vad är det som händer?

Diskussion i 'Optimus 3D' startad av dapr0x, 5 sept 2011.

  1. dapr0x

    dapr0x Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hej.
    nu börjar jag bli sjukt trött på denna telefon!
    5ggr har det hänt nu att jag har kännt att det vibrerat till i fickan och då håller den på att starta om sig... men vad händer? jo den bara loopar omstarten och jag kommer aldrig till lås skärmen. och dettar har resulterat i att jag får göra en återställning av telefonen och installera om allt igen.
    eftersom den är rootad så har jag gjort backuper med jämna mellanrum så att jag ska slippa installera om allt men om man försöker att göra en restore med dom så blir det samma sak, bara loopar omstarten.
    jag har bara appar från market och inga andra roms.

    kan detta ha med att den är rootad att göra eller vad är det som händer?
    någon som har något förslag?
    tack på förhand.
     
  2. echt

    echt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    811
    Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Rootad ska inte påverka, LG har en del strul på vissa med omstarter, har du några apps som påverkar systemet installerade?
    Har du Bluetooth, WiFi eller annat sånt på?

    Är det bara i fickan den startar om eller även utanför?
     
  3. dapr0x

    dapr0x Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    inga sånna apps är installerade..
    wifi är påslagen typ helatiden då jag aanvänder det jämt.
    fickan jag bara ett exempel. i morse så hände detta då den låg brevid mig på bordet som gjorde att alarmet inte gick på så jag försov mig:)
     
  4. echt

    echt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    811
    Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Ah har du otur har du fått ett sådant ex som gör så bara, ingen verkar veta vad exakt det är som gör det men att det borde vara mjukvara iom att alla inte har det och det finns på andra LG telefoner.
    Testa slå av WiFi och se om det händer då iaf, radio-hanteringen på LG suger helt ärligt, BT och WiFi kan ibland vägra starta osv eller tro att den är på fast den inte är det.
     
  5. Mr_Snarl

    Mr_Snarl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2010
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Min hade sin första spontana omstart idag. Sedan stod den bara still med LG loggan, och blev varm. Slet ut batteriet och startade om. Får hoppas att det inte händer oftare. Har haft den igång ett par veckor utan omstart.
     
  6. Rexa

    Rexa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Tror man kan utesluta hårdvaran då det är olika på 2X och 3D. undrar varför vissa får och andra inte får dessa uppstarter. Själv har jag sluppit detta fenomen.
     
  7. boojangel

    boojangel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2010
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har haft en på dom två veckorna som jag har ägt mobilen, så jag är en av dom turliga ;)
     
  8. amirali

    amirali Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    1 198
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Det här med att batteriet blir supervarm och telefonen stängs av har hänt mig med. Dock så har det bara hänt en gång
     
  9. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Jag har bara haft en spontan omstart sedan jag fick telefonen, vilket var över en månad sedan. Jag var lite orolig med tanke på hur det har varit för många O2X-ägare, men O3D:n har fungerat rätt bra. Den är rätt seg, dock, jämfört med några av mina andra telefoner. Kan bero på 2.2, de jag närmast jämför med kör alla 2.3.
     
  10. Mr_Snarl

    Mr_Snarl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2010
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag kan också känna en viss seghet ibland. Speciellt uppstart av appar, vilket är en stor del av upplevelsen. Kör Go Launcher, så sen är snabb i hemskärmarna.
    Men är det bara jag som upplever en fördröjning när man ska scrolla i hemsidor eller facebook? Jag drar fingret neråt, men sidan börjar inte röra på sig någon liten tiondel efter. Dock om sidan redan är i "rullning" så är responsen direkt. Upplever samma på flickans O2X, men inte lika mycket.
     
  11. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Exakt samma beteende här. Den här fördröjningen då man skrollar finns förvisso i de flesta androidlurar, men det är värre på O3D.

    Även när man far runt i Androids settingsmenyer är det ibland några tiodelars fördröjning. Det låter som en bagatell, men det blir ganska påtagligt när man jämför med andra lurar - många med betydligt långsammare hårdvara - som är klart snabbare och reagerar direkt.

    Att återvända till hemskärmen kan vara rejält segt ibland, men det beror nog mest på att det bara är 512MB RAM och att launchern måste läsas in igen eftersom RAM-minnet inte är stort nog att hålla launchern permanent inläst i minnet.
     
  12. Mr_Snarl

    Mr_Snarl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2010
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    För att vara en så snabb lur, är den ganska långsam :). Minnet är nog flaskhalsen. Men med lite tweekande på släppet med pepparkaka kanske det blir bättre, om de inte spillt klibbig glögg över alltihopa.. Följer utvecklingen på CM7 via google+
     
  13. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    CM7 på O3D vore onekligen intressant.. men jag är inte helt ok med att förlora det fina videostödet (hårdvaruaccelererat) som finns i LG:s mjukvara. CM7 innebär som jag förstår det hela att man får nöja sig med Androids hyperusla videostöd?
     
  14. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Så sant som det är sagt.
     
  15. Mr_Snarl

    Mr_Snarl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2010
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Det är en herre vid namn Ricardo Cerqueira som pillar med CM7 till O3D. Och LG har varit snälla nog att ge honom allt han behöver. (fast just nu verkar han vara på semester den lymmeln..)
     
  16. echt

    echt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    811
    Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Mjo fast CM kommer ta ett tag, jävliga är ju att han har det fungerande men pga att OMAP4 använder en del saker som OMAP3 kör men att OMAP3 inte har allt så kan han inte trycka in koden pga att det breakar massa andra enheter och det är inte han som ska fixa utan de som håller på med de enheterna (om jag förstått läget rätt), sedan är även CM fryst för tillfället vilket gör att O3D builden kan vara en bit kvar innan den kommer in iom att den har med sig massa nya saker.
     
  17. Mr_Snarl

    Mr_Snarl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2010
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jo, detta kan stämma. Jag kommer nog köra min som den är ett tag till och vänta på att LG uppdaterar. För jag är ju trots allt jättenöjd med min telefon.
    Sedan om det är 2.2 eller 2.3 spelar mindre roll. Ska slänga in CM7 på min desire när den kommer tillbaka från reparation.
     
  18. amirali

    amirali Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    1 198
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Det börjar bli jättejobbigt för mig nu! Jag har haft 2 omstarter för två dagar sedan samt en idag. Ibland så trycker jag på lås upp knappen och det är helt svart, men touchknapparna nere lyser bara. :O