[ROM][Gingerbread]Okt - 22 - MIUI - XJ's - Miuiandroid - MIUI.us, FAQ - Guide - Mods

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av leolulz, 17 apr 2011.

  1. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Har varit med om att det "hänger sig" ibland på någon millisekund, men nu har jag inte haft det problemet på ett tag. Kom oftast i samband med att man kollade mail eller körde någon app som kräver mycket minne. Har inte sett något om det på miui-android, men jag har inte kollat efter det heller direkt. Har inte upplevt det i tidigare versioner, så jag kan tänka mig att det kommer en fix på det i kommande releaser. Sådana saker brukar åtgärdas ganska snabbt om användarna börjar gapa om det ;)
     
  2. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Har haft strul med uppdateringarna sedan starten av OTA. Vet inte vad det har att göra med, men jag har fått problem varje gång av olika slag. Tills dom har fått ordning på problemet så föreslår jag att man laddar ner via browsern istället från downloadlänk på miuiandroid (för er som kör med den romen dvs). Känns mer kontrollerat, och jag är säker på att jag får rätt rom. Körde OTA förra veckan, och fick ner den kinesiska orginalromen och det var ju inte så kul...

    Har aldrig haft problem med flashning av uppdatering tidigare, och när jag senast gjorde på gamla hederliga sättet så var det inga problem. :P
     
  3. hallebubbsan

    hallebubbsan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ny uppdatering!
     
  4. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Downloading as we speak!!

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  5. hallebubbsan

    hallebubbsan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Yey, lyckades få in 1.9.23 (y) har fortfarande ett problem dock :-P när jag skriver a2sd zipalign säger den darktremors a2sd may not have run during boot, någon som vet vad man kan göra?
     
  6. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    prova a2sd reinstall och sen a2sd cachesd...
     
  7. Dagon^

    Dagon^ Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    512
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Uppdaterat men inte märkt några stora ändringar.
    Den flyter på som vanligt typ :P
     
  8. Lumetzky

    Lumetzky Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2011
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Nån som har problem med hotspot funktionen? Jag kan ansluta men jag kan inte surfa med Ipaden :/ Funkar klockrent med Leedroid, har dock bara testat med XJ:s version.
     
  9. Kalabalik

    Kalabalik Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2010
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det ska finnas ett MIUI-tema som heter Android3, men jag för mitt liv inte hitta det hur mycket jag än googlar. Någon som vet var jag kan få tag på det?
     
  10. hallebubbsan

    hallebubbsan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    står fortfarande att den inte sprang under stöveln (darktremor ran during boot)
    men jag har mkt mer ledigt utrymme
     
  11. grillchips

    grillchips Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2010
    Inlägg:
    474
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Huawei P20

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P20
    Ja, och jag har haft det problemet sen långt tillbaka med MIUI. Jag har dock ALLTID kört via bluetooth (MW600) och trott att det var pga det, men jag antar att du kör trådat?
    Å andra sidan är det inget jag stör mig så värst mycket på, inte alltför ofta det händer (uppstod bra mycket oftare med tidigare versioner av MIUI än nu), så jag kan leva med det.
    Men klart att det vore trevligt med en fix för det. :cool:
     
  12. Lumetzky

    Lumetzky Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2011
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Inställningar/Manage Themes sen väljer du fliken Online themes. Där hittade jag det iaf.
     
  13. xziaz

    xziaz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2011
    Inlägg:
    325
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Alltså jag använder denna romen och älskar verkligen den, lätt den bästa jag använt! Iaf, jag har lite problem tror jag... Jag använder a2sd+ genom den hära terminal grejen. Jag har gjort exakt som det står, men ändå går mitt minne ner, har mellan 40-70 mb. Det ändrar sig lite när den känner för det. Jag försökte ladda ner en app på 25 mb, men det gick inte för det står att jkag inte har tillräckligt med minne.

    Jag märkte att inga appar gick över till mitt externa, så jag har flyttat alla appar manuellt till mitt minneskort.. genom appen app 2 sd free. Gör jag fel? Borde apparna flyttas automatiskt till externa?

    Kolla detta: A2SD+: Total space: 0.89, avail space: 776 mb.
    Stämmer detta? Har en del appar faktiskt

    Tack för ni läste och hjälper mig!

    Hajj!

    Edit: När jag skriver su sedan a2sd zipalign så poppar det upp en massa men det står: no a2sd.swap environment variable found. Och: Problem detected : Darktremor Apps2SD may not have ran during boot. Cannot read a2sd.mountpoint. När jag skriver in a2sd cachesd så poppar det också upp en massa, och hinner läsa snabbt cant move to data/ext eller något, no such file. Hinner läsa det innan mobilen startar om sig.

    Ska det stå så här haha? Förstår inte riktigt eftersom jag följt instruktionerna, jag använder ext3 1024 mb ifall det hjälper...
     
    Last edited: 25 sept 2011
  14. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Det ser ut som du gör rätt. Ibland kan det strula och bråka lite, och jag vet inte riktigt vad det beror på. I ditt fall så skulle jag rekommendera att köra

    su
    a2sd reinstall
    a2sd zipalign
    a2sd cachesd

    Prova om det funkar bättre efter det. Har också fått de felmeddelande som du fått vid något tillfälle och då har det löst sig med ovan kommando.

    Du ska inte flytta dina appar med app 2 sd. Det blir kaka på kaka så att säga, eller dvs jag gör inte det i alla fall. 40-70 gb är normalt beroende på hur många appar du har, och om du inte kör annan h-boot (typ cm7 h-boot). Jag ligger för närvarande runt 70 mb, och då har jag ganska många appar.

    Man kan se på ditt a2sd+ att du har appar som ligger på ext3. Allt verkar vara i sin ordning där.
     
  15. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    @fireon

    hade glömt att den här var klar till dig :o

    Hoppas den är tillfredställande ;)
     

    Bifogade filer:

  16. dazx

    dazx Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har haft liknande problem löste det enligt följande:
    "
    type:
    su
    fix_permissions

    The phone will reboot. I have been finding that this has been a problem the last few builds. Maybe it is just me, but fixing permissions seems to make it right.

    After reboot, go back into terminal emulator and type:
    su
    a2sd install
    a2sd zipalign
    a2sd cachesd
    "
    från denna tråd på miuiandroid forumet

    /dazx
     
  17. morck

    morck Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2011
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Får inte till det. Är helt ny på Miui och anser att bortsett från denna lilla "bugg" så verkar den mycket bra.
    Har nu testat det mesta och vill sig inte. Det interna minnet är ca 20mb och har redan fått varningar om att minnet är slut. När jag kör dessa kommandon är det något jag ser mycket av och det är "Permission denied". Det står på typ varje rad.kanske kan det vara någon ledtråd. Vad jag än skriver för kommanse så ser jag mycket sån text.
     
  18. Lumetzky

    Lumetzky Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2011
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

  19. morck

    morck Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2011
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Shit, så rörigt. Vilken är det man ska ha då? Räcker det att installera den ovanpå, utan wipe? Känns ju trist att behöva göra allt igen... men men.
     
  20. leolulz

    leolulz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    1 513
    Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Du måste wipa allt tyvär ja, men fortsätt läs!!

    Använd bara MIUI Backup som finns i din MIUI rom så blir allt som det var ;) Den tar nämligen backup på alla apps + data, sms, alla dina miui settings, ja det mesta.

    1. Markera bara allt och tryck backup, i MIUI Backup appen.

    2. Ladda hem X-PART romen och lägg den på sd-kortet.

    3. Gör en full wipe, dalvik samt cache.

    4. Installera X-PART romen.

    5. Starta telefonen när du flashat och restora din MIUI backup sen startar du om telefonen.

    Det enda som typ inte återställs är t.ex. att du måste fylla i dina gmail uppgifter och välja rätt tema och sånt men det är väl inte allt för mycket att göra ;)
     
    morck gillar detta.