Sprickor i plasten på SE arc? [Undersökning]

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av tomasborlin, 2 jul 2011.

?

Har din SE Xperia arc sprickor i plasten?

  1. Ja

    131 röst(er)
    52,2%
  2. Nej

    107 röst(er)
    42,6%
  3. Osäker

    13 röst(er)
    5,2%
  1. MatsaBusen

    MatsaBusen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Va på PH idag och lämnade in min också efter att sprickan vuxit, först var den rätt liten men nu gick den från skärmen och så långt upp den kunde nästan.
    det i kombination med att jag laddade telefonen inatt mellan 23-06 och kl10 var batteriet på 30% utan att jag rört telefonen.....

    klagade självklart samtidigt på att 3g mottagningen kan försvinna periodsvis tills man startat om telefonen.

    Så vi får väl se vad dom gör med den.
    Dom påstod att det skulle ta 2-5 veckor!!! detta anser jag är alldeles för lång tid.
    blev erbjuden lånetelefon men när jag frågade va det var för nåt så hade den inte ens 3G... ska jag vara av med telefonen 5 veckor så vill jag ha en likvärdig lånetelefon.
    Detta är SJUKT dåligt!

    PHONEHOUSE hade inte hört talas om sprickan!

    Sista luren jag köpte där om det inte går sjukt snabbt eller att jag får ersättning!
    men jag är väl inte så stor kund att dom bryr sig, har ju bara lagt ca 35 000:- där på 10 år så...
     
  2. Wäran

    Wäran Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Som många andra hade jag också en spricka på min Arc.
    Telia tog in den utan större besvär och 4 dagar senare var telefonen lagad.
    Nu börjar dock besvikelsen, har haft telefonen typ 2 veckor och redan nu kan man se en ny spricka.....
     
  3. Vidur

    Vidur Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Lite det man är rädd för så jag har inte lämnat in min än.
     
  4. Tossie

    Tossie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Att det tar 4 veckor är nog tyvärr inte så mycket PH:s fel då de hyr in Anovo som så många andra... (och nej, jag är inte heller ngt stort fan av Anovo).
    Att de erbjuder dig en lånetelefon tycker jag du ska vara tämligen glad över då jag råkar veta att det är många ställen som inte alls har tillgång till dessa.
    Att de heller inte kan erbjuda ngn Arc eller likvärdigt kanske är ganska förståligt om man tänker efter. Hur rädda tror du kunderna är om de sakerna de lånar?

    Men så till sak....

    Jag har tyvärr också fått sprickor i min Arc.
    Är det ngn som haft den inlämnad och åtgärdad?
    Har de i så fall varit ngt strul med att det inte skulle vara ett garantifel etc?
     
  5. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Om du läser ett par inlägg högre upp (#102), så ser du att svaret på första frågan är ja och på den andra nej. ;)
     
  6. MatsaBusen

    MatsaBusen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Lite det jag var rädd för också, att problemet inte är åtgärdat i fabriken utan att man helt enkelt bara byter ut fronten...

    glömde skriva det här men i min frustration så skickade jag ett mail till SE supporten.

    "Skulle det vara så att servicetiden tar längre tid än mellan 10 -15 arbetsdagar så har du all rätt att reklamera din mobil hos din återförsäljare på grund av för lång servicetid så får man titta på ärendet och se om det går att på skynda ärendet på något sätt"

    Vilket fall så verkar det som att dom va snabbare än vad som påstods.
    idag har telefonen statusen Färdig om man kollar anovo's hemsida.

    Så om den kommer tillbaka början på nästa vecka kan man verkligen inte klaga på det! 1 vecka är vad jag själv tycker att det ska ta ungefär. långt ifrån
    2-5...

    Ang lånelur tycker jag ju att man kan bli erbjuden en androidlur, menar absolut inte att det behöver vara en värsting, finns ju runt 1000:- dom skulle kunna använda.
    Står i mina inlämningspapper att dom fakturerar 599:- för en gsm lur och 1500:- för en 3g om den förloras lr skadas.
     
  7. peter1904

    peter1904 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    244
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    En spricka har dykt upp på min också nu. Köpt vid release.
     
  8. reiman

    reiman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    528
    Mottagna gillanden:
    164
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro
    spricka ovanför ljussensorn jag med. inget jag orkar bry mig om dock...
     
  9. jonz

    jonz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2011
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    har också spricka både över och under ljussensorn, orkar inte bry mig eller lämna in den för nytt plast då det säkert kommer bli samma sprickor inom kort tid..
     
  10. Wäran

    Wäran Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nu har jag lämnat in telefonen hos Teila igen. Eftersom det var andra gången jag lämnade in den för spricka i skalet. Hamnade jag i någon express reparationskö, skall bli spännande och se vad den innebär i praktiken...
     
  11. Scribe

    Scribe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    tar härmed tillbaka min röst som jag la för nån månad sen om att jag inte hade en spricka ... och hävdar motsatsen.

    den dök upp idag, om än mindre än på exempelbilderna som finns i tråden. tror dock att den kommer bli likadan inom kort. riktigt j*vla surt!
     
  12. connyosis

    connyosis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2010
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Skickade in den till deltaservice för reparation, men eftersom jag låst upp bootloadern så är telefonen inte under garanti längre och det skulle kosta mig nästan 2000 kr att få den fixad.

    Visst, jag godkände att garantin kunde förverkas när jag låste upp bootloadern så tekniskt sett har SE inte gjort fel, men eftersom sprickan uppenbarligen inte har något med upplåsningen att göra tycker man ju att de borde fixat den ändå.

    Jaja, man lär så länge man lever.
     
  13. Goldie

    Goldie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Jag skickade in min mobil för att den också har en spricka över ljussensorn och har nu fått svar av Anovo att det inte täcks av garantin.
    Har skickat ett mail till dom och sagt att det absolut är ett garanti ärende och jag la även till en länk till detta forumet i mailet.

    Får se vad dom säger men tycker att det är konstigt att dom verkar välja att vissa går på garantin och vissa inte för samma sorts fel
     
  14. erak

    erak Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Det där ska du inte behöva acceptera. Det är helt klart ett reklamationsärende, hota med konsumentombudsmannen. Att du låst upp bootloadern hör inte hit, även om de försöker hävda det.

    "Please note that you may void the warranty of your phone if you unlock the boot loader."
    Alltså, om något skulle gå snett mjukvarumässigt vid upplåsningen avsäger de sig ansvaret och det går inte på garantin. Men andra fel gäller fortfarande.
     
  15. JkJ076

    JkJ076 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2010
    Inlägg:
    1 065
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Sist jag kollade, så är plasten runt telefonen HÅRDVARA... Bootloader är MJUKVARA.....
     
  16. Herman8

    Herman8 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2011
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Men vad gör dom när man lämnar in mobilen?? Har lämnat in min en gång men har fått tillbaka sprickan!! Så är det någon ide att lämna in den igen?
     
  17. JkJ076

    JkJ076 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2010
    Inlägg:
    1 065
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Jag har sprickan, har sett att folk som har lämnat in den för sprickan har fått tillbaka den.

    Så jag avvaktar för att se om det kommer indikationer för att det är löst så man inte riskerar att sprickan kommer tillbaka......

    Så för tillfället, får jag leva med min spricka.
     
  18. niklas.berggren

    niklas.berggren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Min spricka kom idag, hörde hur det knakade till när jag skulle ta av gummiskyddet (tar av det för att slippa blixt problem när jag tar kort). Vill inte vara utan telefonen så jag får väl leva med det... Förbannat irriterande då man betalat x kronor på en telefon som spricker efter ett tag :-(

    Sent from my extreme Xperia arc!
     
  19. connyosis

    connyosis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2010
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ok, jag fick tillbaka telefonen idag utan åtgärd...och fronten är utbytt. Vad de ville byta ut var tydligen kretskortet vilket förvirrar mig eftersom jag inte bett om något sådant, och telefonen fungerar klockrent. Tja, jag ska inte klaga. :-)

    Förresten kontaktade jag SonyEricsson och klagade lite över deras kassa kvalitet på plasten och fick svaret tillbaka att de kunde fixa fronten åt mig men inte testa telefonen efteråt eftersom den var upplåst om de fick mitt IMEA och vilket serviceställe den fanns på. Behövde alltså aldrig ge dem den informationen eftersom den blev fixad ändå. Mysko.
     
  20. erak

    erak Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ja, som jag sa. Eller du bara höll med? :)