Order & Chaos (wow-klon i pocket format!)

Diskussion i 'Xperia Play' startad av liath, 19 sept 2011.

  1. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Sedan några dagar tillbaka stödjer Gamelofts spel Order & Chaos nu Xperia Play och vad allt det nu innebär :).

    Ni som inte vet vad spelet är så kan det väl närmast likna en WoW klon som kan spelas på telefonen! Det är ett MMORPG som endast kan spelas online! Värt att notera att det i dagsläget inte verkar fungera med 3g utan kräver WiFi.

    Länk till spelet:
    Order & Chaos Online HD for Android - Play Android Game in HD | Gameloft

    Det finns även på market men det är oklart om den versionen är uppdaterad att fungera med Xperia Play.

    Köper man spelet får man 3 månaders free subscription sedan kostar det: You can then renew your allegiance for only $0.99/month, $1.99 for 3 months or $2.99 for 6 months. Inte så farligt dyrt med andra ord.

    Är nyfiken på pröva och funderar om någon annat är det eller rent av redan prövat? :) Isåfall, återkom gärna med några åsikter!


    EDIT: Efter att ha läst runt lite verkar det inte som spelet har optimerats för att fungera med de fysiska kontrollerna ännu. Det spelar ingen roll om du köper det från Gameloft Store eller på Android Market. Pga detta avvaktar jag själv eventuellt köp. Jag vill att kontrollerna ska fungera innan jag prövar!
     
    Last edited: 19 sept 2011
  2. kofmame

    kofmame Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det fungerar bra på Playen även utan knappar... men det hade varit mycket roligare med knapparna för ibland kan det vara riktigt jobbigt att använda egenskaper för att "hjulet" som används för egenskaperna vill hellre snurra än aktiveras...
     
  3. eliione

    eliione Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Knappstöd är på väg: Twitter
     
  4. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Skönt att höra det! ... och borde såklart ha varit inlagt redan från början!

    Jag har läst att det i vissa fall går att lämna WiFi påslaget på telefonen men inte vara uppkopplad till ett LAN lurar telefonen att tro att det är ett Wifi nät du surfar på trots allt. Om detta fungerar (som vissa säger att det gör) så går det alltså att spela via 3g trots allt, så länge WiFi är påslaget.
     
  5. leiden

    leiden Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2009
    Inlägg:
    320
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Det fungerar ändå att spela via 3G utan att mixtra, du får välja när du startar spelet om du vill spela via WiFi eller 3G.
     
  6. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Jag kan säga att jag införskaffade mig detta och det är ett bra spel, åtminstone av det jag sett hittils. Tyvärr fungerar inte kontrollerna ännu och det är oklart när detta ska fixas. Värt att notera är att spelet fungerar mycket väl med touch-kontrollerna. Än så länge har jag roligt :).
     
  7. marcusorwen

    marcusorwen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nexus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nexus 6
    ROM:
    Stock 7.0
    Info:
    Launcher: Google Now
    Telefon 2:
    Nexus 4
    ROM:
    CM 12.1 & Stock 5.0.1 (Rootad)
    Info:
    Launcher: Yahoo Aviate
    Telefon 3:
    Xperia Play
    ROM:
    2.3.7 (Rootad)
    Info:
    Används som väckarklocka
    Platta:
    xperia tablet z
    ROM:
    Stock 5.0.2
    Info:
    Launcher: stock
    ett problem för mig bara är att jag har så många spel att spela nu så kommer inte köpa några mer spel/ladda ner gratis spel ens men annars hade detta nog varit ett måste för mig :) men vill dock att kontrollerna ska fungera innan jag köper det.
     
  8. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Hehe ja jag har också alldeles för många spel att spela men detta är skoj med kompisar. Jag återkommer när kontrollerna fungerar :).