förstår hur jag menar va? :-)
     
  20. Knasen

    Knasen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Knastret hörs bara om du sätter örat mot telefonen och knastret är bara hörbart när telefonen är aktiv eller när skärmen är igång.
    Så man störs väl egentligen inte så mycket av det men det är ändå irriterande att knastret finns där när vissa påstår att de har helt knasterfria telefoner. Knastert kommer även med när man spelar in filmer i tysta miljöer som du kanske har sett/hört på Youtubeklipp.
    Fick svar på mitt mail från Mediamarkt igår och de skrev att de inte fått in några Mini Pros med samma fel men att det bara var att komma in med telefonen, kartong med alla tillbehör och kvitto så skulle de lösa det på bästa sätt. Ska försöka titta förbi på lunchen nu och se vad de vill göra och även lyssna på butikens demomobil.
     
    dbpetrol gillar detta.