Sms skickas inte

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av Cygnus, 10 sept 2011.

  1. Cygnus

    Cygnus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    888
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Hej, har ett problem där telefonen slutar skicka sms efter ungefär halva dagen och jag är tvungen att starta om luren för att få iväg dem! Då skickas alla på en gång! Jag vet att det har varit problem med nätet på många telefoner sen den senaste uppdateringen, kan det ha med det att göra? Jag har även valt min nätleverantör manuellt efter att ha läst att mobilen drog extra batteri om den stod på auto! Påverkar detta tro?
     
  2. muhahaha94

    muhahaha94 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2011
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Hade samma problem, det löste sig med att jag starta om telefonen
     
  3. Cygnus

    Cygnus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    888
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Jo, men det är ju just det att starta om telefonen hela tiden. För jag får detta problem dagligen, efter ett par timmar efter att jag har startat om telefonen... Lite segt att behöva göra det hela tiden...
     
  4. frotz

    frotz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2010
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag vet att det är problem med att få sms om man har använt upp allt minne i telefonen. Kanske är samma sak om man ska skicka?

    Sent from my SE Xperia Arc using tapatalk
     
  5. Cygnus

    Cygnus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    888
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Ingen som har svar?
     
  6. Puggen

    Puggen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2011
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Mate 20 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Mate 20 pro
    Jag jag har upptäckt detta problem jag med. Min mobbe skickar iväg SMS i klump numera, gärna till mina kompisar mitt i natten...Rätt irriterande!
     
  7. Droid141

    Droid141 Guest

    Min beter sig också på detta viset ibland. Det står "Skickar" men händer inget för en man startat om telefonen.
     
  8. Cygnus

    Cygnus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    888
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Exakt så är det ja! SE-support skyller bara på simkortet och jag har redan bytt det två gånger så felet ligger knappast där utan jag är rätt säker på att det är telefonen!
     
  9. eg0n

    eg0n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2010
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    jag får samma problem ibland jag med. jobbigt som fan. och nä, det finns inget fix på det :(
     
  10. JkJ076

    JkJ076 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2010
    Inlägg:
    1 065
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Jag har samma problem, dock enbart efter Setting Profiles har triggat en profil där jag har satt att den skall skicka ett automatiskt SMS till min sambo.

    Efter det, så kan jag inte skicka SMS varken i org. appen eller HandCent.

    För att kunna skicka igen, så får jag starta om telefonen helt, hjälper ej att sätta den i flygplans-läge.
    Utan måste helt starta om telefonen.

    När jag avaktiverar den profilen i Settings Profiles, så är där inga problem.

    Aktiverar jag profilen igen, så är problemet tillbaka och jag måste tillbaka till att starta om luren för att få igång det igen.
     
    Last edited: 19 sept 2011
  11. davidsson

    davidsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    314
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Har samma problem på min x10mini pro riktigt iriterande bruka få iväg dom om jag sätter den i flygplansläge och sedan av aktivera detta verka som det trigga igång nätet.
     
  12. Soccom83

    Soccom83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    241
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Intressant att de flesta i denna tråd verkar ha tele2 och telia som samarbetar om en del nät (minns inte om det är 3g och gsmnätet de delar). De har vädliga problem med sina nät, att datatrafiken gör att 3g trafiken inte riktigt vill sig verkar det som. Kan ni prova att slå över till enbart gsm och skicka och se om det hjälper? vet inte om 3g ska dra ner gsm också... men ni kan ju prova. Har själv telenor och har inte upplevt några problem med sms/mms alls.
     
  13. daltemyr

    daltemyr Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    1 296
    Mottagna gillanden:
    346
    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Apple iPhone SE 64GB
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    Jag kan bara ställa in mig i ledet till övriga. Jag har råkat ut för problemet som beskrivs en gång också. Jag provade att flytta SIM-kortet till min gamla telefon, och med den gick det bra att skicka SMS. Det gjorde det även när jag flyttade tillbaka det till min nya telefon, så jag antar att omstarten som blev i och med att man måste ta bort batteriet för att få ut SIM-kortet var det som gjorde att det började fungera igen.
    Dom verkade dock inte särskilt intresserade av detta på SonyEricssons supportcenter. Jag fick nåt standardsvar tillbaks om att testa med ett annat SIM-kort och att installera om firmware, inte minsta antydan om att det finns fler som har samma problem.
     
  14. Droid141

    Droid141 Guest

    Hmm, ja det låter som det skulle kunna vara en orsak. Men det rimmar inte riktigt med symtomen. Startar jag om telefonen skickas mina SMS. Jag bor på landet så jag lär också vara kopplad till samma mast efter omstart.
     
  15. Soccom83

    Soccom83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    241
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Vet inte hur Kösystemen fungerar på mobilmaster tyvärr, men om man iikar på de andra trådarna som skapas om mms och sms verkar det överhängande telia tele2 och halbop som har problem? sett en som hade telenor men det hade med någon profilinställning... kan väl inte vara en slump? dessutom vart där någon som hade problem innan uppdateringen.