Hur får man bäst batteri tid ur sin O2X?

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Hamet77, 1 okt 2011.

  1. Hamet77

    Hamet77 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hur får man bäst batteri tid ur sin O2X? Ska man ladda ner det är 3% kvar eller ska man ladda den hela natten? Några tips?

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk
     
  2. r1000

    r1000 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2011
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Det spelar ingen roll när du laddar. Det som gäller är vanliga saker som att inte ha mer igång än nödvändigt och inte leka med luren. D.v.s ingen GPS, auto-synk, mobil data etc. om det gäller att spara på batteriet och så svagt ljus på skärmen som möjligt.

    Jag laddar bara telefonen när jag kör till och från jobbet (2*20 minuter), den sitter i en Brodit-hållare på panelen.

    På en resa glömde jag laddaren på ett hotell och jag blev förvånad hur länge jag klarade mig utan att ladda, flera dagar, genom att tillämpa ovan nämnda trix.
     
    Last edited: 1 okt 2011
  3. Jens

    Jens Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Jo, så är det, men faktumet är ju att du likaväl kunde använt en Nokia 6110i under den resan.

    Det är bedrövligt dålig batteritid på smartphones överlag och O2X i synnerhet..

    Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk
     
  4. Sweeler

    Sweeler Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,

    Jag ligger på ca 35-40 timmar mellan varje laddning.
    Det kan ju självklart bero på att jag alltid kämpar med att vänta till att ladda vid 3% tidigast. Skall man iväg någon längre tid så får man ju självklart frångå detta.

    Men överlag är jag mycket nöjd med batteritiden, lyssnar på radio/spotify ett par timmar om dagen och spelar lite wordfued.

    Jag har däremot stängt av de mesta vad gäller uppdateringar och kör aldrig med GPS/WLAN på om jag inte behöver det samt att jag har en "App killer" som jag kör konstant så att inget ligger och drar prollekraft. Detta verkar göra att jag ej får reeboots/hang ups heller, har hänt mig typ 2-3 gånger sen jag fick telefonen.

    Mitt största problem är snarare tappad kontakt.
     
  5. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Min håller ca 2h om jag lyssnar på spotify, jag får verkligen kämpa för att den överhuvudtaget skall hålla en dag.

    Sent from my Optimus 2X using Tapatalk
     
  6. boojangel

    boojangel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2010
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    sedan jag la in miui så har min batteritid 3 dubblats ;)
     
  7. Larss00n80

    Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    1 624
    Mottagna gillanden:
    186

    MINA ENHETER

    Lägg in juicedefender, ett tips till er med lass batteritid.

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk
     
  8. Ekman

    Ekman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    1 851
    Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Jag kör med standard romen V10d och har synk på facebook o gmail och har display inst på auto. Kollar facebook ofta och spelar lite spel messar mycket på dagen och ringer lite och mailar en del. Ändå är det ungefär hälften kvar på kvällen! Det tycker jag är fullt godkänt:) Får ut 2 dagar om jag vill. Men laddar på natten.
     
  9. Pryltokig

    Pryltokig Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    1 324
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Sorry för OT, men tycker du inte att skärmen flimrar irriterande mycket när du har display på auto?? Jag hade det i början, men stod inte ut med att den hela tiden ändrade ljusstyrkan, typ varannan sekund! Eller var det fel på min, som så mycket annat...

    Skickad från min HTC Hero pga att min O2X är på lagning... :(
     
  10. Ekman

    Ekman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    1 851
    Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Nej upplever ej att den ökar eller sänker display styrkan mycket. Sen funkar luren perfekt i övrigt med. Helnöjd trots att jag även har en samsung gal 2:a också. Tycker LG:n flyter på lika bra:) Har testat dom bredvid varandra. Har kanske tur som har en fullt fungerande Lg.