Precis införskaffat en ZTE Blade. Minneskortet läses inte. Någon kunnig här?

Diskussion i 'Blade' startad av HomeBoy, 29 sept 2011.

  1. HomeBoy

    HomeBoy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej

    Jag fick min ZTE Blade idag. Och jag satte i mitt gamla minneskort sd-kort. Men det står att den håller på att installera den och att den söker efter fel? Den har sökt efter fel nu i flera timmar men ingenting har hänt. Minneskortet fungerar, för har haft den i min gamla telefon. Jag vet inte vad detta kan bero på?


    Mvh
    HomeBoy
     
  2. Saibot

    Saibot Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    349
    Mottagna gillanden:
    70

    MINA ENHETER

    Vilket märke och modell är det? Alla minneskort funkar inte på vår Blade. :/
     
  3. HomeBoy

    HomeBoy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej på dig

    Ärligt talat så är mitt gamla minneskort identiskt med det som låg i telefonen. Den enda skillnaden är att "micro sd" loggan är lite tjockare på det nya som satt i. Annars så är det samma Transcrend micro sd 2GB.

    Förstår ingenting ;S
     
  4. Saibot

    Saibot Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    349
    Mottagna gillanden:
    70

    MINA ENHETER

    Vad är det den installerar? Funkar det inte då med att montera SD-kortet när du ansluter till datorn? Har du tillgång till minneskortet när du är på din Blade? Prövat formatera?
     
  5. niklasp

    niklasp Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    229
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Råkade ut för exakt samma problem,

    tog mitt microSD dock av annan modell och 4gb från min SGS igår, pillade in i min ZTE - allt har rullat på fint, navigon-filer och bilder har kunnat användas från microSD kortet utan problem.

    Idag drygt 24 timmar senare börjar den helt plötsligt "söka efter fel..." i flera timmar, utan resultat.

    Får väl ta ut kortet och formatera om m.m...
     
  6. HomeBoy

    HomeBoy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ska förklara.

    Jag har en ett Transcrend Micro SD minneskort som är på 2gb. Jag har haft det i min gamla Nokia telefon och det har fungerat utan problem. Och där har jag alla mina saker. Så i Bladen som jag fick idag låg det ett 2gb minneskort av exakt samma märke. Så jag tänkte att nej men jag kan väl ta i mitt gamla minneskort i den också eftersom det är exakt samma modell. Men nej det fungerade inte.


    Vet ej vad jag ska göra. För nu blir jag osäker på vilket nytt minneskort jag ska införskaffa som har större kapacitet.

    Btw det finns tydligen Navigation i mobilen. Men när jag trycker där så står det "vänta" och så händer det inget mer. Hur förklarar man det där?
     
  7. RoadHazard

    RoadHazard Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2011
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    71
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Ingen dataanslutning? Navigation = Google Maps-navigation, och Google Maps kräver dataanslutning för att kunna ladda ner och visa kartor. Ingenting sparas på telefonen (fast det finns en Lab för att offline-cachea kartor).
     
  8. HomeBoy

    HomeBoy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER


    Aha jag trodde att det redan fanns inlagt i telefonen. Det finns en annan mapp som heter maps. Och där finns det kartor med. Men det där är bara kartor ifs. Men hur fixar man så att Navi funkar då? Och hur hämtar man hem kartor? Kan inte så mycket inom detta område. :)
     
  9. RoadHazard

    RoadHazard Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2011
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    71
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Kartor hämtas automatiskt så länge du har dataanslutning (via mobilnätet eller Wi-Fi).

    Google Maps och Navigation är samma sak (eller rättare sagt, Navigation är en del av Maps). Det som ser ut som en Navigation-app är egentligen bara en genväg direkt till navigationsdelen av Maps.

    Eller är det någon annan navigationsapp du försöker använda?
     
  10. HomeBoy

    HomeBoy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Okej för de är märkligt isf för att jag har surf på min tel, och när jag klickade på navigatorn så stod det "vänta" men det hände inget?
     
  11. niklasp

    niklasp Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    229
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Pillade ut mitt microSD nu och satte in det i datorn för att spara bilder m.m..,
    den flyttbara disken ploppar upp direkt och jag kan se alla filer på kortet, men så fort jag försöker överföra någon fil till datorn så "krashar" kortet och försvinner från datorn..

    Så med andra ord kan det vara en god idé att göra backup på gamla minneskort innan de åker in i bladen, som av någon anledning kan "förstöra" innehållet på microSD-kortet annars.
     
  12. csidroid

    csidroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2011
    Inlägg:
    359
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    testa att formatera det till fat 32