[!] Root-Guide v3.2 [Root + UnRoot - AMOLED/SLCD - ROM-Lista - A2SD+ - FAQ!]

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av DreamHawk, 6 sept 2010.

  1. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Jag har inte sett om någon har tipsat om det, men här är en bra rootguide där det ingående gås igenom steg för steg hur man med hjälp av nya Revolutionary rootar sin Desire. Det fungerar med HBOOT-versionerna 0.93.0001 och 1.02.0001.
    HTC Desire - RootzWiki
     
  2. hallebubbsan

    hallebubbsan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har app2sd. Men ändå får jag mindre och mindre ledigt utrymme när jag installerar appar. Ska man använda den funktionen i hantera program "flytta till sd"?
     
  3. svartlock

    svartlock Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    397
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Nej, du ska inte flytta appar.
    Anledningen att det interna minnet sjunker även med a2sd är för att Dalvik lägger sig på det interna minnet.
    Känner du att du måste flytta Dalvik också kan du göra det med några konsolkommando eller med appen S2E från market.
     
  4. Dreamer

    Dreamer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har aldrig förstått det där med dalvik, vad är det egentligen?

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  5. hallebubbsan

    hallebubbsan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    i cm7 inställningarna finns ju ett alternativ var appar ska lägga sig, ska den stå på extern då också?
     
  6. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Det skall vara en android-tillämpning liknande java. Då är dalvikcache jämförbart med javacache, om du blev klokare på det! :D
     
    Last edited by a moderator: 21 aug 2011
  7. linusah

    linusah Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!
    Jag är helt ny här på forumet och skulle vara extremt tacksam för lite hjälp!
    Det är så här att jag rootade min HTC Desire med hjälp utav guiden som fanns här på första sidan (mycket bra guide) och satt sedan och pillade med telefonen och tog bort "Htclockscreen.apk" för att ersätta den med en ny i Root Manager. Lyckades inte och då gjorde jag så att jag försökte istället flasha in filen med hjälp av en .zip-fil istället. Då använde jag mig av "Metod 2" och gjorde bland annat " Innan eller Efter du flashar/flashat in ROMen, tryck "wipe data/factory reset", "wipe cache", blippa in på "advanced" och tryck "wipe dalvik cache" också, för att undvika Endless Bootloop". Av vad jag såg på displayen, så framgick det att installationen hade varit lyckad. Men när jag sedan slog på telefonen var den precis som fabriksåterställd. Inte ett sms eller en kontakt finns kvar. Det på minneskortet finns som tur är kvar, men är det som så att jag "lyckats" återställa telefonen helt och aldrig kommer få tillbaka kontakterna osv? Och i så fall varför skedde det? Vad har jag gjort för fel?

    Tack så oerhört mycket på förhand!
     
  8. svartlock

    svartlock Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    397
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Har du en ext-partition med a2sd aktiverad ska den stå på intern.
     
    hallebubbsan gillar detta.
  9. svartlock

    svartlock Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    397
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Du skrev ju faktiskt själv vad du gjorde, wipe data.
    Det rensar ju allt, gör telefonen helt stock som om du precis plockat upp den ur förpackningen.
     
  10. Dreamer

    Dreamer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hmm, är inte så haj på det där med java heller. Men cache vet jag vad det är! :P men innebär det att man tar bort allt på internminnet om man gör en rensning av dalvik?

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  11. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Med andra ord så gör man en wipe av dalvik för att den ska kunna optimera om dina appar och inte bli förvirrad av "gammal" data vid flashning av ny rom. Du tar inte bort allt på internminnet. Det gör du bara om kör wipe data.
     
  12. Patlan

    Patlan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    En fråga angående att unroota:
    Går det att göra detta utan att ha något SD-kort i?

    Edit: Prövade men får ERROR 171 USB CONNECTION ERROR, kanske beror på det??
     
    Last edited: 22 aug 2011
  13. jaen

    jaen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Isch, hamnat i endless bootloop som inte löser sig med 'wipe data/factory reset'. Detta kom efter root (unrevoked), följt av partitionering och slutlingen (här hände det) viljan att köra A2SD+ (v2.7.5.3 beta 4), det skulle funka med Froyo. Ligger nu i loop och kommer inte ut. Har du O allvetande Dreamhawk något råd? /Jakob
    Desire/Stock
     
  14. jaen

    jaen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har även provat att lägga till wipe cashe och 'wipe dalvik cashe' i olika ordningar, med och utan usb inkopplad, med och utan sim samt med och utan SD. o_O
     
  15. latino69

    latino69 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2011
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi note redmi 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi note redmi 9
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    IPhone 8
    Har en HTC Desire, har nu uppgraderat den med GB. I början så var internminnet bra. Trots att jag har samma appar som innan så klagar den alltid på att jag inte har tillräcklig med minne. Jag har installerat "App 2 SD Pro" för att flytta alla mina appar till SD kortet (4Gb), men tros det så klagar telefonen hela tiden på att jag inte har tillräcklig med minne.
    Har försökt att göra en fabrikåtersställning, men det går ej. Har följt DreamHawks guide för att partitionera SD kortet och har laddat ner ROM Manager, men den kräver att jag måste ha rootat mobilen, något som jag aldrig förstått riktigt hur man gör.
    Försökte att roota mobilen en gång, men då hade jag fel version.

    Undrar nu vad jag kan göra? Någon som har bra tips och en förklarande guide för att roota telefonen för dummies??
    Kan någon hjälpa mig?
     
  16. svartlock

    svartlock Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    397
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    https://swedroid.se/forum/50440-roo...1-0-2-hboot-och-gingerbreaduppdateringen.html
     
  17. Pixeln

    Pixeln Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Var hittar jag bravo_downgrader.img som krävs för att unroota telefonen?
     
  18. svartlock

    svartlock Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    397
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    alpharev.nl

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  19. wick1985

    wick1985 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2010
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,

    Hoppas någon kunnig person kan hjälpa mig. Jag har följt guiden till punkt och pricka. Min telefon är rootad och just nu kör jag oxygen ROM. Dock vill jag nu testa Lerdriod och då jag gör allt som står osv i metod 2 så kommer inte telefonen igång. Den hakar bara upp sig på android gubben..Har testat vänta en 15 minuter utan att något händer.

    Vad kan felet vara??:ehm:
     
  20. enV

    enV Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Ryck ur batteriet och starta in i recovery igen (Vol ner + Power, välj recovery) Se till att göra en full wipe (factory reset och cash) sen så testa att flasha in leedroid igen.