JuiceDefender

Diskussion i 'Applikationer' startad av Kevmo, 22 mar 2010.

  1. fruityloops

    fruityloops Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Förstår inte riktigt programmet tror ja... Jag brukar sällan ha 3G aktiverat, men nu vill jag att JD ska aktivera APN och uppdatera var 15e minut. Ska då ha 3G aktiverat by default?

    edit: jag har inte en rootad telefon, går det ens då?
     
  2. Hiero

    Hiero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    448
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Ja på båda frågorna...
     
    fruityloops gillar detta.
  3. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Som någon annan frågat tidigare i denna tråd, är det någon mening att lägga in juicedefender om man själv är van vid att stänga av wifi, gps och inte har autosync eller background data aktiverat(föredrar att själv uppdatera de appar jag har)?
    Körde juicedefender några h, men hade lite problem med internet när den var igång, så undrar om det är lönt att ha kvar appen?
     
  4. fruityloops

    fruityloops Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har precis samma problem, hade inte tillgång till wifi så jag ville in på 3g-nätet. Men nu kommer jag inte in på 3g alls, har stängt av appen o startat om telefonen, och även avinstallerat appen o startat om, men kan fortfarande inte starta 3g... väl spenderade pengar..

    Någon mer som känner igen problemet som sitter på en lösning? Verkar just nu som jag får resetta telefonen helt.
     
    Last edited: 23 feb 2011
  5. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 642
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Nej jag har precis som du själv stängt av alla auto syncs etc på telefonen inget görs utan att jag själv manuellt gör det och gör man så då har detta programmet ingen funktion den snarare kan försämra batteri tiden.
     
  6. Serhildan

    Serhildan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Så programmets funktion är att automatiskt stänga ned wifi,3g och gps? Med andra ord kan jag göra det manuellt och få samma effekt?
     
  7. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Misstänkte det. Blev uninstall.
     
  8. Xaphod

    Xaphod Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Sony Xperia Z3+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z3+
    ROM:
    Sony Stock
    Har fruktansvärt dålig batteritid. Har installerat Juicedefender och satt inställningen på aggresive, hoppas det funkar...
     
  9. Great

    Great Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2011
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nån som testar, JD ultimate? Verkar Va trevliga funktioner att få forcera reconnect på BT, samt attkunna schemalägga wifi o bluetooth, bara de måste ju kunna spara batteri?
    Funkar det så som med headset att den kommer att återkoppla automatiskt när man tillexempel kommer i närheten av headset igen? Om man typ har vart ifrån det 30 minuter.
     
  10. damagee

    damagee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    803
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Jag kör med JDU och jag måste säga att det är ett mycket användbart program. Den slår av allt när skärmen släcks och håller det avstängt tills skärmen slås på igen. Däremot så tappar man ingen info då den en gång i kvarten slår på för att hämta info från FB, mail etc. etc... Min lur håller lätt i två dagar om jag kör med JDU. en hel den inställningar finns om det är nödvändigt. Jag har inte missat någon info som en del användare hävdar inte hämtas när wifi, 3G och liknande slås av...
    Vä använda pengar för att aldrig behöva bry sig om batteritiden under minst 2 dagar...
     
  11. Great

    Great Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2011
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Låter ju trevligt, ingen som vet om det funkar bra med force reconnect till BT headset??
    Har nämligen PeltorLurar på mig på dagarna o går stundtals ifrån dom, e ett väldigt bök o få ihop dom sen igen, får gå in i BT-menyn o ansluta dom på nytt.
     
  12. Hiero

    Hiero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    448
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Har kört JDU och den funkar inte för mig. På en natt drog den drygt 20% i batteri jämfört med 7-8% normalt. Å andra sidan så har jag provat en batteriappar och hittar ingen som gör någon märkbar skillnad...