vad tycker ni efter uppdateringarna?

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av vetten, 9 aug 2011.

  1. Mogge44

    Mogge44 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Haha Nej, lat jag e va :). Det har gått så långt att jag har börjat vänja mig.
    Inte bra alls.
     
  2. kickapoo

    kickapoo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Min Arc har också startat om sig, två eller tre gånger tror jag. Senast idag faktist.. Såg hur skärmen började lysa upp när den låg på min datorbord och såg sedan SE-loggan vid uppstart

    :\
     
  3. infinite222

    infinite222 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Min Arc blev ganska mycket snabbare efter uppdateringen tycker jag. Den blev en bra mycket bättre telefon, även om jag gillade den innan. Det enda som blivit sämre är väl batteritiden, den håller ett par timmar kortare än förut.
     
  4. Puggen

    Puggen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2011
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Mate 20 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Mate 20 pro
    Tycker att min Arc hittills har blivit mycket bättre i allt, batteritiden är oförändrad. Gillar att man kan byta tema. Jag upplever skärmen som mer kontrastrik, den känns mer klar men förmodligen bara placebo men ändå :)
     
  5. Martin1981

    Martin1981 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag har ibland konstiga notifieringar när jag startar skärmen. En gång stod det att jag hade 24 missade samtal fast jag egentligen inte hade något missat samtal alls. Likaså sms, ibland har jag flera nya enligt notifieringen fast när jag låser upp och går till inkorgen så har jag inga alls eller endast ett par. Man kan ju undra vart den hämtar den här infon ifrån.

    Det händer inte varje dag men kanske en gång varannan vecka.
     
  6. Scribe

    Scribe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Känner igen mig där, upplevde det dock oftare innan uppdateringen. Då kunde det poppa upp efter varje omstart, nu händer det mer sällan.
     
  7. maniak

    maniak Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nöjd!

    Jag kan inte vara mer än nöjd med min telefon efter uppdateringen. Den flyter på så mycket bättre. Den är mycket mer stabil och snabb. Ett helt gäng extrafunktioner som dom lagt till. Jag märker ingen större skillnad i batteritiden. Jag har sett att många har klagat på att deras batteritid vart sämre, men jag har som sagt inte märkt någon skillnad.

    Det ska bli mycket spännande att se 2.3.4. Det känns som att SE har koll på vilka appar som populära på hos folket och sen sätter in det som en originalfunktion i telefonen. Tex: 3D Sweep Panorama och T9 trace - Swipe to type. Att dom även ska lägga in så att man kan göra screenshots är underbart.

    SE går åt rätt håll i alla fall. Hoppas dom fortsätter på den vägen!
     
  8. Vidur

    Vidur Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Om de fortsätter mad att lägga till en massa extra appar hopas jag även att de ger oss möjligheten att ta bort sånt man inte vill köra. Iofs root men redan så kräver det upplåsta telefoner med förlorat drm certifikat, vet inte riktigt vad man förlorar på det i tjänster.
     
    rimmen gillar detta.
  9. magnuscal

    magnuscal Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Är det någon mer än jag som inte gillar att rutan för sms-texten redan från början är 7 rader hög.

    Först är den 2 rader hög och man kan se sms:et man svarar på. Men så fort man skriver förstra bokstaven så fyller textrutan övre halvan av skärmen, det blir ju bara en massa vit luft som tränger bort så man inte ser sms:et man svarar på.

    SE, gör om gör rätt!!! :mad:
     
  10. JkJ076

    JkJ076 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2010
    Inlägg:
    1 065
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Handcent SMS eller en annan SMS app.......
    Eller varför inte sätta dig och programmera en egen SMS app istället för att gnälla gör om gör rätt....................
     
  11. magnuscal

    magnuscal Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Förvisso skulle jag kunna göra det men jag har ett riktigt jobb som tar större delen av min vakna tid i anspråk plus en familj, så det kan bli svårt att få tid till det, men visst, det är lite lockande....

    Fast tycker du själv att det blivit bättre med det nya beteendet? (att använda en annan SMS-app är inget svar, utan frågan gäller den befintliga)

    Sen vet jag inte riktigt vad man får skriva i denna tråd om man inte får skriva vad man tycker om förändringarna sedan uppdateringen, när tråden heter "vad tycker ni efter uppdateringarna?" ????

    Att telefonen bootar snabbare har redan tagits upp men jag hittar ingenstans någon som tyckt till om SMS-appen....
     
  12. Exodite

    Exodite Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2011
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag håller förvisso med dig att det nuvarande beteendet inte är vidare lyckat men då jag sänder ytterst få SMS är det inget jag hunnit irritera mig över särskilt mycket.
     
  13. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Jag håller med dig magnus, lite irriterande är det. Trots det föredrar jag den framför GO SMS och Handcent för jag tycker den flyter på bra tillsammans med allt annat SE original.

    Som med allt annat så vänjer man sig ju efter ett tag. Gick rätt fort för mig då jag skickar närmare 3k sms i månaden :)

    Sent from my Xperia Arc using Tapatalk
     
  14. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
  15. Exodite

    Exodite Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2011
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

  16. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    Rubrik och innehåll behöver inte gå hand i hand men såklart så räknar vi ju med
    detta då SE tydligt har visat att de inte tänker låta lurarna gå på gammalt skit.
     
  17. kickapoo

    kickapoo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Är det bara jag som tycker kontrasten i allmänhet är rätt kass? Då menar jag starkheten på färgerna så att säga

    I jämnförelse med tex HTC Desire så är min Arc's svarta fält typ gråa och dom blåa fälten är ljusblåa..

    Om man inte jämnför - eller har jämnfört så märker man inte av det direkt men blev lite förvånad när jag jämnförde dom två i kontrast. Och om jag inte har fel, så är det bara ljusstyrkan man kan ändra på Arcen?
     
  18. Puggen

    Puggen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2011
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Mate 20 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Mate 20 pro
    Fast problemet med tappad täckning, d.v.s förlorad kontakt med telenätet kvarstår, kanske t.o.m mer förekommande nu efter uppdateringen än innan.
     
  19. tias

    tias Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2009
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6
    Platta:
    Lenovo tab 4 10 plus
    Info:
    Updates suger. aldrig lenovo.
    Känns ju lite som om Android är som dagens pc´s där du får med en jäkla massa skit som man bara vill ha bort medans Apple ios & lion där får man en ren installation
     
  20. invandrare

    invandrare Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag märker ingen skillnad det som jag tycker är bra min 3 internet fungerar snabbt .