Ska jag ta en fjärde tab?

Diskussion i 'Samsung' startad av brodiniozo, 18 sept 2011.

  1. brodiniozo

    brodiniozo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2011
    Inlägg:
    330
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Första felet: oljefläck. fick ny i butik.
    andra felet: färgade/döda pixlar. fick ny i butik
    tredje gången (i fredags): Lång rad färgade/döda pixlar...

    Och nu var det så att jag kände killen som jobbade på telia när jag var in i fredags. Jag sa att jag var sjukt trött på att åka in och byta platta stup i kvarten och han lova mig att han skulle försöka häva köpet åt mig och skulle återkomma på måndag.

    Min fråga till er.
    Jag är kluven, jag tycker att 10.1an är super bra, jag är jättenöjd med allt förutom att skärmen är deffekt nonstop. Jag vet inte om jag vågar/vill ta ännu en ny..


    Om inte ni ägde er tab, vilken hade ni köpt då? Vad är bättre med er "alternativ tab" och vad är sämre jämfört med 10.1an? Gör gärna en liten uppradad lista!


    Jag vet att jag kanske ska ta pengarna och vänta tills jul då det är nya plattor runt hörnet, men det är jag inte intresserad av. (finns alltid nya grejer runt hörnet)

    Jag älskar android, men känner mig inte helt omöjlig om nån skulle föreslå ipad2. Tack på förhand! HEJ!
     
  2. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Jag skulle inte tagit någon annan som finns på marknaden idag. Har testat på Asus TF, Archos plattorna och Acern. I min mening kommer ingen av dem i närheten av GT 10.1. Om du har möjlighet att häva köpet så kanske det istället kan vara värt att vara utan en platta i någon månad och istället slå till på en 8.9" när den kommer? Eller kanske undersöka vad Sonys platta har att erbjuda.

    Missförstå mig inte, jag är galet nöjd med min GT 10.1 men den köpte jag ju för nästan två månader sen. Vet inte om jag skulle köpt en idag med tanke på att teknikensnart är gammal :)

    En iPad skulle aldrig komma på fråga eftersom jag anser att iOS är det absolut tråkigaste systemet jag någonsin haft att göra med. DOS är roligare :P
     
  3. stefanli

    stefanli Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2010
    Inlägg:
    286
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Först och främst så ska han inte behöva FÖRSÖKA häva köpet, du har rätt enligt konsomentköplagen att häva köpet om du behövt reparera/byta plattan mer än 2 gånger.

    Frågan om du ska göra det måste du avgöra själv, jag är super nöjd med min.
     
  4. brodiniozo

    brodiniozo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2011
    Inlägg:
    330
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    det sa dom på telia med.. men det gäller om det är samma fel på samma platta.... Precis som med telefoner..

    Sent from my GT-P7500 using Tapatalk
     
  5. kpeder

    kpeder Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Försök att få dom till att skicka den till Anovo. Dom som har fått dem ordnade av Anovo har mig veterligen fått tillbaks plattor som fungerar. Min har kört drygt 5 veckor nu utan problem. Du är av med den c:a 1-2 veckor men det kanske vara värt om den kommer tillbaks felfri.
    Min dotter har skaffat sig en Ipad men den imponerar inte på mig. Jag har lekt lite med andra där slår Galaxyn hårt och den ända som jag tror är en konkurrent blir den nya Sonyn men den är väl ganska långt borta.
     
    Last edited: 20 sept 2011
  6. brodiniozo

    brodiniozo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2011
    Inlägg:
    330
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Nu har jag fått klart att jag får häva köpet. Jag har vart anti apple sen länge, men det känns som att en ipad2 är minst lika bra om inte bättre på alla vis förutom att man är lite låst till apples utseende och upplägg.. Jag är inte intresserad av att byta ROMar och bryr mig inte längre om att styla skrivbordet och byta app ikoner osv.. Jag vill bara kunna surfa, titta film, spela spel samt plugga på min surfplatta utan problem.

    Jag är sjuuukt kluven just nu. Alla svar är uppskattade!

    Sent from my GT-P7500 using Tapatalk
     
  7. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 684
    Mottagna gillanden:
    2 040

    MINA ENHETER

    Gå och köp i en annan butik där du kan packa upp den på plats och kontrollera skärmen innan du betalar? Eller märks det först efter en stund?
     
  8. brodiniozo

    brodiniozo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2011
    Inlägg:
    330
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Alla tabs har fått fel efter ett par dagars användande.. Just nu lutar det mer åt att invänta att något nytt ska komma. Tab 10.1 2? :P

    Sent from my GT-P7500 using Tapatalk
     
  9. pellegj

    pellegj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag har en stor fet "oljefläck" mitt på skärmen, men den syns nästan aldrig när jag använder plattan (möjligtvis när jag inte tittat rakt på den med mörk bild), bara när skärmen är avstängd. Kommer vänta med att skicka in min tills dess att de verkligen löst problemet. Löser de inte problemet så är det ju helt klart ett konstruktionsfel som innebär att det inte bör vara något problem att häva köpet lite senare också, när det kommit andra plattor som är likvärdiga 10.1.
     
  10. SkogsTrollet

    SkogsTrollet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2009
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag köpte min tab den 26e augusti, även då jag hade hört om problem med skärmen. Men jag har inte haft några problem med oljefläckar, utbucktningar lr med kanten runt skärmen. Så dom kan ju få ordning på produktionen, lr så har jag haft tur. :-)

    Sent from my GT-P7500 using Tapatalk
     
  11. brodiniozo

    brodiniozo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2011
    Inlägg:
    330
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Finns det nå rykten om nya tablets som kommer släppas redan iår?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  12. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Yep. Förutom Samsungs 8.9", 7.7" så ryktas det om Kal-El (Tegra 3) plattor. Sony har också plattor på gång. Det finns även rykten om en Asus TF2 som även den ska köra Kal-El.
     
  13. brodiniozo

    brodiniozo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2011
    Inlägg:
    330
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Då kanske det verkligen värt at vänta?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  14. brodiniozo

    brodiniozo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2011
    Inlägg:
    330
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Nu tar jag pengarna tillbaka imorgon. Om jag vill ha en ny kan jag lika gärna ta pengarna och hitta en billigare.. Jag betala 5200kr.

    Sent from my GT-P7500 using Tapatalk
     
  15. amullo

    amullo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ärligt talat så önskar jag att jag tagit en vanlig mini PC iställer för en platta..
     
  16. mahainternationalab

    mahainternationalab Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2011
    Inlägg:
    267
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Köpte Motorola Xoom är mkt nöjd och när ja va inne i butiken efteråt o testa Samsungen så va den inte ens nära, i love my xoom
     
  17. brodiniozo

    brodiniozo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2011
    Inlägg:
    330
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    .. No comments

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  18. Tatty

    Tatty Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Kan man häva efter 2 byten/reparationer??? Är du säker?? Jag gör det direkt i sådana fall!!! Min tredje platta har oljefläck igen...