review

Diskussion i 'Xperia active' startad av matssjoqvist, 12 sept 2011.

  1. matssjoqvist

    matssjoqvist Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

  2. Larss00n80

    Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    1 624
    Mottagna gillanden:
    186

    MINA ENHETER

    Fan vad jag älskar så meningslösa trådar med bara en länk och inget mer <3. Lite diskussion, några frågor, kanske göra en spoiler med det som står i artikeln eller dylikt.

    Tycker faktiskt att någon mod borde låsa och slänga dessa trådar långt boooooort.
     
  3. peter1904

    peter1904 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    244
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Bra länk! Blir lite sugen på en active, speciellt när man ser vädret ute just nu.
     
    matssjoqvist gillar detta.
  4. Nitram

    Nitram Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    om man har trådheadset så är den ju inte vattensyddad längre..... ladda den i båten funkar ju inte heller....
     
  5. Airborne

    Airborne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Å andra sidan fungerar inte sladdheadset med någon skyddad mobil utan att bryta skyddet. Lösningen om man måste ha headset är då ett vattenskyddat bluetooth headset, Plantronics hade ett sådant i mono.

    En annan lösning är att stoppa in ett vanligt oskyddat billigare bluetooth headset innanför kläderna eller i plastpåse. Så har jag gjort med mitt MW600 och det har fungerat. Skulle headsettet ändå paja så kostar det 400 istället för de tusenlappar telefonen kostar och man tappar inte kommunikationen då det går att tala i telefonen direkt som vanligt även om headsettet pajat.

    Har man tillgång till laddström på båten så kan man säkert fixa en plastburk där man lägger telefonen och dra laddkabeln igenom någon tätning så den är skyddad under laddning även om man har en helt öppen båt. Det är ju samma sak där ingen av de andra skyddade telefonerna är skyddad när skyddslocken är öppna.

    Visst idealet hade varit om också uttag och kablar hade skydd så de fungerar att använda i väta, men det är väl en kostnadsfråga fast det kanske kommer så småningom om det blir lite konkurrens om vem som gör den tåligaste telefonen.

    I nödfall kan man säkert också tejpa kablarna täta även om det inte blir så snyggt.

    Det är ju ändå otroligt mycket värt att kunna svara i telefonen ute även om det regnar utan att oroa sig för telefonen och att den dessutom kanske tål lite vardagsmissöden. Här kan man kanske hoppas att den i jämförelse med Defy mindre skärmen tål mer stryk då skärmglaset blir känsligare ju större det är och de finns ju folk som lyckats tappa sönder sina Defy trots Gorillaglaset.

    Nu återstår ju att se hur pass tåligt glaset hos Active kommer att vara i verkligheten, det kommer att bli spännade att se.

    Egentligen borde ju alla mobiler vara tätade, det är ju löjligt att den i värsta fall pajar av en lätt fuktig innerficka som det är nu med vanliga mobiler.