3D effekter bara vid media?

Diskussion i 'Evo 3D' startad av ng0r, 5 sept 2011.

  1. ng0r

    ng0r Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2010
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har en liten fråga om telefonen!
    Är det 3D hela tiden, eller är det som på Lg Optimus 3D att det bara är 3D när man går in i media? Hoppas ni förstod hur jag menade. :)
     
  2. Droid119

    Droid119 Guest

    Det sitter väl en knapp på sidan som du ändrar mellan 2D och 3D, tror jag.
     
  3. Jaw_B

    Jaw_B Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ja, det är enbart 3d när man kör nån applikation som stödjer det annars är det vanlig 2d bild. (Och just nu verkar det inte finnas speciellt många som gör det). Switchen på telefonens sida används när man kör foto-appen och väljer om man ska ta 2d el 3d kort. Den verkar inte påverka hurvida skärmen är i 3d läge eller inte.
     
  4. Defeat

    Defeat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Skärmen kan bara visa 3D i landskapsläge, alltså när telefonen ligger ned, så redan där saknar den stöd för 3D i menyer, precis som optimus 3D. Sen så måste applikationerna ha stöd för 3D.

    Att ha menyerna i 3D, om det nu skulle vara tekniskt möjligt för skärmen, skulle ej vara en bra idé. Jag hade en optimus 3D för ett tag sedan, några minuters spelande och huvudverken var där.

    Optimus 3D har ju dock en speciell 3D-meny som visar en karusell i 3D där du bläddrar mellan 3D-program, spel och filmer/foton i 3Dn, ganska fränt. Detta saknar dock Evo 3D, du får bara 3D i 3D-filmer och 3D-foton samt program/spel som stödjer det med Evo 3D