[ROM][Gingerbread]Okt - 22 - MIUI - XJ's - Miuiandroid - MIUI.us, FAQ - Guide - Mods

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av leolulz, 17 apr 2011.

  1. leolulz

    leolulz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    1 513
    Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    1. Det är ett problem med alla Gingerbread roms att det är ett litet delay i början. Tror dock det är fix på det flesta men det verkar komma och gå i MIUI. För ett tag sedan så var det inte så iallafall.

    2. Har sett att folk har skrivit att de ska börja med översättningar osv. men det har helt enkelt inte funnits tillräckligt tid för dem att hänga med varje vecka :( Tror dock nån här i tråden hade fundering på att översätta Stable-releasen.

    3. Använder du Morelocale för att få appsen på svenska?

    4. Det är en app som funkar lika dant som titanium, enligt mig så är den mycket lättare men det innebär att den har mindre funktioner såklart. Den gör backup på innehållet i din MIUI rom, alla settings och appar samt app data. Det negativa jämfört med titanium är ju om du byter rom så kan du inte använda MIUI Backup, men medans du bara använder MIUI, kör med MIUI Backup då! :)
     
  2. Priyantha

    Priyantha Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fy fan va gött!
    Är riktigt nöjd med miui romen, körde tidigare med cm7 och upplever miui som stabilare och jag han bättre batteritid.

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  3. warmiz

    warmiz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ingen som kan upplysa en mindre vetande? :o
     
  4. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Det ser ut som du har täckt det mesta med dina backups. Det jag skulle föreslå är att du även gör en nandroid backup, så att du kan gå tillbaka direkt till LeeDroid om något går fel, eller om du inte blir nöjd (vilket jag är säker på att du blir ;) )

    Sedan måste du ha en extpartition på sd-kort, men det antar jag att du redan har. Är inte helt säker, men jag använder DarkTremors a2sd script för att flytta cache och dalvik till ext3. Vet inte om det är tvingande för att flytta data till sd, men jag har för mig det.

    Länken till scriptet ligger i en av mina poster lite längre upp. Zipfilen flashas via recovery.

    Lycka till :P
     
  5. warmiz

    warmiz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Yes en Nandroid backup har jag gjort oxå, så med andra ord kan ja wipa telefonen helt så länge jag inte även raderar backupdatat på minneskortet?

    Ska man köra det där scriptet efter att man flashat in romen?o_O
     
  6. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Jag har för mig att jag gjorde det innan jag la in romen, men jag tror inte att det spelar någon roll. Kör en wipe, flasha script och sedan rom.
     
  7. hallebubbsan

    hallebubbsan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    när jag backar till 1.9.9 så flashar jag in det precis som från början och jag rensar båda dalvik och cache partition . flashar via CWM och jag har inte tankat hem fel rom.

    orkar inte hålla på mer nu, så kör 1.9.9 tills det kommer en ny uppdatering och börjar krångla med den istället :P
    men förutom allt krångel så är 1.9.9 jävligt trevligt att använda, lite "barnslig" stil på ikoner och sånt men det är ju lätt att ändra.
     
  8. warmiz

    warmiz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har nu flashat in MIUI_XJ_A2SD_1.9.9_2.3.5_Final_Signed_qsdrh42689.zip när jag laddar hem titanium backup och ska lägga in lite program så tycker den inte att jag har rotåtkomst? var går de galet tro?

    Sen känner jag att ja kanske inte har läst på tillräckligt om MIUI, men finns det ingen appdrawer? kan va väldigt trött i huvet men ja hittar ingen :S
     
  9. leolulz

    leolulz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    1 513
    Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Det med titanium backup kan jag faktiskt inte svara på eftersom jag har samma problem :P Använder ändå inte det dock men någon annan i tråden kan säkert svara på det :)

    Angående appdrawer, nej det finns ingen appdrawer för MIUI, istället får du arrangera alla apps i mappar. ELLER så gör du en mapp och kastar in alla apps där så kan du bara göra shortcuts till dem om du vill använda den som en appdrawer. Bara o dra mappen till dockbaren nämligen ;)
     
  10. Inso

    Inso Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    239
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem med Titanium, för att lösa det är det bara att installera superuser från market.
     
  11. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Titanium backup hakar tyvärr upp sig när gör backup med miui. Vet inte vad det beror på, men avinstallera och ladda ner från market igen så funkar det. Rensa data i settings funkar inte har jag för mig..

    EDIT: Har ni ändrat i miuis superuserapp? Iom 1.9.9 så måste man ställa in i superuser att man tilllåter aplar rootåtkomst. Görs i superuser/settings och sedan är det bara att välja. Annars får inga rootprogram åtkomst.



    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
    Last edited: 21 sept 2011
  12. j-a

    j-a Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Med (1.9.16) har det börjat krångla med blåtanden. Tex. så styr jag spotify i mobilen med headset eller med bilstereon och väljer Next track hoppar Mobilens egen musik igång, typ Alarmsignaler o så. Hade inte detta fenomen på 1.9.9. Någon som har lösning?
     
  13. warmiz

    warmiz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hur gör man en shortcut till en app men har kvar riktiga genvägen i en folder?

    Finns det nån tips och trix tråd för MIUI? här eller någon annan stans? känner att jag skulle behöva en:D
     
  14. Hessi

    Hessi Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 189
    Mottagna gillanden:
    349

    MINA ENHETER

    Haha nu vet jag ju varför alla appar FC:ade varannan minut för mig. Körde D2EXT-versionen, när jag egentligen ska köra A2SD. Nu fungerar allting fint, och jag kommer nog ha kvar MIUI, efter ha haft CM7 i över ett halvt år :)
     
  15. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Sweeeeeet!

    Välkommen in klubben :P
     
  16. BlondieGbg

    BlondieGbg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Platta:
    Nvidia Shield 2015 16gb
    Tjena jag är lite ny på det här så ursäkta ev noobighet.
    Jag försöker uppdatera till 1.9.16 och då startar jag om till recovery - install zip from sdcard - choose zip from sdcard - downloaded_rom - miui-ota-bravo-1.9.2-1.9.16

    Problemet är att jag då får "assert failed: , E:error in ...zip, Installation Aborted" osv

    Vad har jag gjort fel/glömt? Dalvik cache? Annat sätt att uppdatera?
    tacksam för svar :)
     
  17. j-a

    j-a Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Drar en gissning till svar, kan det vara "toggle verification"? Att du måste sätta den på off?
    Uppdat.filen ligger i root på sd-kortet?
     
    Last edited: 22 sept 2011
  18. BlondieGbg

    BlondieGbg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Platta:
    Nvidia Shield 2015 16gb
    Den är av, dubbelkollade.
    Nej i root ligger bara min första zip (1.8.26) uppdateringen hittar jag i /downloaded_rom :)
    testade fö dalvik, no luck
     
  19. j-a

    j-a Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Om jag var du skulle jag lägga den i root och starta om i recovery och Inst. den vägen.
     
  20. MarQz

    MarQz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Är det någon mer än jag som upplever att mp3låtar hackar lite titt som tätt och kanske tillochmed har en lösning på det?
    Kör 1.9.9.