Problem: Blinkande Varningskylt med Termometerikon

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av frosty, 1 sept 2011.

  1. frosty

    frosty Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min S2a har blivit väldigt underlig. Så fort jag sätter i batteriet så dyker batterisymbolen upp tillsammans med varningsskylten och termometern.
    Telefonen är oftast omöjlig att få igång,det enda som brukar hjälpa är att sätta i och ur usbkontakten upprepade gånger så till slut startar den o fungerar som vanligt till nästa gång jag stänger av den.

    Jag misstänker att det kan vara något fuktrelaterat i usbkontakten.
    För en månad sedan köpte jag ett sportarmbandsfodral till den och har märkt att den andas väldigt dåligt och blir lixom "svettigt" inne i fodralet.

    Någon som har liknande problem eller någon annan bra idé/lösning ?
     
  2. Seade

    Seade Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2011
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Om du känner ngn annan som har telefonen, testa låna deras batteri och se om samma sak händer. Om inte så har ditt batteri blivit överhettat vid tidigare tillfälle och det kan finnas risker med att använda ett skadat batteri, såsom en eventuell explosion.

    Om samma sak händer med ett annat batteri, testa flasha in valfri firmware. Funkar det inte då hade jag nog lämnat in telefonen.
     
  3. andersc

    andersc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    kolla:

    forumlänk

    (Tips. vill du starta telefonen om tempratur-varningen visas, starta 3e recovery: Powerknapp+hemknapp+volym up. håll de knapparna tills det börjar spruta en massa text. välj sedan reboot så startar telefonen vanligt. men du kan inte använda USB har jag märkt med min telefon iaf..)
     
  4. frosty

    frosty Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Åkte in på MediaMarkt där telefon är köpt och fick prova ett nytt batteri o telefonen startade normalt igen. Dock skickade de iväg luren ändå på rep :s Får se om de kommer fram till något.
     
  5. Hotlips

    Hotlips Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Aj aj Frosty, jag hoppas verkligen att det löser sig för dig. Vis av oönskad erfarenhet skulle jag nog köpt ett nytt batteri för 300:- och nöjt mig med det. Jag hade nämligen min förra telefon på rep i 5 veckor hos just Mediamarkt. Knappa in ditt IMIE nummer på ANOVO Nordic och håll koll på statusen.
     
  6. frosty

    frosty Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hade den tanken oxå men skulle det vara något i telefonen som orsakar felet så tyckte jag att det var värt att skicka den under garantitiden. Har en annan mobil i arbetet så är inte beroende av den. 2-4 veckor skulle det ta och när jag frågade varför det ska behöva ta så lång tid svarade killen i butiken " men den här telefonen ska ju ända till Västerås den" ! :o .....
     
  7. Gunnar

    Gunnar Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick samma problem efter 2 veckors användning. Enligt Anovo fuktskada, bara att kasta telefonen. Tog tillbaka den för 350 kr då den efter omstart med "Powerknapp+hemknapp+volym up" fungerar ua. Fick tillbaka den med avsaknad av skruvar i chassit och utan startknapp. Returnerade den igen för drygt 2 veckor sedan och på den vägen är det.

    Parallellt med S2 har jag haft min 5 år gamla Ericsson och den har ännu inte blivit fuktskadad.

    Det måste vara konstruktionsfel på en telefon som inte går att använda på vanligt sätt utan att bli fuktskadad efter några veckor. Eller är det tänkt att man bara skall ha den på skrivbordet framför sig. Inte på sig eller ute då det bildas kondens.

    Man kanske skall göra ett upprop på forumet om hur många som fått fuktskadade S2 och sedan göra gruppanmälan till Samsung. Det är flera länkar om samma problem.

    För min del är det bara att köpa ny telefon då det är en företagstelefon. Drulleförsäkring och konsumentlag gäller inte.

    Jag kommer inte att köpa S2!
     
  8. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    har haft min ute i regn och inte är det fel på min...
    ni måste ha en otroligt otur och få riktiga måndagsexemplar..
     
  9. apjufe

    apjufe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hade precis samma problem med min S2a. Jag skickade in den och fick detta som svar.

    Arbetsbeskrivning: Uppgraderad mjukvara och kalibrerad samt bytt mainboard. Test OK.

    Så det var inte en fuktskada, jag vet faktiskt inte vad det var för skada.

    Skicka in skiten bara!
     
  10. foffen

    foffen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Kan nämna att HTC vägrade fixa USB kontakten på min HTC Desire inom garantitiden pga fuktskada, fast den är fysiskt trasig (dvs den är fysiskt lös/av i plastploppen inne i kontakten)

    "Fuktskadan" dessutom är på ett helt motsatt sida ställe där min 1 åriga dotter har har dreglat lite vilket inte orsakade några problem.

    Same shit, different name.