[MIUI ROM][WIP] LG Optimus 2X Port [In Development]

Diskussion i 'Optimus 2X - ROM-filer och utveckling' startad av Hund, 16 apr 2011.

  1. carlinho

    carlinho Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2010
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Går det att, likt iPhone, få "siffror" ovanför programmen med en ny så kallad händelse? Hittar ingenting i inställningarna.

    Och dessutom; notifikations pop up'en vid exempelvis sms. Finns det någon sådan som är lik iPhones? Den är så sjukt stilren.
     
    Last edited: 28 sept 2011
  2. pitrus-

    pitrus- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    1 011
    Mottagna gillanden:
    762
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    Kan säga att jag är fortsatt nöjd med MIUI. Största bekymret jag har är baseband-krascherna där jag tappar all förbindelse med telefonnätet, samt det vanliga bekymret med dålig ljudkvalité för mottagaren men det är ju standard med alla CM7-baserade roms såväl som även standard v10 eller pre-release v20 (GB) för vissa. Irriterande att det ska vara så varierande resultat på olika kombinationer av O2X-hårdvaror, basebands och telefonnät.
    Något jag själv noterat är att så länge jag forserar telefonen till 2G-nätet så minskar risken för att baseband-lagret ska haverera, men det är inget botemedel däremot.
     
  3. rzldzl

    rzldzl Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Så galet nöjd med MIUI. Den har räddat min katastrofala optimus och nu funkar allt hur bra som helst.
     
    Hund gillar detta.
  4. Fok

    Fok Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Också otroligt nöjd men försöker jag installera de senaste versionerna så kraschar mitt wifi liksom andra beskrivit och telefonen hamnar i någon oanvändar loop. Så jag får hålla mig till .16 tills vidare.
     
  5. macvald

    macvald Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2010
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hallå!

    Någon som har koll på hur samtalskvalitén är på cm7 baserade romar med nya 823 Basebandet?

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk
     
  6. Steefzar

    Steefzar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Hur går det med översättningen till svenska och andra språk? Någon som thar börjat med det? :). Det är det enda som hindrar mig från att köra MIUI.
     
  7. pitrus-

    pitrus- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    1 011
    Mottagna gillanden:
    762
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    Dessvärre så står översättningsarbetet till svenska still i dagsläget. Jag hoppas själv på att MIUI-teamet lägger lite mer tid på att förenkla översättning genom att ta bort behovet att redigera annat än bara strängarna i .xml-filerna.

    Något som hade varit riktigt sweet, till att börja med åtminstone, vore om de kunde bygga in automatisk översättning direkt i ROM:en genom Google Translate eller annan översättningstjänst, och på så sätt lägga till i princip alla språk på samma gång sånär som på lite konstiga översättningar här och där. :-)
     
  8. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Jag hade samma problem, jag vet inte om det var en ren tillfällighet eller inte. Men det fungerade bra efter att jag inte återställde någon backup för inställningar osv.
     
  9. boojangel

    boojangel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2010
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag har inget att anmärka på , min lg har varit bra hela tiden förrutom batteritiden efter att jag drog in miui så har batteritiden tre dubblats ;)
     
  10. AndreasLjung

    AndreasLjung Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2010
    Inlägg:
    258
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Med den nya 1.9.30 så kan jag inte ansluta telefonen till datorn utan att telefonen hänger sig och startar om sig själv... Börjar bli mer och mer trött på den här telefonen och snegla allt mer på en Samsung Galaxy 2 eller en Nexus Prime när den kommer...... Edit: Och nu kom jag på att pga denna bug så kan jag inte heller byta rom då jag inte kan lägga in någon på SD-kortet, men va fan -.-
     
    Last edited: 4 okt 2011
  11. Steefzar

    Steefzar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Det var ju synd, Ja det hade nog vart rätt smart. Dock har ju Google Translate en tendens att översätta lite konstigt ibland. Men som en grund hade det nog funkat :). Ser dock inte varför det ska vara så svårt för MIUI-teamet när CM7 har fullt svenskt stöd? Tror ju att många mer skulle välja MIUI om det hade svenskt språkstöd. Jag är i alla fall en av dom :). Inte för att jag har problem med engelska, Men det blir lite mer lyxkänsla med svenska :)
     
  12. Steefzar

    Steefzar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Jag körde in MIUI. Kunde inte vänta. Nu är det då en grej som jag stör mig på. Vibration är aktiverat men när jag får samtal eller SMS så vibrerar det inte? Varför? :(
     
  13. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Vilket baseband anser ni vara bäst att använda tillsammans med denna ROM?
     
  14. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Jag använder 725, tycker den fungerar bäst.
     
  15. AndreasLjung

    AndreasLjung Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2010
    Inlägg:
    258
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Börjar bli trött på alla baseband krascher och alla andra små buggar så nu rycker MIUI tyvärr. Väntar till de släpper CM7 Final så att det börjar bli stabilt :/
     
  16. linus007

    linus007 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Tja! Jo nu är det såhär att när jag tar bilder blir de så otroligt dåliga? Allting blir så avlångt, alltså på höjden. Bilden blir helt förvrängd. Exempel: Jag fotar min ryggsäck och när jag tagit bilden ser ryggsäcken jätte hög och smal ut, Någon annan med liknande problem?
     
  17. OliverG

    OliverG Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    2 900
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Standardupplösningen i Miui är lite mysko. Gå in i inställningarna för kameraappen och välj 8Mp så blir det bra. ;)
     
  18. linus007

    linus007 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Nej men tack, du gjorde min dag :D att det var så enkelt :)

    Sent from my Optimus 2X using Tapatalk
     
  19. malkus

    malkus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Kan ej koppla upp mig på mobilnätet

    Jag har kört MIUI några veckor nu och allt är frid och fröjd (så när som på samtalskvaliteten förstås..) men plötsligt kan inte luren koppla upp sig på mobilnätet. Täckning finns med telefon vägrar etablera mobilnätskontakt. Jag uppdaterade igår till MIUI-1.10.14 och matchade RIL:en med GetRIL, men den fungerade bra till i eftermiddags.

    Jag stoppade in SIM:en i sambons telefon och där gick det fint; således rör det sig inte om ett operatörsproblem. Kan detta ha att göra med ROM:en eller är det nåt annat?

    UPDATE: Jag växlade till "enbart 2G" för att sedan växla tillbaka till 2G/3G, och då funkade det plötsligt.
     
    Last edited: 17 okt 2011
  20. macvald

    macvald Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2010
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har någon koll på vilken uppdate från CM som MIUI bygger på? Såvitt som jag kan förstå bygger den på RC1 eller någon äldre build, då man går in på "om telefonen" och det står verision 2.3.5.

    Tänkte bara att det kunde vara bra att veta då jag testade MIUI idag och samtalskvaliten fortfarande var dålig. Medans den är fixad i dom senaste nightlies från CM.. :)