Ljudproblem vid film..

Diskussion i 'Samsung' startad av Dennza, 24 sept 2011.

  1. Dennza

    Dennza Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hade lagt in 5 filmer på min tab, alla i avi format. Jag testade dem när jag hade lagt över dem, då funkar ljudet perfekt:-). Sen när jag sedan skulle se filmerna så skulle jag ha headset på mig ( samsung standard) så brusar ljudet på alla filmer.. Ljudet sänks lite med tror jag men brusar mest.. Jag har testat både standardspelaren, moboplayer med decoder och mx videoplayer med decoder.. Samma sak i alla spelarna..

    Frågan är vad som är fel? Är det standarheadsetet som inte klarar av ljudet?
    Tacksam för svar!
     
  2. Caze

    Caze Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    196
    Mottagna gillanden:
    91

    MINA ENHETER

    Har du provat med några andra hörlurar? Jag skulle gissa att det är nått fel på hörlurarna som följde med.
     
  3. Dennza

    Dennza Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nej jag har ju inte det!. Eller jag har provat min tjejs mobilhörlurar, vilket är av samma modell (Samsung).
    Men jag får testa med några andra.. Ingen annan varit med om samma problem ?
     
  4. crest

    crest Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tyckte också att ljudet var dåligt med Samsungs standard lurar, men jag pluggade in mina Koss Porta Pro hörlurar och ljudet var kanon :)
     
  5. maba

    maba Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2009
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Säker på att du tryckte in kontakten ända in?
     
  6. Dennza

    Dennza Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det är inte det är ljudet är dåligt, det är att det brusar när jag ska titta på filmen...:ehm:

    Ja, för som sagt det är bara när jag ska se på film. När jag använder musikspelaren funkar det hur bra som helst :)
     
  7. crest

    crest Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    När jag provade med Samsungs vanliga lurar, samt även med flera andra lurar som brukar följa med mobiler så sänktes ljudet och det brusade.

    Men med starkare hörlurar som t.ex Koss Porta Pro, eller med stereo bluetooth lurar så var det problemet som bortblåst.

    Om du inte har dessa själv, så prova med att låna kraftigare hörlurar eller BT lurar från dina kompisar så du kan testa.
     
    Last edited: 25 sept 2011
  8. Dennza

    Dennza Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sådär nu funkar ljudet även vid film , köpte ett par bra hörlurar :). Det var samsungs originalhörlurar som var dåliga..
    Tack för er hjälp.