Mac OSX-Tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av Avicii, 11 jul 2011.

  1. Avicii

    Avicii Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    715
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    GRATTIS!

    Jag har vänta länge nu, men jag uppdaterade igår kväll, tog väl runt 45 minuter. Sen krångla nedladdningen några gånger också :(
     
  2. Snorken19

    Snorken19 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2011
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Ok, sitter här med Lion, mycket nöjd
     
  3. Snorken19

    Snorken19 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2011
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Bästa terminalkommandona nudå
     
  4. Avicii

    Avicii Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    715
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Är din Mac långsam, testa att återställa PRAM och NVRAM.
    [Guide]
     
  5. Snorken19

    Snorken19 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2011
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Ok, tack
     
  6. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Hur i hela friden delar jag ut min dvd till en eee lappis?
     
  7. Avicii

    Avicii Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    715
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Förklara lite mer så kan jag kanske hjälpa dig. :)
     
  8. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Min tjej har en eee laptop, dvs utan dvd-läsare. Var tvungen att använda företagsdatorn för att hjälpa henne. Men fick skapa en imagefil och ladda upp den så fick jag ladda ner den där. Omständigt.
     
  9. Avicii

    Avicii Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    715
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Annars finns det ju externa dvd-läsare, beställde precis en från eBay till man farsa som har en MacBook Air :) Får ser hur det funkar :)
     
  10. Cire

    Cire Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    fan, hur gamla är ni egentligen? 10? Be föräldrar köpa saker åt en är enbart pinsamt och något man verkligen inte bör gå ut med på ett publikt forum.

    OnT: Jag har haft en MacBook. Och jag måste säga att ha en idag känns onöidgt. Bättre skaffa en riktigt bra stationär-PC och sätta ihop själv sedan köra valfri tablet. Vad ska man med en bärbar data till idag mer än om man använder i skolan? Och snart är de problemet även löst med plattor som fungerar med riktiga tangentbord.
     
  11. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Imo sämsta förslaget när det finns i alla andra datorer här hemma men som vanligt är det inte så lätt mellan mac och windows.

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  12. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    En tablet kommer inte på lång tid mäta sig med en laptop. Jag förstår knappt längre varför man har en stationär, tar bara upp plats. Jag använder själv min mac i jobbet och behöver då en bra laptop så valet föll på det. Att använda en tablet skulle aldrig falla i mina tankar i alla fall inte för jobb och mer kraftfull användning.

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  13. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    För att lira med ;) Annars finns där ingen anledning. Har t.ex. en laptop som HTPC.
     
  14. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Precis, det ser givetvis olika ut för alla. Ville bara poängtera det och lite annat.

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  15. Dem00niX

    Dem00niX Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2010
    Inlägg:
    481
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Umm Vad fan har åldern med att be mor och far om grejor. De flesta under 18 har problem att hitta extra jobb. De över 18 får inga andra jobb heller.
    Och om man då har föräldrar som är villiga att sponsra med lite schysst elektronik så är det väl jävligt bra. Spela stor roll om man skriver det på forumet eller inte.
    de flesta får väl sin första dator av mamma / pappa ???

    Sen att man inte ska köra bärbar. Du blandar ju äpplen o plommon. Du skriver att det är onödigt att ha en Macbook att man ska skaffa en stationär pc istället. Varför inte en fet imac eller mac pro då. Är inne på min tredje laptop nu sen jag slutade med stationärt och denna gång blev det en macbook pro. Kört med vanliga windowsbaserade/linux baserade system på min vanliga laptops förut. Och med rätt hårdvara så går det så jävla bra att spela på med. Plus att det är smidigt att ta med sig när man ska lira ihop med någon polare.
    Men kånka runt på din stationära burk så kör vi andra med våra lätta o smidiga burkar.
    Att köra platta kan var ett alternativ så småningom men inte än. Tror de flesta håller med mig. Om man kodar program och sånt så är det smidigare med en laptop då den finns med oftast och har vettigt tangentbord. En platta hmm ja när det finns lösa tangentbord så visst men där är det ju bara en delad laptop med liten skärm.
     
  16. Cire

    Cire Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Så jävla svårt är de inte att skaffa jobb om man går dit själv men vill man att mamma och pappa ska fixa allt blir de svårt. Och det är pinsamt att tigga om saker från sin mamma och pappa. Jag köpte min första dator och alla telefoner utom en nokia 3310 själv. Varför? Jag skulle skämmas och be dem köpa åt mig. Vill de ge mig något så får de gärna men att tjata? Låter WT. Eller som en 10 åring.

    För att en stationär kommer alltid prestera bättre per krona än laptop. Du kommer aldrig upp i samma kvalité. Ska du bara programmera så funkar det utmärkt med en laptop men då behöver du knappast någon bättre maskinvara.

    Och ska du spela? Då blir dator jävligt varm och börjar prestera dåligt, batteritiden försvinner osv. Ska du titta serier/filmer? Bättre streama direkt till TVen.

    Och jag lanar aldrig hos polarna, vi drar så fall till inferno. Och om du läser så skriver jag ganska klart och tydligen "Och snart är de problemet även löst med plattor som fungerar med riktiga tangentbord."

    Dels lösa tangentbord och de som sitter fast på baksidan. Ger bättre batteritid dessutom.
     
  17. Snorken19

    Snorken19 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2011
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Nu börjar det kännas som det är ni som håller på att tramsa.
    Ta "Stora tråden om bortskämda 08 p12or som borde skämas för de ber sina föräldrar om något" någon annan stans !
     
  18. Dem00niX

    Dem00niX Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2010
    Inlägg:
    481
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    :)

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  19. Snorken19

    Snorken19 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2011
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

  20. beyorn

    beyorn Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    2 225
    Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Varför inte mötas på mitten? Klart att man ska se till, att på bästa möjliga sätt fixa sina föremål själva, men det är ju inte alltid det går det heller. Ingenting att hänga upp sig på, eller hur?

    Dessutom så skulle jag aldrig tänka mig att ha en tablet istället för en laptop, personligen skulle det betyda mycket mer jobb.

    Är vi klara med denna diskussionen då?