Gingerbread 2.3.4 Till Galaxy Mini är här!

Diskussion i 'Galaxy Mini' startad av Pata, 20 jun 2011.

  1. Rockmuppen

    Rockmuppen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    292
    Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

    Kasta in en europeisk ful-rom om du vill. Innehållet baserars på den världsdel du befinner dig i. Vill du ha svenskt språk och tangentbord skulle jag ta ner Scandinavian keyboard med dess språkpaket med. Flashar du telefonen själv får du också ange egen APN igen.

    Kies är nån ohyra som inte visat sig fungera för en enda människa hittills. Samsung och butikerna skyller på varann och flyttar ständigt fram release-datum för då kies ska börja fungera och då kunderna ska kunna uppgradera sina telefoner så vad du än hör så ta det med en nypa salt.
     
    Last edited: 25 sept 2011
  2. Mini Android Mobile

    Mini Android Mobile Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    eller så kan man sända in den till service mycket bättre än nogon ful rom som sätter garatin på spel
     
  3. Mini Android Mobile

    Mini Android Mobile Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    ta backup på allt innan ni sänder in mobilen för service p,s total fabriks återställning=allt personligt försvinner kontakter mail och annat
     
  4. Rockmuppen

    Rockmuppen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    292
    Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Det är ingen återställning de gör utan en regelrätt uppgradering till Gingerbread såvida inte de bedömer att en vanlig re-flash räcker, du har rätt i att backup backup backup är viktigt.
     
  5. knax

    knax Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Detta verkar helt klart vara den officiella hållningen från Samsungs sida. Jag har nu, min vana trogen, ringt supporten 2 ggr om och fått samma svar. Version 2.3.5 kommer omkring vecka 41 enl. gällande besked och den kommer att gå att installera via Kies, på alla Galaxy Mini.

    Det var alltså vad två av varandra oberoende supporttekniker sade. Så det är väl bara att hålla ut i 3 veckor då.

    De problem jag har med Galaxy Mini är:
    • Låser sig i skärmsläckarläge i något slags "limbo" mellan påslagen och avstängd. Går inte att väcka, utan måste bootas om eller så måste batteriet tas ur.
    • Wi-Fi slutar ibland att fungera utan uppenbar orsak eller ens ett felmeddelande. Wi-Fi blir då avaktiverat och går inte att slå på igen. Om man bootar om telefonen fungerar det igen.
     
  6. Darth59

    Darth59 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2011
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Idag har jag iaf lyckats uppgradera min SG2 till 2.3.4 via Kies. En jätteframgång. :)
     
  7. Rockmuppen

    Rockmuppen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    292
    Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Vilken CSC fick du efter den uppgraderingen?
     
  8. Darth59

    Darth59 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2011
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    I9100OXXKI2
     
  9. Slipurson

    Slipurson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2011
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    ROM:
    Stock
    Info:
    Gear 2
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Note 8.0 LTE
    ROM:
    CivZ SphereKat
    Info:
    Jobbtelefon...
    Jag fick min Mini från Telia igår (måndag) och den hade 2.3.4 från start. men nu skulle jag vilja Roota den, kasta in CWM och testa nån custom ROM, så jag skulle vilja ha nån nice guide eller liknande :P

    [EDIT]Hittade lite guides på ett annat androidforum :) rootad och CWM-installerad och CM7 flashad, :)
     
    Last edited: 28 sept 2011
  10. nattswe

    nattswe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2011
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Så ja ..efter att dödat mobben med ett "ful rom" fick jag nu tillbaka den ifrån reparation med laglig Gingerbread 2.3.4 version S5570XWKQ4.

    Fördubblad batteritid snabbare ..bara gps som dampar lite fast den använder jag aldrig ändå

    :)
     
  11. Darth59

    Darth59 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2011
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Vad säger Kies när du kopplar in luren i datorn?
    Kommer det upp att det är den senaste versionen eller att den inte kan uppdateras mer?
     
  12. nattswe

    nattswe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2011
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    hmm har ej kört kies ännu..(segt på en bärbarburk)..men FINNS det ngt senare än 2.3.4 för galaxy mini?:)

    verkar ju ganska meningslöst att installera jordens sämsta program som kies för att "söka efter uppdateringar" när det ej finns några tillgängliga.

    Kör med Myphone explorer istället för alla funktioner http://www.fjsoft.at/en/ vilket borde ha kommit med mobilen
     
    Last edited: 29 sept 2011
  13. Darth59

    Darth59 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2011
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Tänkte mest på vad formuleringen blev i Kies. När jag fick tillbaka den från service säger Kies att det aldrig går att uppdatera den mer.
     
  14. Falkens

    Falkens Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Någon som kunnat uppdatera via KIES än? Expert sa ju att det skulle gå i mitten i September.... :P
     
  15. Darth59

    Darth59 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2011
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Vi verkar få vänta som det står i en kommentar lite längre upp till v.41 minst.
     
  16. Mini Android Mobile

    Mini Android Mobile Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    hej har just fått tillbacka samsung galaxy mini från service uppdatering av mjukvara står det på servivce order när den var klar tyvärr så nedgraderade service mobilens mjukvara från baseband version s5570xxkb7 till xxkb1 sammt så ändrades build number

    till nu froyo.xwkc7 före vare det ock
     
  17. Kajowi

    Kajowi Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Måste tacka för all värdefull info jag funnit här!

    Hjälper min syster som är har problem med att hennes Mini. Köptes på Telia och har då som flera av er andra;
    PDA: XWKC7
    PHONE: XXKC1
    CSC: XXKC3

    Där är även en del problem med den. WiFi får inte kontakt, och ej heller USB-dator funkar alltid som det ska...

    Nu har jag då två frågor.
    1. Ska jag leta upp kvittot och gå till Teliabutiken och lämna in telefonen, ELLER ska jag vänta till nästa vecka, v41, och hoppas att det då kommer nåt från Samsung?

    2. Vad är Anovo?
     
  18. Darth59

    Darth59 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2011
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    1. Eftersom det är så nära till v.41 så skulle jag vänta och se om det kommer en uppdatering eftersom det verkar vara strul efter anovos uppdatering som gör att man inte kan uppdatera via Kies efter det.
    2. Anovo är operatörernas och iaf en del av tillverkarnas servicepartner som reparerar lurarna.
     
  19. Tankspridd

    Tankspridd Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Anovo är Sveriges minst serviceinriktade företag skickar du in en telefon med ett garantiärende så avskriver de garantin 50% av gångerna helt godtyckligt och vill du ha din telefon i retur debiterar de dig för detta ( Hutlös summa dessutom )

    Jag brukade personligen köpa premium telefoner förut men har slutat med detta då jag tröttnat på Anovo ( Numera slår jag sönder telefonerna och kastar dom i återvinningen istället för att slippa krångla med Anovo och garantiärenden )
     
  20. Rexa

    Rexa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Orkar inte läsa alla sidor här men jag har bara en fråga. Är den värd sina 990 kr och är det mycket strul med denna jag och min yngsta dotter tänkte åka till netonnet imorgon och köpa den till henne. Hon är 12 bast.