Hur använda Actionbar från Github?

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av Zäta, 31 aug 2011.

  1. Zäta

    Zäta Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag är nu på detta med java och Android utveckling. Jag komemr från "den andra sidan".... :)

    Hur som helst. Jag har läst en del om https://github.com/johannilsson/android-actionbar här på forumet. Jag tänkte testa detta lib. Hur gör jag då på bästa sätt? Jag vill kunna köra exempel projektet som finns med.

    Jag har gjort klonat repositoryt från Github. Men sen då? Skapar jag en ny workspace och lägger på annat ställe än där jag lade repositoryt? Eller kör jag Import pånåt sätt? Jag får inget av sätten att funka.

    Kör jag FIle->New->Android Project och sedan väljer "Create from existsing source..." så får jag följande fel:

    Invalid project description.

    Visa detaljer ger:

    D:\GitTest\Actionbar\actionbar overlaps the location of another project: 'actionbar'

    Vad gör jag för fel?
     
  2. Hemoroid

    Hemoroid Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Prova med File -> Import -> Existing projects into workspace
     
  3. Zäta

    Zäta Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nä, det funkar ju inte! :(

    Eclipse säger: No projects are found to import

    Jag tror det beror på att filerna .project och .classpath saknar i repositoryt. Hur fixar man det?
     
  4. woody

    woody Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2009
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

  5. Zäta

    Zäta Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ja, det borde kandek vara rätt väg att gå, men då får jag ju felet att det redan finns en katalog med samma namn....

    Jag fick ändå till det precis. Jag skapade helt enkelt nya projekt och döpter dom lika som dom andra. Jag angav även samma package namn. Sen kopierade jag in filerna från repositoryt till dom nya projekten. Sen fick jag göra Project->Clean, men sen så funkade det.

    Men ska det verkligen behöva vara så här krångligt? Eller är det bara en miss att .project och .classpath saknades i det här fallet?
     
  6. woody

    woody Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2009
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Projektfilerna brukar inte checkas in i versionshanteringssystemet. Det ska inte vara så krångligt, verkar som sagt vara en bugg...
     
  7. johannilsson

    johannilsson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2009
    Inlägg:
    577
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Det finns två android-projekt i actionbar-projektet. Respektive projekt måste i Eclipse importeras "Create project from source".

    Edit: Det två projekten är actionbar och actionbarexample. Projektfilerna finns inte med då Eclipse bara en av flera utvecklingsmiljöer för Android.

    En pull request med en installationsbeskrivning hade uppskattats :)
     
    Last edited: 23 sept 2011