Vågar man köpa en LG?

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Svampen, 25 sept 2011.

  1. Svampen

    Svampen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    623
    Mottagna gillanden:
    219

    MINA ENHETER

    Hejsan,

    Jag vet att det här inlägget passar bättre i köptips, men det är ju här alla Optimus 2x ägarna finns. :-)

    Jag ska beställa en ny telefon de närmsta dagarna. Jag hade tänkt vänta tills iPhone5 eller Goggle Prime kommer ut, men har nu beslutat mig för att köpa en billigare lur.

    Med abonnemang får jag LGs lur för ca 2100kr, men har läst om alla problem med den.
    Vågar jag köpa den? Kommer 2.3.4 till den överhuvudtaget? ICS kan man väl säkert glömma.

    Det kanske är bättre att gå på mitt alternativ. En SE Arc för samma peng. Den har ju dock taskigare kvalitétskänsla och sämre hårdvara, men verkar ha mindre tekniska problem och bättre uppdateringstakt av mjukvaran.

    Vad tycker ni?
     
  2. handkerchief

    handkerchief Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2010
    Inlägg:
    269
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Köp inte en lg, alla "fixar" kompenserar inte upp buggarna.
     
  3. mir78

    mir78 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det finns ju onekligen dom lurar som bara orsakat problem för sin ägare med omstarter m.m Men samtidigt så finns det lurar som min som visar sig från sin bästa sida, batteritiden ej medräknad men detta är ju knappast ett LG problem, snarare ett android/smartphone problem.
    Får du en bra lur så är den ju fruktansvärt prisvärd.
     
  4. Svampen

    Svampen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    623
    Mottagna gillanden:
    219

    MINA ENHETER

    Det låter som lite av en chansning och det gillar jag inte, men 2100kr för luren känns ganska prisvärt.

    Å andra sidan får man tex Arc, DesireS och Incredible S för samma peng.
     
  5. Hamet77

    Hamet77 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Köpte min igår från media markt, och är hittils oerhört nöjd med den. Har inte haft några problem alls, men fortfarande tidigt att döma. Men om du vill ha den köp den och förhoppningsvis får du inget måndagsexemplar.
     
  6. papinho

    papinho Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 276
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    om du ska roota och stoppa in valfri rom så rekommenderar jag den, t.ex cm7 eller dylikt. stock har annars stora problem
     
  7. Rexa

    Rexa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Inga problem med min förutom att den har taskig batteritid. Och jag använder den till allt mycket film och spelar en del spel.
     
  8. Pryltokig

    Pryltokig Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    1 324
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Jag rekommenderar den inte, jag har haft problem med min sedan dag 1... Det jobbigaste problemet har varit att den låser sig, alltså att skärmen blir svart och inget annat fungerar än att ta ut batteriet och stoppa in det igen. Ett annat irriterande problem är att den ibland helt utan anledning hamnar i bootloop, alltså att den inte startar upp utan bara kommer till LG-loggan och sen startar om igen. Det enda som hjälper är att fabriksåterställa...drygt som fan! Jag har inte rootat, utan kör stock. Jag har nu tröttnat och lämnat in den för reklamation... Problemet är att Anovo säger att det inte är nåt fel på luren, bara för att de inte kan framkalla problemen under de 10 min de testar telefonen...

    Edit: Kameran är heller inget vidare, speciellt inte blixten. Blixten bara kastar ut ljus så att människor blir helt likbleka i ansiktet, bilder med blixt blir också ofokuserade.

    Skickad från min HTC Hero pga att min O2X är på lagning... :(
     
    Last edited: 25 sept 2011
  9. JOHGRU

    JOHGRU Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Jag köpte min för 3333:- på Elgiganten. Det är en grymt bra telefon. Jag har inte särskilt mycket problem. Två BSOD på två månader. :P
     
  10. Defeat

    Defeat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Jag har själv inte haft några som helst problem min 2x, och så är den extremt billig för att vara en av de snabbaste telefonerna på marknaden. Jag kan bara rekommendera den! Ladda ned launcher pro bara, lgs egna launcher suger och laggar.. Lägg gärna in en annan ROM med
     
  11. Tsukasa-san

    Tsukasa-san Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag kan rekommendera dig den. Jag har inte drabbats nämnvärt av omstarter. Den har dock startat om sig ett fåtal gånger sedan jag köpte den i mars, men det tycker jag man åtminstone får räkna med då det knappast finns någon mobil i världen som är helt fri från det problemet skulle jag tro (jag har aldrig ägt någon mobil om inte har startat om sig någon gång). Dock rekommenderar jag dig att installera en ny launcher då den som ingår är seg och buggig samt att du installerar ett nytt tangentbord då den som följer med inte har åäö (jag rekommenderar MultiLing som innehåller en del funktioner som Gingerbread tangentbordet har).

    Sedan är ju den största frågan när Gingerbread uppdateringen kommer. Om den inte släpps före ICS uppdateringen släpps officiellt av Google är det ett stort fiasko.
     
    Last edited: 25 sept 2011
  12. r1000

    r1000 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2011
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Rådet är att absolut inte köpa en LG2X genom att många av dessa lurar krånglar. Om du köper en och har turen att få en krångelfri lur så är de dock mycket bra. Helt enkelt ett lotteri som man med facit i hand bör undvika genom att de inte är gratis. Jag skulle utan tvekan välja Galaxy S II i dagsläget genom att de vad jag vet inte krånglar, har bättre skärm och batteriprestanda och är smidigare.
     
  13. mir78

    mir78 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Dock så skiljer dom ganska mycket i pris
     
  14. Pryltokig

    Pryltokig Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    1 324
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Jo, men om det är priset det hänger på så hade jag i sådana fall valt en Nexus S, O2X är som tidigare skribent skrev ett alltför osäkert kort...

    Sent from my Dropad A8 using Tapatalk
     
  15. inact_0003

    inact_0003 Youth Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag har haft ett tiotal omstarter och svarta skärmar som krävt "hard reset" sen maj. Batteritiden sög och ibland stängde den av datatrafiken så man var tvungen att starta om radion (flightmode on/off).

    Lade in MIUI för några dagar sedan, tog 5 minuter. Har inte upplevt ett enda problem. Allt fungerar precis som det borde göra från första början.

    Så är du lite händig och teknikintresserad köp den. Om du tror att du får en bra telefon från dag 1 utan att flasha om, välj en annan.

    Som jag ser det är O2X oslagbar med MIUI. Det enda galaxyn s2 har som fördel är skärmen.
     
  16. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER


    Mediastödet
    Kameran
    Batteritiden
    Skärmen
    Interna minnet
    MIUI på SGS2 finns i 2 versioner också
     
  17. r1000

    r1000 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2011
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Det skiljer nog inte mer än ca 1500 kr och det är inte mycket alls för att få en stabil lur (funktionen) med klart bättre skärm och som är smidigare.
     
  18. Svampen

    Svampen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    623
    Mottagna gillanden:
    219

    MINA ENHETER

    Njae... O2X:en kostar 100kr/mån i 24 månader jämfört med SGII som kostar 200kr/mån.
    Tycker inte SGII är värd fullpris då den snart är ett halvt år gammal. Lite iPhonevarning på det. ;)

    Nu blev det ingen LG för min del. Jag vågade inte då det verkar vara som ett lotteri om man får en som fungerar eller inte.

    Det blev en Arc istället för samma pris och peng som LGn.
     
  19. breakman

    breakman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    256
    Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    Samsung S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S8
    Telefon 2:
    LG G4
    Skulle aldrig köpa en Arc, sådan idioti att satta både hörlurs- och usb-uttagen på långsidorna!

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk
     
  20. Taxas

    Taxas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2011
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    galaxy s2 eller SE ray skulle jag säga, eller arc S