nFinityGB 1.02 släppt. Nu Android 2.3.4 med fullt hårdvarustöd [Ändrad rubrik]

Diskussion i 'Tattoo' startad av ThePatrik, 13 mar 2011.

  1. no1daag

    no1daag Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Ser ut som v1.11 snart dyker upp enligt uppgifter på xda. Precis som knasen säger så jobbas det fullt på en ny release.
     
  2. spjerne

    spjerne Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Försökte lägga in 1.08 men det gick inte... Bara omstarter hela tiden. Kanske hade gått med hel wipe men men...
    Kör 1.09, verkar gå, väntar på 1.11...
     
  3. gizmo

    gizmo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    :sealed: Har gått från 1.10 till 1.06 men verkar som att batteriet blir sämre och sämre bara :cry:
    Tvungen att ladda mobilen 2gånger på dagen. Håller inte längre än 8h. Snackar man i telefonen mer än 30min så är den död :cry::cry:
     
  4. no1daag

    no1daag Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Min fungera nu med V1.10 med patchen kernel test som finns i xda-forumet post 1264 eller nåt. Har klarat mig sen kl 06 imorse med wifi samtal,bt så det är ok tycker jag. Över 15 timmar.
     
    Last edited: 6 sept 2011
  5. spjerne

    spjerne Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

  6. no1daag

    no1daag Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Ser lovande ut har inte testat v1:11 men väl en kernel test som är grunden till v1.11. Sitter på tåget ,mp3 o surf o batteriet är nästan fortfarande fullt efter 3,5 timmes musiklyssnande via bt-headset o surf o någrasamtal. Har aldrig var så bra. Medhavd laddare fått stanna i väska. Imponerad av detta.
     
  7. spjerne

    spjerne Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Undrar vad jag gjort nu...
    apparna på sd-kortet slutade fungera efter uppdateringen...
    Går inte att flytta några alls nu.
    Nån som har ett tips???? o_O
     
  8. spjerne

    spjerne Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Fel på 1.11!
    Apparna på sd-kortet försvinner och det går inte att lägga några appar alls på kortet...
    Vi får vänta på 1.12.

    To be continued... :cool: :cool:
     
  9. spjerne

    spjerne Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

  10. no1daag

    no1daag Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Spjerne : Fungera v1:11 bra?
    Har ju inte haft tid att testa utan kör v1:10 med kerneltest..verkar ju endast vara vi två kämpar kvar sen thepatrik svek oss ;-)
     
  11. spjerne

    spjerne Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Kör också 1.10... Ligger på jobb och kan inte chansa nu.
    Dock ska den va ok. Jag lägger bara på appar jag behöver nu. Lighten är lekstugan...

    EDIT:
    Ahh vaa fan... la in 1.11 nu kl. 11 ;-)) startar upp bra. Alla apparna verkar vara kvar i alla fall.
    Återkommer imorgon...
     
    Last edited: 15 sept 2011
  12. Oogo

    Oogo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2009
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    Lenovo Moto Z Play

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Lenovo Moto Z Play
    Skulle bara tala om att jag lever. :)
    Jag ligger fortfarande kvar på 1.02 för att jag inte har haft tid att uppdatera. Samtidigt känns det som att det var lite klokt att avvakta - min lur tuffar på rätt bra och problemfritt. Men nu kanske det är dags att köra in 1.11? Eller vad säger ni?
     
  13. spjerne

    spjerne Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Ja, då har 1.11 rullat ett halvt dygn.
    Fungerar som vanligt, inga problem.
    Dock försvann alla apparna som låg på sd-kortet när den felaktiga las in,
    men nu går det att lägga dom där igen.
    Blir nog lite sparsmakad med appar på Tattoon, har redan många på Lighten...
     
  14. no1daag

    no1daag Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Skulle rekomendera att uppgradera telefonen. Så bra batteri tid som jag har nu så bra har det aldrigt varit.
    Satt igår på tåget i 4 timmar och lyssnade på musik via BT headsetet , smsade, nåt samtal och surfade lite och batteriet var halvfullt när jag kom hem .

    Tyvärr så blir det nog byte av telefon framöver om jag hittar något som jag vill ha ( betala för) . Har tappat Tattoon i golvet så ljudet är dåligt i telefonen men använder ju mest BT headsetet ( Jabra 3030). Men kommer aldrig att göra mig av med min Tattoo för den är ju kanon att ha ibland när man inte vill ha en stor sak i fickan ;-)
     
  15. spjerne

    spjerne Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Efter åtta timmar med tre samtal, två mms på 3g, annars bara 2g aktiverat, har jag 94% kvar!!!!!!!!!!!
    Det är ett absolut världsrekord för min Tattoo... :P

    Återkommer... :)
     
  16. Auster

    Auster Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag får väl passa på och ge ett livstecken, då jag fortfarande kör på med Tattoon. Använder 1.06 versionen, och gjorde ett försök med den nyare som visade sig vara kass för batteriet, vilket innebar ett byte tillbaks till 1.06. Detta i sin tur förde med sig lite krångel som jag inte varit med om tidigare, vilket har gjort att jag inte vågat/velat byta igen. Men nu verkar det som 1.11 är såpass bra att det kanske är dags snart att göra ett byte trots allt.

    Jag passar på och ställer en eventuell off-topic-fråga (som kanske är idiotisk), när jag ändå skriver. Finns det möjlighet att använda den väderinfon som dyker upp när man använder klock-appen? Jag antog att det var samma som i News & Weather men jag lyckas inte få den genomskinlig (det finns nästan inga inställningar alls på den). Jag är kanske lite oklar men ni fattar nog hoppas jag.
     
  17. spjerne

    spjerne Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Ett HELT dygn... med wifi och 51% kvar. <3

    Var ska detta sluta?
     
  18. Oogo

    Oogo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2009
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    Lenovo Moto Z Play

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Lenovo Moto Z Play
    Du fick inget svar här. Jag misstänker att det är för att vi inte förstod riktigt. Är det en widget med väder du vill ha? Jag tror att det finns några olika att ladda ner som använder samma väderinfo, men jag är inte säker. Testa t.ex. Simi Clock men den har bar en 1x1-väderwidget. Det finns mängder med väder-widgetar där ute.
     
  19. no1daag

    no1daag Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Använder inte något sådant själv men kolla in Beautiful widgets om det kan vara något
    https://market.android.com/details?id=com.levelup.beautifulwidgets&feature=search_result

    Attans såg nu att den kostar lite pengar
     
    Last edited: 19 sept 2011
  20. Auster

    Auster Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tackar tackar för svaren. Jag håller med om att jag var lite otydlig. Alltså jag använder Snowstorm, och den funkar bra men jag blev bara fundersam på den som "följer med" romen så att säga i Weather and News. Den dyker upp när man trycker på klockan men jag vill ha den på skärmen jämt. Beautiful Widgets har jag provat till viss del, då den "följer med" romen. Nåväl, jag tackar för svaren och fortsätter med Snowstorm om jag inte hittar någon annan. Jag vill gärna ha en med genomskinlig bakgrund.