[ROM][Gingerbread]Okt - 22 - MIUI - XJ's - Miuiandroid - MIUI.us, FAQ - Guide - Mods

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av leolulz, 17 apr 2011.

  1. hallebubbsan

    hallebubbsan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo har lagt tillbaka 1.9.9. Får väl prova med factory reset. Tack för svar :-)

    Edit: provade att göra en factory reset. Men det hjälpte inte. Fortfarande bara loggan
     
    Last edited: 20 sept 2011
  2. JackHellberg

    JackHellberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min A2SD funkar inte, och jag får fortfarande upp "det interna minnet håller på att ta slut" notifikationen. Jag har gjort som jag skall med att skriva in su,a2sd... i Terminal men ändå funkar det inte.
    Snälla hjälp.
     
  3. Spooky

    Spooky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    871
    Mottagna gillanden:
    128

    MINA ENHETER

    Har inte läst hela tråden, men om man inte kommer längre än till den röda MIUI startskärmen (när man uppdaterat till en senare MIUI-version), så kan man alltid testa att läsa in zip-filen (ROM:en) igen. För mig fungerade det.
     
  4. jenordfoto

    jenordfoto Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2011
    Inlägg:
    290
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Vart ändrar jag det? Hittade dit en gång men nu är det som bortblåst.
     
  5. Nephisto

    Nephisto Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    "Acess point names" som ligger under mobile network settings. :-)
     
  6. benhur

    benhur Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    1 473
    Mottagna gillanden:
    210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎
    inställningar / Trådlöst och nätverk / Åtkomstpunktnamn / nästa meny säger sig själv och nästa igen
     
  7. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Prova att ladda med romen (1.9.16) igen via miuiandroid. Det kan vara något som är fel med den zip du har nu, och prova igen. Hamnade i samma situation för ett tag sedan, och när jag laddat hem en ny så fungerade det.

    Har du en ext3 part på ditt sd-kort? Har du flashat in DarkTremors a2sd script? Vad står det i terminal när du skriver dina kommandon?
     
    hallebubbsan gillar detta.
  8. JackHellberg

    JackHellberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja, det står till och med i settings typ a2sd 1,5 gb typ,och när jag skriver komandonen i terminal så kommer det upp massa text,och längst ner står det typ något att cache moved to SD/..... vad är det där med flashat dark. ..?
     
  9. hallebubbsan

    hallebubbsan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ok, ger fan upp nu. har provat allt du skrivit Matdiggy å lite till. men jag kommer fortfarande inte längre än till htc loggan. om nu inte miui 1.9.16 har 3 timmars starttid
     
  10. NovemberRain

    NovemberRain Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fy fan vilken underbar rom!!! Inga problem alls :)
     
  11. stayfrosty

    stayfrosty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2010
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Kör sedan några dagar med denna rom. Upplever att det är bättre batteritid och bättre täckning än redux. Sen är lockscreenen "circles" väldigt trevlig.
     
  12. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Riktigt skumt måste jag säga. Börjar undra om det kan vara något som knasar med ditt sd-kort? Hade en total meltdown av mitt sd-kort för ett tag sedan och då kom jag inte förbi htc-loggan. Formaterade om mitt kort, och la tillbaka min backup, och då fick jag det att funka.

    När du backar till 1.9.9, gör du då någon wipe, eller är det en nandroid restore?

    När du kör wipe, kör du både wipe cache och wipe dalvik (ligger under advanced i recoveryn)? Flashar du via recovery eller via rom manager?

    Nu vet jag att jag ställer jävligt dumma frågor, men är du säker på att du har tankat hem rom för Desire och inte CDMA Bravo?
     
  13. blitz

    blitz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    265
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Någon som vet om man kan ändra så att måndagen är fösta dagen i veckan enligt kalendern och inte söndag? Det har gått i större delen av alla andra romar jag har testat men kan inte hitta inställningen i MIUI.
     
  14. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Jag är faktiskt inte helt säker på det här, men jag har för mig att man måste flasha DarkTremors a2sd script om romen inte har a2sd inbakad. Jag kör med den hur som helst och den hittas här

    När du kört kommandot a2sd cachesd, startar mobilen om?

    När du tittar i settings, hur mycket använder du av ditt a2sd? Det borde synas att du har flyttat data dit. Du kan även se det om du använder appen Quick system info.

    Jag tror dessvärre att det inte går. Riktigt synd för kalendern i miui är riktigt nice :(
     
  15. warmiz

    warmiz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hejsan, kör nu sen i våras leeDroid med apps 2 sd och hade tänkt byta till denna nu för att testa lite:)

    Dock har jag inte helt koll på hur de olika wipe funktionerna funkar och vad som tas bort och sparas?
    Det jag gjort nu är att jag tagit en Nandroid backup, Titanium backup och en sms backup. Kan jag då wipa helt, testa denna rom, och sedan gå tillbaka till leedroid om jag inte är nöjd? eller är det någon data som inte kan återskapas?

    När jag wipat, kan jag köra in MIUI XJ's romen och tuta och köra med apps2sd som innan? ser att det pratas om något script som kanske behövs?

    //Eric
     
  16. blitz

    blitz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    265
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    En enkel googling löste problemet, ändrade bara språk från English US till English UK
     
    MatDiggy gillar detta.
  17. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Ta mig fan, det hade jag inte en aning om. Provade nu att ändra och det funkar ju perfa.. synd att det inte finns en inställning dock... aja, men kan ju inte få allt ;)
     
  18. magz

    magz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    1. Går det att få in svensk ordlista eller får man snällt byta till ett annat tangentbord för att få det och åäö?

    2. Varför vill 1.9.16 köra in 1.9.9 OTA hela tiden? MIUI har fått för sig att nedgradera ;) och försöker tanka den äldre versionen när jag är kopplad över wifi. Hur stänger jag av det?

    3. Vilken kernel ska jag använda? Har 2.6.37.6-cyanogen (jan2011) Är det rätt?

    Tack på förhand!
     
  19. slushpuppy

    slushpuppy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note Edge

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note Edge
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z5
    Jag är rätt ny på denna Miui rom men tycker den verkar rätt okej.
    Har dock ett par simpla frågor jag undrar över:

    1: När jag svarar i telefon så verkar inte mottagaren höra min hälsningsfras eller det jag säger de första sekunderna. För det är alltid tyst efter jag svarat och man får ropa Hallå!?!
    Är det ett problem som alla har eller finns det något sätt att åtgärda detta?

    2: Är det någon som jobbar på ett språkpaket så att man kan få den på svenska någon gång i framtiden. Har noterat att det finns rätt många språk sedan ett tag.

    3: Miui-market är för mig värdelös då det bara är kinesiska tecken och appar? Kan man ändra det eller skiter man i den marknaden totalt?

    4: Såg någon nämna Miui-backup om man vill flasha in en uppdatering. Är det en app eller finns det inbyggt. Orkar inte mecka alla inställningar igen, eller är det titanium som gäller?

    Tack på förhand!
     
  20. magz

    magz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vilken rom tankade du? Tankade den första;
    ligger i mappen "tools" på första hemskärmen, vilket är bra
    ligger som system-app, vilket är lite segt för mig som inte kör s-off

    får helt enkelt börja om och radera ut allt skräp ur zippen :teeth:

    TIPS: funkar hur bra som helst att köra darktremor's a2sd+ script på första rommen, sjukt clean, snabb och med mycket plats :D