Hörlurs knastret..

Diskussion i 'Xperia mini/mini pro' startad av Ekman, 15 aug 2011.

  1. Knasen

    Knasen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Nu har jag varit och bytt telefon. Den nya är betydligt tystare men knastret finns där.
    *edit* Den har blivit värre och knastrar nu lika mycket som min förra :(
     
    Last edited: 7 sept 2011
  2. Ekman

    Ekman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    1 851
    Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Begär pengarna tillbaka tycker jag. Köp annan lur istället. Jag har idag fått pengarna tillbaka av Katshing. Tog sin tid men bättre sent än aldrig. Köpte en neo samma dag som jag skicka iväg mini pro.
     
  3. Knasen

    Knasen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Det hade gått för lång tid från första köpet för att göra en DoA och få pengarna tillbaka. Egentligen skulle den in på lagning men de var snälla och erbjöd tillgodokvitto men vet inte vilken annan telefon jag ska ha. Jag chansade att byta mot en ny Mini Pro eftersom jag var den enda som kommit in med felet men alla verkar vara drabbade bara att inga andra kunder är medvetna om det.
    Blir nog retur av denna med och försöka se ut en annan modell. Frågan är bara vilken?
     
  4. on8a

    on8a Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har en liten fundering angående knastret.
    Det som finns i luren stör mig inte. Hör det bara om man lägger örat till högtalaren. Detta gäller även om skärmen är av, men inte om laddningen sitter i. Har haft telefonen vid nattduksbordet utan problem.

    Det som däremot stör mig är att det är helt horribelt knaster när man spelar in video. Det märkliga är att det varierar från inspelning till inspelning. Oftast är det ett knaster som hörs runt 5 ggr/sek, men ibland är det mer runt 1 ggr/sek. Har provat med och utan strömsladd, flight mode på och av, olika upplösningar, front och bakkamera, olika fokuslägen mm. Ingen skillnad där. Känns som det är dags att lämna över felsökningen till SonyEricsson.

    Pratade med deras support och de hade väl inget mer att tillägga än att vänta och se om de hittar en lösning på problemet. Det känns som om de vet vad problemet är, men har svårt att hitta en lösning som inte blir väldigt dyr för dem...
     
  5. hemligsomfan

    hemligsomfan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jan 2011
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Min lur har knastret både under samtal och vid videoinspelning, dock en lägra nivå än den exempelvideo som ligger i början av tråden.

    Fundering: Är det ågon som kör med rootad lur (ny firmware) och har kvar problemet?

    Det har flaggats ryktesvägen om en uppdatering i mitten på oktober som ska lösa problemet. Det tror jag dock när vi ser att det fungerar.
     
  6. Knasen

    Knasen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ja SE har ju gått ut och svarat i forum att en programuppdatering kommer lösa problemet. Frågan är ju vad som kommer bli lidande istället? Känns ju som det är något hårdvarufel. Nya uppdateringen kanske stänger av radiodelen eller vad det nu är som knastrar när man filmar.
     
  7. hemligsomfan

    hemligsomfan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jan 2011
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det är ju precis som du säger ingen fix. Svårt att föra samtal när radiodelen är avstängd, mitt knaster uppstår främst då nämligen.
     
  8. Gamebox

    Gamebox Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Svar från Sony Ericsson

    Jag skickade in en ärende till Sony Ericsson om detta och fick detta svaret:

    "Vi beklagar problemet med din Sony Ericsson Xperia mini pro.

    Detta är tyvärr ett fel i telefonens mjukvara och vi arbetar på en uppdatering som löser problemet. I dagsläget har vi dock tyvärr ingen lösning."