Problem i solljus

Diskussion i 'Xperia mini/mini pro' startad av mr_president, 30 sept 2011.

  1. mr_president

    mr_president Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    I direkt solljus borjar telefonen tro att man trycker pa "options"-knappen samtidigt som den vibrerar. Det gor att den tar sig ut fran alla menyer och tillbaka till startlaget dar menyn borjar poppa upp och ner. Ar det nagen mer som har upplevt det har fenomenet? Gor att telefonen blir helt obrukbar. Far att aterstalla det maste man ta ur batteriet och lata telefonen vila i nagon timme.
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 739
    Mottagna gillanden:
    44 736
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Vad märkligt. Kan du beskriva mer ingående hur det händer? Sker det efter en viss tids exponering eller omedelbart? Hinner telefonen bli varm? Kan du exempelvis framkalla problemet under en skrivbordslampa/gäller det endast solljus?

    Jag har inte stött på något liknande bland de enheter vi testat, men så hör det också till sakens natur att vi rätt sällan är ute över huvud taget; än mindre i solljus.

    Skriv gärna vilken version av mjukvaran du har och om det gäller en mini eller mini pro. Det underlättar alltid vid felsökning.
     
  3. mr_president

    mr_president Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det hander i princip efter 2-3 minuter nar man anvander telefonen utomhus. Har inte haft nagra problem vid ljus fran lampor. Telefonens batteri upplever jag som varmt, om det beror pa det svarta bakstycket eller inte ar svart att avgora. Det som hander ar att telefonen forst vill ta sig ut ur alla menyer eller program tillbaka till startskarmen. Darefter borjar menyn aktiveras och avaktiveras som om jag regelbundet trycker pa installningsknappen (den kapacitiva).

    Modellen ar en xperia Mini, med mjukvaruversion 4.0.A.2.368, anvander ett AT&T kontantkort i den for tillfallet, men telefonen ar olast.
    Supporten pa SE har gett mig radet att uppdatera telefonen, sa far se om det loser problemet i overmorgon.
     
  4. flyttkarl

    flyttkarl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2010
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER